بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر : ۱۶۹۹۱۹

در جریان بازار امروز فرابورس ایران شاهد افزایش حجم معاملات به 498 میلیون ورقه بهادار بودیم.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امرز سه‌شنبه 27 مهرماه بالغ بر 498 میلیون ورقه در 23 هزار و 588 دفعه در بازارها دادوستد شد که ارزش آن به بیش از یکهزار و 743 میلیارد ریال رسید.

شاخص فرابورس نیز در ادامه روند روبه رشد خود افزایش بیش از 4 واحدی را تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع 827 واحدی بایستد. نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان و نیروی برق دماوند در حالی امروز بالاترین تاثیر مثبت تا سقف حداکثر 3.5 واحد را بر آیفکس گذاشتند که در سمت مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، مدیریت انرژی امید تابان هور و پالایش نفت تهران تا سطح 1 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.

بررسی معاملات نمادهای پربازدید امروز نیز نشان می‌دهد نماد "ذوب" از گروه فلزات اساسی و دو نماد "دماوند" و "وهور" از گروه عرضه برق، گاز بخار و آب گرم به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی در بازار سهام فرابورس ایران بودند که دو نماد اول با رشد قیمتی و نماد "وهور" با افت قیمتی همراه شدند.

از سوی دیگر نمادهای "شاوان"، "شلیا"، "کرمان" و "گوهران" تا سقف حداکثر 5 درصد بالاترین رشد قیمت و در سمت مقابل نمادهای "شراز"، "وهور"، "کیمیا" و "بساما" با بیشترین ریزش قیمت روبه‌رو شدند.

در این میان نماد صنایع گروه کاغذ پارس با معامله 24 میلیون سهم به ارزش 70 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تجربه کرد.

از دیگر رخدادهای امروز بازار سهام فرابورس (بازارهای اول، دوم و پایه) همچنین می‌توان به توقف نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بیمه کارآفرین و شركت مهندسی صنعتی روان فن‌آور در پایان معاملات اشاره کرد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران نیز روز جاری نقل و انتقال 691 هزار ورقه به ارزش بیش از 665 میلیارد ریال را تجربه کرد. نماد اوراق اجاره چادرملو با دادوستد 160 هزار ورقه به ارزش 160 میلیارد ریال با ثبت بالاترین میزان حجم و ارزش معاملاتی، صدرنشین این بازار قرار گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز کماکان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مسیر نزولی قرار گرفت به طوری که قیمت هر ورقه تسه بین 817 تا 858 هزار ریال دادوستد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر