بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
معاونت مالی و اقتصادی "فولاد" خبر داد:

تداوم روند صعودی و تعدیل سودآوری در انتظار فولادی ها

قمیت فلزات اساسی در بازارهای جهانی در همه گروه های فلزی و معدنی و همینطور سنگ آهنی ها رشد قابل توجهی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و کشور چین نیز به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار بر روند قیمت ها در حوزه ورق فولادی، قیمت ها را افزایش داده که در همین راستا نمودار قیمت فلزات اساسی در جهت مثبت و رو به بالا در حرکت است.
کد خبر : ۱۷۰۶۴۱
نویسنده :
کیوان فر

آغاز معاملات هفته جاری بورس با گام محکم فولادی ها و همراهی گروه معدنی و سنگ آهنی در مدار صعودی قیمت سهام پیش رفت تا سرمایه گذاران شاهد افزایش اقبال خریداران به سهام گروه فلزات اساسی و تشکیل صف های پر حجم و میلیونی در نمادهای معاملاتی شرکت های فعال این صنعت باشند.

در همین ارتباط، معاونت مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: قمیت فلزات اساسی در بازارهای جهانی در همه گروه های فلزی و معدنی و همینطور سنگ آهنی ها رشد قابل توجهی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و کشور چین نیز به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار بر روند قیمت ها در حوزه ورق فولادی، قیمت ها را افزایش داده که در همین راستا نمودار قیمت فلزات اساسی در جهت مثبت و رو به بالا در حرکت است.

امیر حسین نادری افزود: در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقات مثبتی که در روند قیمت ها در بازارهای جهانی رقم خورده؛ نشان می دهد که پیش بینی های مرتبط با سال 2017 میلادی برای خروج صنعت فولادسازی از رکود در حال تحقق بوده و پایان این رکود مدتی می باشد که کلید خورده است.

این مقام مسئول در خصوص عوامل اثر گذار بر این روند صعودی قیمت ها تأکید کرد: عوامل متعددی در این زمینه موثر بوده است؛ بطوریکه بسیاری از تولید کنندگان بزرگ دنیا افزایش ظرفیت های تولیدی خود را متوقف کرده اند و اتخاذ سیاست های حمایتی برای تولید کنندگان از سوی دولت ها و اعمال تعرفه های جدید مطلوب در بازار فولاد به ویژه از سوی کشورهای بزرگ موجب نجات صنعت از رکودی شده است که ماه ها بر آن حاکم شده بود.

وی با بیان اینکه هنجار گذاری های اخیر در بازار فولاد در راستای بهبود اوضاع بوده، گفت: افزون بر تمام این موارد، قیمت سنگ آهن و کک نیز افزایشی بوده که به تبع آن قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی بالا رفته است. چرا که به عنوان مثال کک حدود 70 درصد مواد اولیه مصرفی تولید فولاد به روش کوره بلند را تشکیل می دهد و با افزایش قیمت آن شرایط به نفع تولید کنندگان فولاد به روش احیای مستقیم پیش رفته و قیمت فولاد را در دنیا افزایش داده است.

نادری در خصوص احتمال تداوم روند افزایشی قیمت ها اظهار داشت: به نظر می رسد با ادامه سیاست های حمایتی این روند صعودی و مثبت همچنان ادامه دار باشد؛ گرچه ثبات در همین محدوده قیمتی نیز بسیار برای صنعت مطلوب است.

معاون مالی و اقتصادی "فولاد" در خصوص اثرات برآوردی این رشد قیمت ها بر بودجه شرکت های بورسی گفت: با توجه به اینکه قیمت های فعلی فراتر از پیش بینی های قبلی شرکت ها در بودجه های مالی گروه های فولادی و سنگ آهنی است، ثبات و تداوم این روند مثبت می تواند عایدی مناسبی را برای شرکت های مذکور در پی داشته باشد؛ بطوریکه به نظر می رسد عملکرد شرکت های این گروه در شش ماه دوم امسال بهتر از نیمه اول سال جاری باشد.

نادری در خاتمه سخنان خود به وضعیت اجرای طرح های "فولاد" نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم طرح ریخته گری شماره 5 و نیز استفاده از ظرفیت های نهفته در کوره های فولادسازی مجتمع بزودی به منحصه ظهور برسد و علاوه بر آن، پروژه افزایش 1.5 تا دو میلیون تنی ظرفیت تولیدی اسلب نیز در دست اجراست؛ حال آنکه در بودجه برآوردی، این رقم 180 هزار تن دیده شده بود که با اجرای این پروژه در شش ماهه دوم شاهد افزایش ظرفیت تولید در این بخش نیز خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
پرواز فولاد مبارکه یکی از بزرکترین شرکتهای بورسی و کار افرین مبارکباد؟؟؟؟
هدهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
روژه افزایش 1.5 تا دو میلیون تنی ظرفیت تولیدی اسلب نیز در دست اجراست؛ حال آنکه در بودجه برآوردی، این رقم 180 هزار تن دیده شده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
افتتاح کارخانه گندله سازی گل گهر سیرجان
عبد خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
بورس نیوز هر فقط از این خبرها درج میفرمایید متاسفانه فردایش سهام مربوطه میرزند شما تقصیر ندارید بی اعتمادی سهامداران کار را خراب میکند