بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر : ۱۷۰۶۹۷

معاملات فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری با رشد متغیرهای شاخص کل و حجم معاملات همراه شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز دوشنبه 24 آبان ماه تعداد 224 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و 798 میلیارد ریال در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که این حجم معاملاتی در 17 هزار و 890 دفعه انجام شد.

به موازات رشد حجم معاملات، آیفکس نیز برای سومین رو متوالی سبزپوش مانده و رشد 5.3 واحدی را تجربه کرد تا به این ترتیب این نماگر بازار تا ارتفاع 842 واحدی افزایش یابد.

عمده تاثیر مثبت بر آیفکس روز جاری از جانب نمادهای پالایشی و پتروشیمی صورت گرفت به طوری که مارون، شاوان، میدکو، شراز و زاگرس تا سطح حداکثر 1.7 واحد تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند، در مقابل اما تاثیر منفی نمادهای اپرداز و بساما مانع از رشد بیشتر آیفکس شد.

امروز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تعداد 106 میلیون سهم به ارزش 343 میلیارد ریال دادوستد شد که نماد معاملاتی شرکت معدني كيمياي زنجان گستران با دادوستد 3.3 میلیون سهم به ارزش 30.5 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را شاهد بود. نماد ذوب آهن نیز با نقل و انتقال 9.8 میلیون سهم به ارزش 27 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کرد.

امروز در بازار سهام فرابورس نماد معاملاتي شركت توليدي قند شيروان، قوچان و بجنورد، بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتي شركت بيمه دي به‌منظور برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه 26 آبان ماه متوقف شد.

روز جاری نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله هشت با دست به دست شدن 418 هزار ورقه به ارزش 360 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را به نام خود ثبت کرد. اخزا8 که با قیمت حدود 861 هزار ربال مورد معامله قرار گرفت بازدهی 21.5 درصدی را تجربه کرد. در بازار اوراق با درآمد ثابت در مجموع نزدیک به 900 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 814 میلیارد ریال دادوستد شد.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 7 میلیون ورقه بهادار به ارزش 102 میلیارد ریال در صدر ETFها ایستاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر