بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
مدیرعامل موسسه آموزشی خانه سرمایه عنوان کرد:

ایجاد فرصت هایی جهت پیشرفت اقتصادی با انتخاب ترامپ

سیاست های رییس جدید دولت آمریکا به اقتصاد داخلی آن کشور ارتباط دارد و تاکنون سیاست ها یا دیدگاه هایی که بیانگر دخالت در امور دولتی سیار کشورها و سیاست های منفی در امور بین الملل باشد، کمتر مشاهده شده است که این امر از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که فرصتی برای اجرای طرح برجام و پیشرفت های اقتصادی فراهم می کند.
کد خبر : ۱۷۰۸۰۱
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه دماسنج اقتصادی کشور است و در صورتیکه بخواهیم اثرات تغییرات ایجاد شده در دولت آمریکا بر بازار سرمایه را بررسی کنیم می بایست در وهله اول تبعات این امر بر اقتصاد کشور مورد بررسی قرار بگیرد. به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا به چند دلیل به نفع اقتصاد کشورمان باشد.

مدیرعامل موسسه آموزشی خانه سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سیاست های رییس جدید دولت آمریکا به اقتصاد داخلی آن کشور ارتباط دارد و تاکنون سیاست ها یا دیدگاه هایی که بیانگر دخالت در امور دولتی سیار کشورها و سیاست های منفی در امور بین الملل باشد، کمتر مشاهده شده است که این امر از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که فرصتی برای اجرای طرح برجام و پیشرفت های اقتصادی فراهم می کند.

علی صابریان افزود: به عنوان مثال ترامپ در اظهار نظرهای خود در خصوص اینکه چرا منابع مالی آمریکا به دفاع از کشورهای اروپایی در پیمان آتلانتیک شمالی اختصاص می یابد صحبت نمود که این امر نشان دهنده این است که به دنبال ایجاد تنش مضاعف در خاورمیانه نیست و ظاهراً رییس جمهور جدید تمایلی برای صرف هزینه های اضافی بخصوص برای جنگ ندارد.

وی در خصوص اثرات روانی روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا بر بازار سرمایه اظهار داشت: در بازار سرمایه موضوعی به عنوان تازه گرایی وجود دارد، به گونه ای که هنگامی که موضوع تازه ای در بازار سرمایه همچون انتخاب ترامپ مطرح می شود فعالان بازار سرمایه به دلیل تازگی این موضوع واکنش سریعی از خود به نمایش می گذارند و سبب می شود تا آنها بسیاری از موارد مثبت بنیادی دیگر را در سرمایه گذاری های خود لحاظ نکنند.

از این رو بازار سرمایه کشورمان نسبت به رویداد مذکور تنها یک روز واکنش نشان داد و روزهای بعدی چندان در رفتار سرمایه گذاران تأثیر نگذاشت. چرا که در شرایط فعلی موضوعاتی مهم دیگری همچون وضعیت سودآوری شرکت ها و وضعیت اقتصاد داخلی وجود دارد و از این رو بهتر به نظر می رسد فعلاً تا تعیین دیدگاه های ترامپ مسائل مربوط به انتخاب وی از نظر سهامداران کنار گذاشته شود و به عوامل داخلی توجه گردد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند شاخص کل گفت: از نظر تکنیکالی روند شاخص کل فعلاً صعودی است و تا زمانیکه به محدوده کمتر از 78500 نرسد و اتفاق منفی اثرگذاری رخ ندهد، می تواند در این مسیر حرکت کند.

مدیرعامل موسسه آموزشی خانه سرمایه همچنین به گروه های مستعد رشد سودآوری اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: به نظر بنده بازار سرمایه با وجود نوسانات مثبت و منفی در نهایت رشد خواهد کرد و سهم هر یک از گروه ها نیز از این روند صعودی متفاوت خواهد بود. طی چند وقت اخیر شاهد افزایش تقاضا برای گروه سرب و روی بودیم و در کنار آن صنعت سیمان که مدت ها بود هیچ توجهی به آن نمی شد مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت. به نظر می رسد این صنعت بازدهی مثبت حداقل 30 درصدی به سهامداران اعطا خواهد کرد.

صابریان ادامه داد: وضعیت کلیت بازار سرمایه مناسب ارزیابی می شود و هر یک از گروه ها همچون خودرو، پتروشیمی و ساختمانی ها از پتانسیل رشد برخوردارند. به طور کلی با بررسی وضعیت بنیادی آنها می توانند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
بورس نیوز جان اگر برای وقت گران بها تون زحمتی نیست یک نگاهی به سخن رانی های کارشناس های محترمت بندازببین چطور سال تمام شد .ولی هنوز دارن وعده می دن . گزارشها ازدو سال پیش شروع . دو ماه دیگه . از نیمه امسال . از نیمه دوم سال . از نیمه اول سال اینده . ازنیمه دوم سال اینده همین طور تا خدا می دنه کی.