بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر : ۱۶۹۲۷۵

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هتل‌های هما وارد بازار بورس شده و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند به این بخش توجه کنند.

به گزارش"توریسم آنلاین" به نقل از مهر، همایش بین‌المللی «سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی» از دیروز در سالن اجلاس سران آغاز شده و تا پایان امروز نیز با حضور مقامات دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال برگزاری است.

سید تقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این برنامه در پاسخ به سؤالات متفاوت سرمایه‌گذاران خارجی ، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به مرور زمان به منظور گرفتن بخشی از مطالبات از دولت، بنگاه‌هایی داشت که تا قبل از این دولت به طور پراکنده فعالیت می‌کردند و هیچ هم‌افزایی در قالب هلدینگ گردشگری نداشتند؛ اینها همه الزام یک هم‌افزایی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از دو سال قبل مجموعه گردشگری و توریستی سازمان به نام «هکتا» (هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی) شکل گرفته است که زیرساخت‌های گردشگری را فراهم می‌کند. پنج میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ در شأن کشور ما نیست. ما باید میزبان تعداد بیشتری از گردشگران باشیم. سازمان تأمین اجتماعی به سرمایه‌گذاران بخش خارجی این مشاوره را می‌دهد که در این بخش فعالیت کنند؛ اینها همه دلایلی است که ما نیز وارد فعالیت‌های گردشگری نیز شده‌ایم. طبیعتاً تعاملات و ارتباطات گردشگری با سایر کمپانی‌ها، جزو فرآیندهای کاری سازمان است و هیچ‌گونه محدودیتی در آنها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: درباره اینکه چه حمایت‌هایی از کارگران و سرمایه‌گذاران خارجی از حیث حمایت‌های بیمه‌ای در ایران انجام می‌شود نیز باید گفت حذف قوانینی که در ایران وجود دارد، علاوه بر نکته اقامت آنها در ایران، کسی که در ایران فعالیت انتقال انجام می‌دهد، باید مجوز آن را نیز داشته باشد. این مجوزها با سهولت داده می‌شود. کسی که اجازه کار در ایران داشته باشد، طبق قانون تأمین اجتماعی کاملاً تحت پوشش بیمه درمان و مستمری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اقدامات دولت یازدهم، قراردادی با ترکیه بسته شد که حتی انتقال سوابق برای کارکنان خارجی نیز وجود دارد. حتی این مذاکره با کشور کره جنوبی نیز انجام شده است. یک کارگر خارجی که اجازه کار در ایران دارد، از ۱۶ ویژگی دیگر غیر از بیمه و اجازه کار برخوردار خواهد شد.

نوربخش گفت: ما خواهان این هستیم که مارکتینگ و عرضه و تقاضا در قیمت‌ها وارد شود. در بحث کارگران ساختمانی هم باید گفت ما قول می‌دهیم کسانی که در حوزه ساخت و ساز در حوزه گردشگری مشغول باشند، حمایت کنیم. هتل‌های هما در بورس پذیرفته شد. سازمان تأمین اجتماعی آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی را دارد. طرح «۱۰۰ هتل ۱۰۰ کسب و کار» که امروز از آن رونمایی می‌شود نیز مؤید این است که ما به بخش گردشگری اهمیت می‌دهیم.

پس از پایان صحبت‌های نوربخش، از طرح «طرح ۱۰۰ هتل ۱۰۰ کسب و کار» با حضور رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران رونمایی شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
ساختمانهای فرسوده وبدهکاران مالیاتی که چندین سال است تامین اجتماعی سودهای این شرکتها رامکیده حالا که رقبای زیادی دارند ونمی توانند اداره کنند به مردم واگذار می کنند...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
اعطای وام سفر یا وام گردشگری به بازنشستگان به شکل گردش کارت 1 و 2 و 5 میلیون تومانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
هتل های سازمان ایرانگردی و جهانگردی هم واگذار شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
شرکت های هواپیمایی هم وارد بورس شوند - انتشار اوراق اجاره جهت خرید هواپیما