بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر : ۱۶۹۵۸۸

فرابورس ایران در دومین روز از هفته معاملاتی جاری، با ثبت رشد 2.6 واحدی شاخص کل، معاملاتی سبز را تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ آیفکس در جریان بازار امروز با افزایش 2.6 واحدی در ارتفاع 818 واحدی ایستاد تا نماد "مارون" نیز به‌عنوان اولین نمادی که بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس (2.8 واحد) گذاشته شناخته شود. نمادهای "شراز"، "ذوب" و "هرمز" نیز دیگر نمادهایی بودند که تا سقف حداکثر 0.8 واحد تاثیر مثبت بر نماگر فرابورس به جا گذاشتند. در این میان نمادهای "شتران"، "شاوان" و "ارفع" بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشته و مانع از صعود بیشتر آن شدند.

نگاهی به معاملات صورت گرفته در بازارهای اول، دوم و پایه نشان می‌دهد، امروز نمادهای "ذوب"، "دماوند" و "وهور" پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی بوده‌اند که از میان آنها ذوب و دماوند با رشد قیمتی روبه‌رو شده اما نماد شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور بیش از 2.5 درصد ریزش کرد.

در مجموع این سه بازار نیز روز جاری تعداد 105 میلیون ورقه سهام به ارزش 369 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که سهم 20 درصدی از ارزش معاملات بازار فرابورس را به خود اختصاص می‌داد. نماد شرکت ریل پردازسیر بالاترین حجم معاملاتی به تعداد 22 میلیون سهم و نماد شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج بیشترین ارزش معاملاتی را به میزان 42.6 میلیارد ریال تجربه کردند.

سهامی که امروز با سقف رشد روزانه قیمتی نیز روبه‌رو شدند، نمادهای "شلیا"، "غگلستا" و "مفاخر" بودند در حالی که نمادهای "کتوکا"، "ارفع" و "شاوان" تا سقف حداکثر 4.3 درصد افت قیمتی را تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز تعداد 1.2 میلیون ورقه بهادار معامله شد که ارزش آن بیش از یکهزار و 209 میلیارد ریال بود. در این بازار پذیره‌نویسی اوراق اجاره شركت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در نماد "لوتوس991" که از روز گذشته آغاز شده بود، در معاملات روز جاری خاتمه یافت. تعداد این اوراق 480 هزار ورقه به ارزش 480 میلیارد ریال است که نرخ سود آن 16 درصد تعیین شده است.

در این بازار ارزش معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله چهارم تا ششم به بیش از 270 میلیارد ریال رسید. اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم نیز به‌منظور بازپرداخت وجه اسمی این اوراق در روز چهارشنبه 21 مهرماه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل متوقف شده است.

در همین حال اوراق تسهیلات مسکن در ادامه روند کم‌نوسان روزهای اخیر خود در بازه قیمتی 855 تا 879 هزار ریال دست به دست شد که بالاترین نرخ این اوراق مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن دی 94 و کمترین قیمت آن مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن شهریور 93 بود.

در نهایت بازار امروز با نقل و انتقال 167 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و 807 میلیارد ریال پایان یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر