بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
با حضور معاون اول رئيس جمهور ، و وزراي صنعت و رفاه صورت گرفت :

افتتاح بزرگترين كارخانه توليد ريل ملي خاورميانه و 4 پروژه مهم ديگر در ذوب آهن اصفهان

توليد ريل ملي نماد غيرت ايراني بوده و ذوب آهن در دوران بحران و علي رغم مشكلات بجا مانده از قبل با نهايت دقت و زحمت اين ريل را به حركت درآورد و ثابت نمود كه در استان اصفهان به عنوان قطب صنعتي كشور و در دولت تدبير و اميد ، هم چرخ سانتريفيوژها به خوبي مي چرخد و هم چرخ صنعت .
کد خبر : ۱۷۰۴۲۴

به گزارش خبرنگار بورس نیوز بزرگترين كارخانه ريل خاورميانه و 4 پروژه مهم توليدي و زيست محيطي مهم ديگر در ذوب آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ، وزير صنعت ، معدن و تجارت ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعي از ديگر مسئولين كشور ، استان اصفهان و شهرستان لنجان و مدیران و معاونین شرکت پنج شنبه 13 آبان ماه به بهره برداري رسيد.

تولید ریل ، نماد خود باوری در صنعت کشور

اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس جمهور گفت : كاركنان و مديران ذوب آهن اصفهان با همت و تلاش خود علی رغم مشکلات بسیار در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل با توليد ريل ، خود باوري در عرصه صنعت كشور را جلوه گر ساختند .

وي افزود : با تلاش كارگران و مهندسین متخصص کشور كه در این مجموعه حضور دارند کارهای بزرگي انجام شده است كه تقارن آن با روز 13 آبان که نماد مبارزه با استکبار جهانی است ، نشانگر اين است كه امروز مقابله با استكبار در عرصه صنعت و اقتصاد صورت مي گيرد .

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد : عمده چالش های ما با توجه به کلام مقام معظم رهبري و تاكيد رییس جمهور در حوزه اقتصاد است و لذا برنامه ريزي در اين حوزه و تلاش در جهت اقتصاد مقاومتي در دستور كار دولت قرار دارد و همگي بايد در اين زمينه همت كنيم .

اسحاق جهانگيري افزود : در منطقه رقباي بسياري داريم كه بايد به لحاظ اقتصادي از آنها برتر باشيم . ايران ظرفيت بسياري در بخش ، معادن ، انرژي ، ‌نيروي انساني و ... دارد و تنها با كليد مديريت مي توان از اين سرمايه ها بهره بيشتري برد.

وي با اشاره به 6 سالي كه به عنوان استاندار در اصفهان فعاليت كرده است تصريح كرد : كشور ما و به ويژه شهر اصفهان به لحاظ برخورداري از نيروهاي توانمند و مديران برجسته ، شرايط خوبي دارد و با بهره گيري از اين توانمندي ها و استفاده از ظرفيت علمي و دانشگاهي مي توان بر تمام مشكلات و محدويت ها فائق آمد.

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد : هم اكنون خوشحالم كه مديريت ها و ظرفيت ها در كنار يكديگر قرار گرفته اند و منشا خدمات و دستاوردهاي بسياري شده اند. از جمله اين دستاوردها كاهش تورم 40 درصدي به 10 درصد و موفقيت در مذاكره با 6 كشور قدرتمند دنيا و برجام است .

تولید ریل ملی در دولت تدبیر و امید ثمره تدبیر مديران ذوب آهن اصفهان

وي افزود : نزديك به 100 سال است كه در كشور راه آهن داريم و نيم قرن است كه در كشور ذوب آهن احداث شده است اما در اين مدت قادر به توليد ريل نشديم كه خوشبختانه اين امر در دولت تدبير و اميد و با تدبير مديران ذوب آهن در سال 95 به ثمر نشست .

جهانگيري اظهار داشت : توسعه صنعت حمل و نقل ريلي همواره مورد تاكيد اين دولت است چرا كه در توسعه كشور از جمله زير ساخت ها ،‌مترو ، محيط زيست و صادرات نقش مهمي دارد .

تلاشگران ذوب آهن در عرصه تولید ملی درخشیدند

وي افزود : كشورهاي مختلف ريل را از آمريكا ، اروپا و شرق آسيا وارد مي كنند اما ايران به عنوان يك كشور صنعتي ، اين كالاي مهم را در داخل توليد نمود . اين موفقيت حاصل تلاش و همت كارگران و تدبير مديران ذوب آهن است كه يك محصول با كيفيت بالا را توليد كردند و به واقع در اين عرصه درخشيدند .

معاون اول رئيس جمهور گفت : حال كه به اين موفقيت رسيده ايم ، وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت بايد سياست هايي را در پيش بگيرد كه از اين توليد ملي حمايت شود و ديگر امكان واردات ريل وجود نداشته باشد .

وي افزود : ذوب آهن اصفهان در صنعتي شدن كشور نقش اصلي را ايفا نموده است و در توليد فولاد هم از چنان توانايي برخوردار شد كه ماموريت يافت تا صنعت فولاد را در ديگر استان هاي كشور توسعه دهد .

اسحاق جهانگيري اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان از توانايي و پتانسيل بسياري برخوردار است و نبايد چنين شركتي از مشكلات مالي رنج ببرد . در سالهاي گذشته ذوب آهن جزء سودآورترين شركت ها بود و مطمئن هستم كه با تدبير كاركنان و مديران خود مي تواند تمام اين مشكلات را پشت سر بگذارد .

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مشكلات خشكسالي و كمبود آب شديد در استان اصفهان گفت : صنايع اين استان بايد به نحوي برنامه ريزي كنند تا با شرايط كمبود آب تطبيق يابند از جمله مي توانند با استفاده از پساب شهرهاي اطراف ،‌ برداشت آب را از رودخانه به حداقل برسانند .

وي بر حفظ محيط زيست نيز تاكيد نمود و گفت : مطابق گزارش رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ،‌ در اصفهان در سال جاري تعداد روزهاي پاك نسبت به سال 92 سه برابر شده است كه حاصل استفاده از بنزين استاندارد ، عدم استفاده از مازوت در نيروگاه ها و ... است .

جهانگيري تصريح كرد : ذوب آهن اصفهان در سال اقتصاد مقاومتي با توليد ريل ، خودباوري در صنعت كشور را جلوه گر ساخت لذا این شرکت در امر محيط زيست نيز اين توانايي را دارد كه با همت پرسنل خویش برگ زرین دیگری به افتخارات صنعت كشور بیفزاید .

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي :
توليد ريل در ذوب آهن نشان داد كه قطار توسعه كشور بر روي ريل پيشرفت است

علي ربيعي وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي نيز در اين آيين با اشاره به جايگاه ذوب آهن اصفهان در كشور گفت : در گذشته آرزوي ايرانيان صنعتي شدن و داشتن ذوب آهن بود و بعد از ساختن ذوب آهن آرزوي آنها حركت صنعت و راه آهن ايران بر روي ريل ساخت كشور بوده كه هم اكنون با همت كاركنان اين شركت ، اين آرزو نيز محقق شد .

توليد ريل ملي ، تحقق آروزي ايرانيان است

وي اظهار داشت : این ریل ملی امروز تنها یک قطعه فولادی نیست که افتتاح شد بلكه تحقق یک آرزوي بزرگ و نشان دهنده کار آمدی ، دانش افزایی و تلاش متخصصين سرزمین ایران در دوران ركود است .

علي ربيعي ضمن قدرداني از تلاشگران ذوب آهن گفت : ریل در ایران نماد توسعه است و با همت کارکنان ذوب آهن ،‌اين پروژه مهم به عنوان نمادی از غیرت كارگران و مهندسان ايراني ، امروز افتتاح شد .

ذوب آهن ثابت نمود كه در دولت تدبير و اميد هم چرخ سانتريفيوژها به خوبي مي چرخد و هم چرخ صنعت

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي افزود : توليد ريل ملي نماد غيرت ايراني بوده و ذوب آهن در دوران بحران و علي رغم مشكلات بجا مانده از قبل با نهايت دقت و زحمت اين ريل را به حركت درآورد و ثابت نمود كه در استان اصفهان به عنوان قطب صنعتي كشور و در دولت تدبير و اميد ، هم چرخ سانتريفيوژها به خوبي مي چرخد و هم چرخ صنعت .

وي گفت : در اين دولت قطار توسعه كشور علي رغم تبليغات منفي به درستي بر روي ريل در حركت است و در اين راستا هر روز شاهد افتتاح پروژه هاي مختلف و شكوفايي اقتصاد كشور هستيم .

علي ربيعي تصريح كرد : اين شكوفايي به زودي عيان تر خواهد شد و دولت نيز در جهت حل مشكلات ذوب آهن همكاري مي نمايد .

محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت :ذوب آهن اصفهان منشاء تحولات در صنعت كشور است

محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت در آيين افتتاح 5 پروژه توسعه اي و محيط زيستي در ذوب آهن اصفهان طي سخناني با اشاره به سابقه صنعتي اين شركت و نقش متخصصان و بازنشستگان آن در مراكز مختلف صنعتي ايران گفت : اين مجتمع عظيم صنعتي عليرغم كمبود نقدينگي و بدون تسهيلات بانكي و فقط با اعتبارات خود ، خط توليد ريل ملي را به نتيجه رساند و امروز شاهد افتتاح رسمي آن هستيم .

وي افزود : ريل توليدي ذوب آهن با شمش مورد نظر راه آهن انجام مي گيرد و در همين خط توليد ، تيرآهن هاي بال پهن نيز كه از كمبودهاي كشور است توليد خواهد شد.

محمد رضا نعمت زاده افزود : در سال جاري از طرف دولت انجام 33 پروژه اقتصاد مقاومتي بر عهده اين وزارتخانه گذاشته شده بود كه اين پروژه ها تا پايان سال افتتاح خواهند شد و توليد ريل يكي از مهمترين آنها بود كه امروز به بهره برداري رسيد .

وي افزود : قطعاً راه آهن جمهوري اسلامي ايران از اين پس تمام نيازهاي خود را از ذوب آهن تامين مي كند و ذوب آهن نيز با توجه به اين كه ظرفيت توليد ريل بيش از نياز داخل است ، به فكر شناسايي بازارهاي خارجي و صادرات ريل باشد .

وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : در پروژه توليد ريل ، شمش که فولاد خام است به ریل تبدیل می شود که این خود ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در توسعه صنعت حمل و نقل كشور نيز نقش مهمی دارد .

مديرعامل ذوب آهن اصفهان :ذوب آهن با وجود مشكلات مالي در مسير پيشرفت قرار دارد

مهندس احمد صادقي مدير عامل ذوب آهن اصفهان نيز در ابتداي اين مراسم افتتاحيه ، حضور مسئولين كشوري و استاني در ذوب‌ آهن را موجب افزايش روحيه و قوت قلبي براي تلاشگران اين شركت در جهت رفع مشكلات و سرعت گرفتن پيشرفت هاي اين شركت دانست .

وي سپس با اشاره به مشكلات اقتصادي اين شركت و پرداخت بهره هاي سنگين بانكي گفت : ذوب آهن براي حل اين مشكلات ، سياست ها و برنامه هايي همچون بهينه سازي و كاهش مصرف مواد اوليه ، اجراي طرح تزريق پودر زغال به كوره بلند ، تنوع محصولات توليدي و كسب بازارهاي جديد با قيمت فروش مناسب را در پيش گرفته است .

مديرعامل ذوب آهن تصريح كرد : پروژه هاي مهمي كه امروز افتتاح شد و در راس آنها خط توليد ريل ملي و ديگر طرح هايي كه در دست اقدام قرار دارد ، ذوب آهن را در شرايط پيشرفت قرار مي دهد .
وي در پايان گفت : حل بعضي از مشكلات تنها با اقدامات صورت گرفته در ذوب آهن امكان پذير نيست و از اين جهت از دولت تدبير و اميد درخواست همكاري و مساعدت داريم .

شايان ذكر است در اين آيين علاوه بر پروژه توليد ريل ملي ، پروژه احداث ايستگاه ريخته گري با ظرفيت اسمي يك ميليون تن شمش ، پروژه بازسازي واصلاح غبارگيرهاي سيستم تصفيه گاز كنورتور ( كه با اجراي آن براي سه كنورتور ذوب آهن ، اين شركت به صنعت سبز تبديل مي شود ) ، پروژه گوگردزدايي از چدان مذاب و پروژه انتقال پساب زرين شهر نيز افتتاح شد .


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به احتمال 90% ، سهم ذوب شنبه صف خريد خواهد شد. البته اگه آقاي ابوترابي 322% افزايش سرمايه رو تأييد كنند كه ذوب ناياب مي شه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
با این خبر فرصت توپ فروش در مثبت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
مجوز افزایش سرمایه اومد بخرید با این خبرا نخرید شنبه منفی هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
برای شهر اصفهان توسعه پروژه های صنعتی که مصرف اب زیاد دارد یک فاجعه است اصفهان دیگر از لحاظ زیست محیطی جای اجرای پروژه ها بزرگ صنعتی و پالایشگاهی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
سهم اصفهانی نخرید رشد نداره