بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر : ۱۶۹۳۱۸

با صدور مجوز هیات پذیرش، گروه هتل هاى هما وارد بازار سرمایه شده و براى اولین بار یک هتل زنجیره اى کشور به این بازار وارد شده و این فرآیند، مقدمه ورود یک صنعت جدید به بورس کشور را هموار کرده است.
به گزارش سبا 724؛ دکتر حسن قالیباف مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران روزگذشته در پنل تخصصی "قوانین و مقررات، مشوق ها و روش های تأمین مالی در صنعت گردشگری" که در حاشیه همایش " گردشگری با رویکرد اقتصادی" برگزار شد، از ورود گروه هتل های هما به بازار سرمایه به طور رسمی خبر داد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگرى و به ویژه هتل دارى یکى از عوامل تأثیر گذار در توسعه اقتصادى کشور ها است، گفت: هتل دارى یک صنعت بزرگ، گسترده و پیچیده است که به سرمایه هاى بزرگ نیاز دارد.

قالیباف ادامه داد: افراد حقیقى و حقوقى تنها با مشارکت گروهى مى توانند هتل هاى زنجیره اى ستاره را ایجاد و یا مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه چنین صنعتی به پشتوانه شرکت هاى سهامى عام  مى تواند به حیات خود ادامه دهد اظهار داشت: شرکت های سهامى عام از طریق بازار سرمایه مى توانند پس اندازهاى خرد جامعه را جمع آورى  و سرمایه ایجاد شده را به سمت صنعت هتل سازى هدایت کنند.

قالیباف تصریح کرد: از آنجا که کارویژه اصلى بازار سرمایه تأمین مالى همه صنایع کشور است، تصمیم گرفته شد تأمین مالى هتل ها نیز از طریق بازار سرمایه محقق شود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به این نکته که بسیارى از هتل هاى زنجیره اى پنج ستاره دنیا در بورس نیویورک حضور دارند و جاى خالی صنعت هتل دارى در بازار سرمایه کشور محسوس بود، گفت: تا روز گذشته (شنبه ١٠ مهر ماه ١٣٩٥)، صنعت هتل دارى در بورس فعال نبود اما اکنون با صدور مجوز هیات پذیرش، گروه هتل هاى هما وارد بازار سرمایه شده و براى اولین بار یک هتل زنجیره اى کشور به این بازار وارد شده و این فرآیند، مقدمه ورود یک صنعت جدید به بورس کشور را هموار کرد.

وی ابراز امیدوارى کرد گروه هتل هاى هما به زودى سهام خود را عرضه  کند و ادامه داد: عرضه سهام هتل ها در بورس، فرصت تأمین مالى این صنعت را فراهم خواهد کرد و شرکت ها مى توانند سرمایه مورد نیاز خود را از طریق انتشار سهام تأمین کنند.

قالیباف مزیت هاى حضور بنگاه های اقتصادى در بورس را برشمرد و بیان کرد: حضور شرکت ها در بورس صرفا تأمین مالی را به همراه ندارد بلکه باعث افزایش اعتبار این شرکت ها در عرصه هاى داخلى و خارجى خواهد شد. همچنین شرکت هاى بورسى در برخى موارد از معافیت مالیاتى ٢٠ درصدى برخوردار هستند و این از دیگر مزایاى حضور در بورس است.

وى با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگى بورس تنوع ابزار های تأمین مالی و همچنین حضور متکثر شرکت های سرمایه پذیر است، گفت: اوراق بدهی و صکوک یا اوراق اجاره اى و اوراق مرابحه از ابزار هاى مهم تأمین مالى است که مى تواند در تأمین سرمایه صنعت هتل دارى مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با تاکید دوباره به اهمیت تنوع ابزار های تأمین مالی بازار سرمایه و با اشاره به این نکته که در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط بسیار خوبى قرار گرفته و میزان مراجعه به آن افزایش داشته بیان کرد: یکى دیگر از مهمترین ویژگى های بازار سرمایه سرعت بالای تأمین مالى از یک سو و سرعت بالاى نقد شوندگى از سوى دیگر است. در حال حاضر بورس  اوراق بهادار تهران عضو فدراسیون جهانى بورس ها است و ارزش آن بالغ بر ١٠٠ میلیارد دلار است و در منطقه از جایگاه برجسته اى برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در پایان به فعالیت سرمایه گذاران خارجى در بازار سرمایه کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای سرمایه گذاران خارجى که مى خواهند به بازار سرمایه ایران وارد شوند محدودیت خاصى وجود ندارد و این سرمایه گذاران می توانند بر اساس مقررات، طی دو هفته کد معاملاتى دریافت کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
اول تکلیف مردم را با این عرضه منحوس کهنوج روشن کنند همای زیان ده پیش کش.