بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد:

رشد و تعالی اقتصاد کشور با رفع اما و اگرها در اجرای برجام

شکل گیری و تداوم روند صعودی بورس منوط به شرایطی است که از جمله آن می توان به رفع ابهامات موجود پیرامون اجرای طرح برجام و آغاز فعالیت های اقتصادی کشور در دوران پسا برجام اشاره کرد.
کد خبر : ۱۶۹۵۵۴
نویسنده :
جمشیدی

تلطیف فضای سیاسی، موافقت شورای عالی امنیت ملی با روند اجرای "FATF” و انعقاد قرارداد همکاری در حوزه نفت و خودرو از جمله عواملی است که سبب شده تا اقبال به سمت بازار سرمایه روی آورد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طی چند وقت اخیر زمزمه های حضور شرکت های خودروساز خارجی بیش از پیش تقویت شده که این امر چشم انداز مناسبی را برای بازار سرمایه بویژه گروه خودرو ایجاد نموده است. علاوه بر این، انتظار می رود تا با توسعه فعالیت های خودروسازان در عرصه بین المللی شاهد به روز شدن صنعت خودروسازی کشورمان و ورود تکنولوژی جدید باشیم که این امر به طور قطع اثرات مثبتی بر وضعیت عملیاتی و سودآوری این مجموعه ها در پی خواهد داشت و این امر سبب شده تا گروه خودرو بار دیگر مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار بگیرد.

محمد علی احمدزاده اصل افزود: از سوی دیگر دغدغه ها و نگرانی ها پیرامون روند اجرای FATF نیز رفع شده و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جمع بندی نهایی در این خصوص ارائه خواهد کرد که این موضوع اتفاق مهمی به شمار می رود. در کنار آن قراردادهای نفتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و از این رو می توان گفت در صورتیکه دلواپسی ها و اما و اگرهای موجود از میان برود شاهد اقبال به بازار سرمایه خواهیم بود.

وی بازار سرمایه را مترصد رشد و رونق برشمرد و گفت: شکل گیری و تداوم روند صعودی بورس منوط به شرایطی است که از جمله آن می توان به رفع ابهامات موجود پیرامون اجرای طرح برجام و آغاز فعالیت های اقتصادی کشور در دوران پسا برجام اشاره کرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: انتظار می رود تا با رفع ابهامات و هیجانات موجود، در دوران پسا برجام شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی، ورود نقدینگی و نیز تکنولوژی جدید باشیم و در پی آن همکاری های مشترک در صنایع مختلف شکل بگیرد تا بتوانیم چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در بیاوریم. بدین ترتیب چشم انداز مناسبی پیش روی اقتصاد و بازار سرمایه ایجاد خواهد شد و رشد و تعالی در حوزه اقتصادی رخ خواهد داد.

احمدزاده اصل با اشاره اینکه پتانسیل ها و ظرفیت های صنایع مختلف می بایست به صورت عملیاتی و واقعی مشاهده شود، در این خصوص افزود: صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشی و معدنی که از مزیت نسبی برخوردارند و بخش عمده ای از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص می دهند، می توانند نقش مهمی را در بازار سرمایه ایفا کنند و با جذب نقدینگی و رشد ارزش سهام آنها کلیت بازار سرمایه رو به بالا حرکت خواهد کرد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که رشد و بالندگی صنایع مذکور نیازمند اتخاذ سیاست ها و ایجاد تغییرات بنیادی است که به مرور زمان ایجاد خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر