بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر : ۱۶۹۷۹۳

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مجامع سالانه برخی بانکها، شروطی را ابلاغ کرده است.

قانون-بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه برخی بانکها شرط گذاشته است. بر اساس آنچه که سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر کرده، سیاستگذار پولی هفت شرط را برای برگزاری مجمع بانک تجارت تعیین کرده است.
به گزارشقانونبه نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مجامع سالانه برخی بانکها، شروطی را ابلاغ کرده است. بر این اساس، در نامه‌ای که بانک مرکزی به مدیرعامل بانک تجارت ارسال کرده، برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی ۲۹ اسفند ۹۴ این بانک را منوط به اعمال شروط ذیل کرده است:

۱- اعمال ثبت حسابداری اصلاحی در رابطه با برگشت حداقل مبلغ ۱۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال از سود و وجه التزام تأخیر تأدیه دین شناسایی شده در خصوص مطالبات از دولت، در صورت عدم اخذ تأییدیه کتبی از مراجع ذی‌صلاح و تائید حسابرس مستقل و بازرس قانونی تا قبل از برگزاری مجمع عمومی سالانه آن بانک در این خصوص.

۲- اعمال ثبت حسابداری اصلاحی در رابطه با برگشت حداقل مبلغ ۱۴ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال از سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های ثابت موضوع فروش شرکت‌های مولد نیروگاهی تجارت فارس و معادن فاز یک و ملک موسوم به مجتمع تجاری میلاد نور بندرعباس.

۳- اعمال ثبت‌های اصلاحی لازم حداقل به مبلغ ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول.

۴- با توجه به عدم احتساب ذخیره کافی برای محاسبات اکچونری صندوق بازنشستگی کارکنان، اعمال ثبت‌های اصلاحی لازم حداقل به مبلغ یک هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال بابت کسری ذخیره مذکور.

۵-اعمال ثبت‌های اصلاحی لازم در رابطه با احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری در اوراق سریع‌المعامله به مبلغ ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال.

۶- اطلاع رسانی موارد مذکور در این نامه از طریق درج آن در سامانه کدال و همچنین قرائت و تشریح آثار اصلاحات فوق در مجمع عمومی عادی سالانه آن بانک.

۷- درج آثار ثبت‌های حسابداری اصلاحی فوق در صورت جلسه مجمع عمومی عادی سالانه آن بانک.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر