بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
از ابتدای پاییز تاکنون صورت پذیرفت:

صدور مجوز افزایش سرمایه 20 شرکت توسط سازمان بورس

همواره برنامه افزایش سرمایه با هدف تأمین مالی شرکت ها به منظور اجرای طرح توسعه، تأمین سرمایه در گردش، اصلاح ساختار مالی و موارد این چنینی از محل هایی همچون سود انباشته، اندوخته، مطالبات حال شده و آورده نقدی و نیز مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به اجرا در می آید.
کد خبر : ۱۷۰۸۰۳
نویسنده :
جمشیدی

برنامه افزایش سرمایه از جمله برنامه هایی است که با هدف تأمین مالی مورد نیاز شرکت ها در بازار سرمایه اجرایی می شود و همواره انجام آن مورد توجه و استقبال اهالی این بازار قرار می گیرد. از این رو در این گزارش شرکت هایی که از ابتدای فصل پاییز تا پایان آبان ماه موفق به دریافت مجوز اجرای برنامه افزایش سرمایه از سازمان بورس شده اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، همواره برنامه افزایش سرمایه با هدف تأمین مالی شرکت ها به منظور اجرای طرح توسعه، تأمین سرمایه در گردش، اصلاح ساختار مالی و موارد این چنینی از محل هایی همچون سود انباشته، اندوخته، مطالبات حال شده و آورده نقدی و نیز مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به اجرا در می آید. بطوریکه تاکنون از میان آنها افزایش سرمایه شرکت از طریق ارزیابی دارایی ها بیش از سایر موارد توجه سهامداران را به خود معطوف کرده است.

چرا که اجرای این برنامه از محل مذکور بازدهی مناسبی را از لحاظ رشد قیمتی نصیب سهامداران می کند و معمولاً با توجه به اینکه تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی انجام می شود تا اندازه ای سبب پوشش زیان انباشته شرکت می گردد.

بر اساس اطلاعات موجود، طی دوره مورد بررسی مجوز افزایش سرمایه 20 شرکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده که از میان آنها سهام مجموعه هایی همچون پتروشیمی ممسنی، دهدشت و کازرون در بازار توافقی فرابورس معامله می شود.

بر این اساس شرکت هایی با نماد "ونوین"، "وپخش"، "وغدیر"، "پارسیان"، "واتی"، "دامین"، "قزوین"، "چفیبر"، "دسبحان"، "خکاوه"، "کرازی"، "شنفت"، "خفناور"، "قمرو"، "اتکام"، "اتکای"، و "دروز" در این رده بندی قرار می گیرند که از میان آنها 9 شرکت با هدف اصلاح ساختار مالی اقدام به افزایش سرمایه نموده اند و مابقی به منظور اجرای طرح توسعه ای و مشارکت در افزایش سرمایه زیر مجموعه های خود سرمایشان را افزایش دادند.

علاوه بر این، 14 شرکت نیز از مطالبات حال شده و آورده نقدی جهت ارتقاء سرمایه خود استفاده نمودند و در مقابل پنج شرکت نیز سود انباشته را منبعی برای اجرای برنامه افزایش سرمایه قرار دادند. در این بین تنها شرکت سایپا دیزل توانست مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را از سامان بورس و اوراق بهادار دریافت کند و سایر مجموعه ها همچون پلی اکریل ایران، ذوب آهن اصفهان و ایران خودرو دیزل که در نظر دارند تا از این محل جذاب در راستای ارتقاء سرمایه خود گام بردارند، تاکنون موفق به دریافت مجوز از سازمان بورس نشده اند.

علاوه بر این، از میان 20 شرکت مذکور افزایش سرمایه شرکت های فیبر ایران و سرمایه گذاری آتیه دماوند به تصویب هیأت مدیره شرکت رسیده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر