بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر : ۱۷۰۰۴۲

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه کشت دانه های روغنی در استان خوزستان باید از کشت سنتی به مکانیزه تبدیل شود،گفت:تولید روغن داخلی از منظر اقتصادی و کیفی با صرفه تر است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه کشت دانه های روغنی در استان خوزستان باید از کشت سنتی به مکانیزه تبدیل شود،گفت:تولید روغن داخلی از منظر اقتصادی و کیفی با صرفه تر است.

هدایت الله خادمی درباره وضعیت تولید روغن در کشور،گفت:از بیش از 10 کیلو تخمه افتابگردان می توان بیش از یک لیتر روغن آفتابگردان را تولید کرد؛بنابراین می توان با برنامه ریزی در تولید روغن تهمیداتی لحاظ کنیم که تولید روغن با کیفیت داخلی را به نحو اصولی افزایش دهیم .

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید روغن داخلی از منظر کیفی نیز می تواند با نظارت جامع تر همراه باشد، تصریح کرد:برای تولید روغن داخلی می توانیم با نظارت اصولی موادی را برای تولید روغن انتخاب کنیم که دارای بالاترین کیفیت باشد.

خادمی افزود: نباید به سمت تولید محصولات کشاورزی حرکت کنیم که برای ما صرفه اقتصادی بهمراه ندارد و این درحالی است که بطور مثال ما برای تولید هندوانه مقادیر بسیار منابع آبی مصرف می کنیم؛ اما این محصول را نمی توانیم با نرخ مناسب بفروش برسانیم.

وی ادامه داد:باید سیاستی در صنعت کشاورزی درنظرگرفته شود که مشخص شود چه محصولاتی برای ما از منظر اقتصادی مفید هستند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما باید در محصولات کشاورزی سرمایه گذری کنیم که علاوه برحیاتی بودن برای ما از منظر اقتصادی نیز به صرفه باشد،گفت:ظرفیت تولید دانه های روغنی درکشور به نحو مطلوب موجود است؛بنابراین باید در این موضوع برنامه ریزی تولیدی در زمینه تولیدروغن نیز تدارک دیده شود.
مرجع / خانه ملت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
روغن پالم مالزی و اندونزی