بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر : ۱۷۰۸۰۶

به گزارش روز شنبهشبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا)، حمیدرضا معبودی با اعلام برقراری ارتباط بانکی بانک توسعه صادرات ایران با ۴۲ کشور گفت: ارتباط بانکی با آمریکا همچنان قطع است؛ اما حساب‌های دلاری ایران در بانک‌های خارجی فعال شده است.

مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران اظهارداشت: پس از برجام در نخستین گام سیستم سوئیفت بانکی کشور به سیستم جهانی متصل و امکان برقراری ارتباط بانک‌های ایرانی به ویژه بانک توسعه صادرات با بانک‌های مختلف دنیا فراهم شد.

معبودی تصریح کرد: در حال حاضر بانک توسعه صادرات ایران با ۴۲ کشور ارتباط بانکی دارد. مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ارتباطات بانکی صرف برای انجام امور بانکی کافی نیست، بلکه باید حساب بانکی در بانک‌های مختلف ایجاد شود.

وی افزود: با اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان حساب‌های یورویی ایران در نزد بانک‌های خارجی متوقف و پس از برجام تمامی این حساب‌ها فعال شد و در حال حاضر حساب ین ژاپن و فرانک سوئیس نیز فعال است.

معبودی بیان کرد: ایران در پاره‌ای از مسائل از قبیل تبدیل ارزهای مختلف و دریافت انواع کالاها به ازای دلار در بازارهای بین‌المللی دچار مشکل بود. وی تصریح کرد: در حال حاضر داشتن حساب‌های دلاری برای اشخاص و بانک‌های ایرانی در سطح دنیا ممنوع نیست و می‌توانند در بانک‌های خارجی حساب دلاری داشته باشند؛ اما پرداخت‌های دلاری نباید از طریق بانک‌های آمریکایی انجام شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر