بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
با برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید کلر

"شکلر" در مجمع 140 ریال سود نقدی توزیع کرد

شركت درزمینهٔ توليد محصولات پایین‌دستی و افزايش سبد محصولات خود در سال هزار و سیصد و نود و یک اقدام به خريد كارخانه يزد نمود و محصول منوكلرواستيك اسيد (MCA )در كارخانه يزد از سال هزار و سیصد و نود و دو تولیدشده و در حال حاضر كليه مشكلات مربوط به فرآيند و بازار فروش محصول مرتفع گرديده است و شركت نیرو کلر تنها تولیدکننده اين محصول در كشور ايران می‌باشد
کد خبر : ۱۷۰۷۵۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نیرو کلر( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.08.19 درمحل هتل بزرگ تهران با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای رحمان مارینی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان سروی و حمزه و به دبیری آقای بوذری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای بوذری و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1395.06.31

2- تقسیم 140 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و نسل فردا به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع نیرو کلر

مجمع نیرو کلر

گزیده اطلاعات:

مجمع نیرو کلر

پیام هیئت‌مدیره:

سپاس خداوند يكتا ، كه توفيق ارائه عملكرد یک‌ساله هیئت‌مدیره، مديران و كاركنان شركت نیرو کلر را به محضر سهامداران محترم ، به ما عنايت فرمود. اميد است نتيجه يك دوره تلاش یک‌ساله مجموعه ، مورد خوشنودي پروردگار و رضايت شما صاحبان سهام قرارگرفته و برگ زرين ديگري از افتخارات شركت نیرو کلر را رقم بزند. رسالت شركت در سال مالي جاري علاوه بر انجام وظايف معمول و توجه علمي و عملي به اهداف پيش روي، معطوف به آینده‌ای درخشان بوده است. راهبردهای آتي شركت نیرو کلر، توليد و بهبود كيفيت محصولات باارزش افزوده بيشتر، دستيابي به محصولات پایین‌دستی باارزش افزوده بيشتر و جلوگيري از خام فروشي كلر و سود ، افزايش ميزان سهم بازار محصولات صادراتي ، بهینه‌سازی انرژي و کاهش توقف‌های كارخانه و ضايعات ، تلاش سازنده در جهت كاهش آلايندگي محیط‌زیست ، اهتمام در ارتقاء سطح بهره‌وری به‌منظور استفاده بهينه از منابع اقتصادي موجود ، باهدف حفظ و افزايش منافع سهامداران و توجه به رعايت قوانين و استانداردهای تعیین‌شده در سايه رصد دقيق ، مستمر و نظام‌مند كليه شئونات شركت در كنار ارزش‌آفرینی كاركنان خواهد بود. شركت نیرو کلر فعاليت خود را درزمینهٔ توليد كلر، سود و مشتقات كلر به‌منظور تأمین آب آشاميدني سالم جامعه و قسمتي از صنايع ديگر از سال ۱۳۷۶ آغاز نمود ، به‌طوری‌که تاكنون بخشي از مازاد توليدات خود را نيز به خارج از كشور صادر نموده است. اين شركت از نسل جديد الكترولايزرها با آخرين تكنولوژي روز دنيا (روش ممبراني) بهره‌مند ‌می‌باشد و سودكاستيك عاري از جيوه مورد مصرف صنايع غذايي را نيز توليد می‌نماید

اين شركت از استانداردهاي روز دنيا استفاده نموده و در خصوص ايمني، حمل‌ونقل مواد شيميائي خطرناك به دانش روز دسترسي يافته و آن را به مشتريان آموزش می‌دهد و اميدوار است همچون گذشته در جهت خدمت‌رسانی به‌سلامت و بهداشت جامعه، صنايع غذايي، صنايع فولاد، نفت و ساير صنايع موفق باشد.

شركت درزمینهٔ توليد محصولات پایین‌دستی و افزايش سبد محصولات خود در سال هزار و سیصد و نود و یک اقدام به خريد كارخانه يزد نمود و محصول منوكلرواستيك اسيد (MCA )در كارخانه يزد از سال هزار و سیصد و نود و دو تولیدشده و در حال حاضر كليه مشكلات مربوط به فرآيند و بازار فروش محصول مرتفع گرديده است و شركت نیرو کلر تنها تولیدکننده اين محصول در كشور ايران می‌باشد و كاهش ميزان واردات اين محصول و افزايش تقاضاي بازار باعث گرديده است تا علاوه بر كاهش توقف‌های كارخانه ، افزايش ظرفيت توليد اين محصول تا ميزان 1800 تن در سال در دستور كار قرار گيرد و انشاء الله قبل از پايان سال 1395 اين امر محقق گردد. شركت با بهره‌برداری از واحد CMC) کر بوکسی متيل سلولز) از ابتداي سال جاري و ورود به بازار اين محصول توانسته است به‌تدریج سهم خود را در بازار افزايش داده و افزايش ظرفيت اين واحد را نيز موردبررسی قرار دهد

شركت با جديت عمليات اجرايي طرح افزايش ظرفيت كلر از 40 تن به 95 تن را ادامه داده و فعالیت‌های ساخت‌وساز ساختمان‌ها و اسكلت فلزي و فونداسیون‌های مربوطه به اتمام رسيده است و اجراي پایپ راک‌ها ولوله كشي و نصب تعدادي از تجهيزات صورت گرفته و در خصوص خريد ماشین‌آلات از خارج كشور اقدامات لازم صورت گرفته و تعدادي از سفارش‌ها خريداري و در دست اقدام می‌باشد و پيشرفت طرح بالغ‌بر 60 درصد بوده و انشاءاالله طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده در اواسط سال 1396 به بهره‌برداری خواهد رسيد.

مجمع نیرو کلر

کلیاتی در خصوص شرکت:

شرکت نیروکلر که در سال 1376 مورد بهره برداری قرار گرفته است ، یکی از شرکت های مطرح تولید کننده کلر و مشتقات آن در کشور می باشد و بالاترین تنوع محصول را در بین شرکت های مشابه دارد. اگر توان رقابت این شرکت از لحاظ میزان صادرات به کشور‌های منطقه را در نظر بگیریم می توان گفت یکی از شرکت های مطرح خاور میانه نیز به شمار می آید. این شرکت با ارایه محصولات با کیفیت توانسته جایگاه خوبی داشته باشد به طوری که میزان صادرات این شرکت نسبت به سال گذشته حدود 100 درصد افزایش داشته است در حال حاضر این شرکت محصولات خود را به کشور های همجوار مانند ارمنستان ، ترکمنستان ، عراق ، پاکستان ، افغانستان ، امارات و ... صادر می کند.

صنعت کلر آلکالی، یکی از صنایع مادر به شمار می آید که اولین حلقه تولید بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع آب و فاضلاب ، صنایع بهداشتی و دارویی ، صنایع نظامی ، کاغذ سازی ، رنگ و رزین ، نفت، گاز و پتروشیمی می باشد . اما متاسفانه در کشور ایران توجه چندانی به حلقه های میانه این زنجیره نشده است . در سال 1391 هنگامی که رهبر حکیم و فرزانه شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را به عنوان شعار آن سال انتخاب نمودند، شرکت نیروکلر برای تحقق این شعار و در جهت توسعه سبد محصولات خود خیز برداشت و در اولین گام اقدام به خرید کارخانه شیمی دانان عقیق یزد نمود و این شرکت را که دوسال از چرخه تولید خارج بود را مجددا راه اندازی و علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای 25 نفر و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توانست محصولات مهم و استراتژیکی همچون MCA (مونوکلرواستیک اسید) ، CMC (کربوکسی متیل سلولز) و SMCA (سدیم کلرو استیک اسید) را به سبد محصولات خود بیافزاید و این شرکت در حال حاضر تنها تولید کننده مونوکلرو استیک اسید(MCA) در کشورمی باشد.

نیروکلر قصد دارد با توجه به تقاضای بازار میزان تولید محصولات پایین دستی خود در یزد را نیز افزایش دهد. اهداف تعیین شده در این طرح توسعه دست یابی به تولید 1800 تن در گام نخست حداکثر تا پایان سال جاری (ظرفیت فعلی 1200 تن در سال می باشد) و در گام بعدی تولید 4000 تن MCA و همچنین 4000 تن CMC در سال می باشد که با یاری خداوند متعال در سال 1396 محقق خواهد شد.

از سوی دیگر این شرکت اقدام به پیاده سازی طرح توسعه ظرفیت محصولات اصلی خود یعنی کلر، سود، پرکلرین، اسید کلریدریک و سایر محصولات جنبی نموده است. با اجرای این طرح توسعه که به یاری خداوند سبحان و تلاش های کارکنان سخت کوش خود تا اواسط سال 1396 مراحل اجرایی آن به پایان می رسد و ظرفیت تولیدات این شرکت بیش از 150 درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت نیروکلر علاوه بر توسعه فرآیند تولید خود توجه ویژه ای به محیط زیست و مسوولیت های اجتماعی خود داشته و تلاش نموده با پایش و بهبود مستمر تجهیزات به لحاظ آلایندگی نه تنها گزندی به محیط زیست وارد ننماید بلکه با توسعه مداوم وسعت فضای سبز به محیط زیست پیرامون خود کمک شایانی نماید. این تلاش‌ها در نهایت منجر به کسب گواهینامه "صنعت سبز" شد. شرکت نیروکلر علاوه بر تنها دارنده گواهینامه صنعت سبز در صنعت کلر آلکالی کشور با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، ISO 9001 ، سیستم مدیریت محیط زیست ، ISO 14001 و همچنین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ، OHSAS 18001 اهتمام ویژه ای نسبت به ایمنی و بهداشت شغلی نشان داده است.

با نگاهی به عناوین کسب شده توسط این شرکت نشان می دهد که شرکت نیروکلر، شرکتی همواره پویا و چالاک در مسیر موفقیت بوده است.چنانچه به تاریخچه آن نگاهی اجمالی بیانداریم به راحتی می توان فهمید که این شرکت همواره حرکتی پیوسته و آرام در مسیر توسعه داشته و هرگز دچار ایستایی نبوده است. انتخاب واحد نمونه صنعت خانه صنعت، معدن و تجارت استان و واحد نمونه صنعت استاندارد استان در چندین نوبت، بومی سازی بسیاری از تجهیزات مانند پمپ تیتانیومی که برای اولین بار در کشور عزیزمان، ایران ساخته می شد، تعمیرات کلی الکترولایزرها بدون حضور کارشناسان خارجی در سال های تحریم، افزایش سرمایه شرکت در چندین نوبت ، و ده ها عنوان و افتخار دیگر گواه این موضوع است.

نمودار سرمایه طی 7 سال گذشته:


مجمع نیرو کلر

در شرکت نیروکلر "حق با مشتری است" یک شعار نیست بلکه یکی از ارکان این شرکت است و کوششی خستگی ناپذیر برای بهبود کیفیت محصولات در این شرکت در جریان است ، کسب استاندارد تشویقی برای کلیه محصولات ، راههای متعدد ارتباطی با مشتریان و رفع شکایات و مشکلات آنها و مجهزنمودن واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته ، تنها گوشه ای از تلاشهای صورت گرفته است و نتیجه آن کسب اعتبار کشوری برای این شرکت می باشد.

شرکت نیروکلر نه تنها به عنوان یک برند معتبر در صنعت کلر آلکالی و سایر صنایع شناخته شده است. بلکه به عنوان مرجع آموزش ایمنی کار با کلر و همچنین یکی از آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد از اعتبار بالایی برخوردار است.

این شرکت با شعار " نیروکلر پیشتاز در بهداشت و سلامت جامعه" همچنان در مسیر توسعه در حرکت است و نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازرهای خارجی به عنوان یک برند ایرانی حضوری درخشان داشته است.

مجمع نیرو کلر

ترازنامه:

مجمع نیرو کلر

صورت سود و زیان:

مجمع نیرو کلر

آدرس وبسایت شرکت:

www.nirouchlor.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر