بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
مستطيل شيشه اي تالار

رویت آقای تشکری در تالار حافظ

با توجه به اتفاقات و وضعیتی که طی چند وقت اخیر و به ویژه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بازار سرمایه ایران شاهد بودیم، در نظر داشتیم اوضاع بازار را از پنجره دید سهامداران و سرمایه گذاران بررسی کنیم و ببینیم که نگاه و دیدگاه فعالان بورسی نسبت به شرایط و فضای جدید حاكم بر بازار سرمايه چگونه است؟ چرا که طی این مدت هر اتفاقی که در بازارهای مالی دنیا و همینطور ایران رخ داده همگی به پیروزی دونالد ترامپ ربط داده شده است.
کد خبر : ۱۷۰۸۸۰
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.09.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 160 واحد افزایش به رقم 56318 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 450 واحد کاهش عدد 169190 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 26 واحد افزایش به رقم 28015 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 23 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز بدون تغییر در رقم 833 باقی ماند.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1798 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2378 میلیارد ریال رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، با توجه به اتفاقات و وضعیتی که طی چند وقت اخیر و به ویژه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بازار سرمایه ایران شاهد بودیم، در نظر داشتیم اوضاع بازار را از پنجره دید سهامداران و سرمایه گذاران بررسی کنیم و ببینیم که نگاه و دیدگاه فعالان بورسی نسبت به شرایط و فضای جدید حاكم بر بازار سرمايه چگونه است؟ چرا که طی این مدت هر اتفاقی که در بازارهای مالی دنیا و همینطور ایران رخ داده همگی به پیروزی دونالد ترامپ ربط داده شده است.

این بود که به تالار حافظ رفتیم تا با تنی چند از سهامداران و سرمایه گذاران گپ و گفتی داشته باشیم که در همین حین برخورد کردیم به جناب آقای تشکری.

به احتمال زیاد آقای تشکری معرف حضور همگی به ویژه قدیمی های بازار هستند. ایشان در سال هاي گذشته صبح جمعه هر هفته در برنامه صبح جمعه با شما بابت همه اتفاقات و مسایل موجود در جامعه از مسئولین و متولیان امر تشکر می کردند و به جد پیگیر مشکلات مردم بودند و بابت عملکرد مدیران و دست اندر کاران از همه آنها تشکر می کردند. وقتی علت حضورشان را جویا شدیم، کاشف به عمل آمد که ایشان بعد از بازنشستگی بورس باز شده اند.

آقای تشکری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: " داریم تو تالار حافظ وقت می گذرانیم؛ خدارو شکر همه چیز خوب است. من از همه تشکر می کنم."

وقتی از وی علت را جویا شدیم، گفت: به هر حال در بازار امروز جا دارد ابتدا از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تشکر ویژه داشته باشم بابت خدماتی که قرار است ارایه کند، اما نمی دهد. همین که صبح زود بیدار می شوی و سایت را باز می کنی ببینی قیمت پایانی سهم ها با دامنه مجاز روزانه تفاوت دارد، درصد نوسان ها بیشتر از حد مجاز شده و اکثر اوقات هم سهامداران را با قطعی سامانه معاملات از زیان بیشتر نجات می دهد، سپاسگذاری می کنم.

تشکر میکنم از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار چون توقع نداریم سود سهامداری ما را در حساب بورسیمان نشان دهد تا مشخص شود از هر شرکتی چه مبلغی سود طلبکاریم. یا انتظار نداریم طی اقدامی طاقت فرسا و غیر ممکن شماره حساب سهامداران و سرمایه گذاران را به صورت یکپارچه در قالب یک بانک اطلاعاتی منسجم جمع آوری کند و به صورت مکانیزه و اتوماتیک سود سهام را به حساب بانکی ما واریز کند.

تشکر میکنم از شرکت بورس و مدیران این مجموعه  که واقعاً به صورت خستگی ناپذیری هیچ کار خاصی نمی کنند که موجب نارضایتی سهامداران و سرمایه گذاران شود و عرضه اولیه خاصی هم در آن انجام نمی شود که بعداً همانند فرابورس مشکلاتش گریبان گیر مدیران بورس شود. فقط مي ماند یک هماهنگی بین مدیریت فناوری و CDS و کارگزار که این مدیر خستگی ناپذیر با قدرت آن را انجام داده است.

از فرابورس هم جا دارد سپاسگذاری و قدردانی کنم بابت عرضه های اولیه متعددی که اکثر ناموفق است و همگی خاطره ساز می شود ؛ تا جائیکه قیمت سهم مدتی پس از عرضه اولیه به زیر قیمت کشف شده می رسد و شاید به ندرت عرضه موفقی در آن پیدا شود. به هر حال ما که راضی هستیم، خدا ازشون راضی باشد؛ دستشون درد نکند.

از ناظران بازار بورسی و فرابورس هم تشکر میکنم. عملكرد اين عزيزان خیلی عالیه و ما رضايت كامل داريم. سهم می خریم و فردا به ما می گویند سهم را ندارید چون ناظر معامله را ابطال کرده؛ خدا قوت؛ به هر حال صلاح کار را بهتر از همه می دانند.

 اجازه بدید از کارگزاران هم تشکری داشته باشم. بنده های خدا الان كه نرخ سود بانکی به 18 درصد رسیده هنوز تسهیلات و اعتبار با نرخ بین 26 تا 28 درصد به ما می دهند و ما هم خدا رو شکر پرداخت می کنیم. همینطوری حتي اگر ما هم خرید نکنيم، این بنده های خدا 10 درصد جلوتر از بهره بانك ها هستند. آنها سود کنند انگار ما سود کردیم. چه بهتر که کارگزاری وابسته به یک بانک و یا شبه دولتی هم باشد که این شرایط برای آنها دشوارتر است و با نرخ های بالاتری بهره می دهند. البته خدا خیر بدهد به کارگزاران بخش خصوصی که از بانک ها تسهیلات می گیرند که به مشتری خود ارایه کنند اما به جای آن برای کارگزاری خود ملک می خرند.

 از کارگزاران تشکر کردیم، حیفمان آمد از کانون کارگزاران تشکر نکنیم ، این کانون گرم و صمیمی را خدا از ما سهامداران نگیرد. جلسات کانون با چای گرم و خوشمزه ای که می دهند خیلی خوش می گذرد. همه هستند ما هم گاهی در این جلسات هستیم، شما هم اگر توانستید حتماً بیایید یک چای داغ دورهمی تو کانون بنوشیم، خوش می گذره. کانون نهادهای سرمایه گذاری هم که اتفاقاً با خبر شدیم اخیراً یکی از عزیزان نام آشنای بازار سمت دبیر کلی آن را به عهده گرفته و قبول مسئولیت کرده اند. به هر حال مسئولیت سنگین و طاقت فرسایی است که در این شرایط بازار قبول زحمت کرده اند. امیدواریم دبیر کل جدید هم کاری کند که همانند گذشته خدا این اسم و نهاد را از ما نگیرد.

از شما خبرنگار عزیز اجازه می خواهم تشکر دیگری هم داشته باشم از يه گروه خاص و مورد احترام سهامداران حقيقي. در بازار ما عده ای هستند که نه تنها باید از آنها خیلی تشکر کرد، بلکه بنده هر کجا این بنده های مظلوم روزگار بورس را ببینیم روی ماهشان را می بوسم. شاید حدس بزنید منظورم چه گروهی هستند. سهامداران حقوقی عزیزي که انتظاری از آنها نداریم جز ادامه عرضه های آبشاری و سنگینشان در تالار. به هر حال اینکه کمک کنیم به جیب حقوقی های عزیز که حقوق مدیران و پرسنل خود را از جيب ما بدهند، کار بسیار مهم و خدا پسندانه ای است. ما که نیامده ایم از بورس نان سر سفره زن و بچه خودمان ببریم. مگر ما مرده ایم که آنها بی پول باشند. برخی مدیران آنها بنده های خدا تور دور اروپا دوست دارند، ما هم پول می دهیم اين عزيزان در این تورها حضور داشته باشند تا خدای نکرده آرزو به دل نمانند. خوب عرضه می کنند، سنگین عرضه می کنند. دستشان درد نکند. آرزوی توفیق و سلامتی و موفقیت روز افزون و البته معاملات پر سودي برای همگی آنها داریم. هر جا هم هر کمکی از دستمان بر بیاید دریغ نمی کنیم. اگر هر حقوقی هم که در شرایطی به مشکل مالی برخورد، نگران نباشد ، به ما اعلام کند. ما حقیقی ها مگر مرده ايم؟! حتماً سهمشان را صف خرید می کنیم تا به ما عرضه کنند و حالش را ببرند.

همچنین تشکر می کنم از سهامداران حقیقی و دوستان هم کیش خودم که این همه جای تقدیر و تشکر از خود بر جای گذاشتند و همچنان در تالار خرید و فروش می کنند. تحسین برانگیزترین جای رفتار این عزیزان آنجاست که حتی اگر آن طرف دنیا مگسی از جای خود بلند شود، این عزیزان همگی در صف خرید می روند و یا اگر برف و بارانی ببارد در صف فروش می نشینند. بطوریکه من و این عزیزان همواره اعلام کرده ایم که همیشه در صف اول هستیم و حضور داریم. هیجانی که این عزیزان به بازار می دهند خیلی عالی است. واقعاً از همه متشکرم.

ناگفته نماند من از شما و از همه رسانه ها هم تشکر می کنم. دست همگی درد نکند. یه زمانی از مشکلات می نوشتید الآن حالی برای نوشتن هم ندارید و گاهی فقط سهمی می خرید و می فروشید و خدا رو شکر معلوم است گهگاه خبری هم می رسد، صدای سهامدار هم که در می آید می گویید چشم مشكلتان را پیگیری می کنیم. همین برای ما کافی است. خسته نباشید عرض می کنم خدمت همه دوستان اصحاب رسانه. خیلی زحمت می کشید در این همه موارد و مسائل بورس، همین که زحمت متحمل می شوید و روی مشکلات بازار چشم می پوشید، خودش خیلی خوب است. از همه شما عزیزان راضی هستیم، خدا قوت.

یک خسته نباشید و تشکر اساسی هم از رییس اداره ای دارم که با تمام توان در شرایط فعلی به نحو احسن وظیفه اش را انجام می دهد. اداره نظارت بر ناشران که این مدت بسیاری از نمادها را متوقف کرده و بانک ها را هم از ترس کاهش چشمگیر شاخص کل متوقف نگه داشته است و باز هم نمی کند. همین که نماد را ببندید و بازم نکنید. دستتان درد نکنه. خیلی هم مهم نیست نمادها باز باشند ..... ما که برای نماد به بورس و تالار نمی آییم. آمده ایم خودتان را ببینیم. از درخواست اين اداره از مديران شركت ها برای شفاف سازی ها و تعدیل ها و تلورانس سود آنها هم که می گذریم. به هر حال این نحوه اطلاع رسانی مدیران شرکت ها به این عزيزان ظرفیت و جنبه بالای مسئولان آن را نشان می دهد.

همچنین از کمیته تخلفات سازمان هم تشکر می کنیم و چون خیلی علاقه ای به خوردن چای دور همی با این عزیزان ندارم، در همین حد بسنده می کنم و می گویم دست شما درد نکنه. اما يك تشکر هم از عزیزان گم نامی دارم که رد پایشان در بازار هست ولی هیچ كجا اسمی از آنها برده نمی شود. عزیزان دلاور خسته نباشید. این عزیزان هر روز با بلوک هایی که می زنند امید را به دل مسئولان کشور و مديران بازار سرمایه بر می گردانند تا نشان دهند بازار سرمایه ما در روندی آرام و بدون مشکل پیش می رود. به هر حال همه چیز آرومه ما همه خوشحالیم.

و در پایان تشکر ویژه من از ریاست محترم سازمان بورس است. ایشان با آمدنشان تحول بسیار عظیمی در بازار اوراق بدهی ایجاد کرده اند. ضمن تشکر از ایشان باید بگوییم ما هم همانند این مقام مسئول هم و غم مشکلات مالی دولت را داریم. همین که چهار تا اوراق مشارکت و صکوک دولتی منتشر می کنند و اجازه نمی دهند مشکلات مالی دولت ادامه یابد، جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. بنده هم به نیابت از سهامداران دیگر از تریبون شما استفاده می کنم تا اعلام کنم ما هم کنار ایشان هستیم تا این اوراق فروش رفته و مشکل دولتی ها حل شود. چرا که یکسری سهم خريده ايم که بسته شدند، یکسری هم که مانده اند می ترسیم بخریم بسته شوند. اوضاع بازار هم که خداروشکر می گذرد و بگونه ای هست که امروز بهترین گزینه برای سرمایه گذاری همان اوراق است. چه کاری است كه ضرر کنیم آن هم وقتی نگاه ویژه ریاست سازمان به اوراق بدهی است، پس چرا ما این کار را نکنیم.... خدا قوت می گوییم به سخنگوی سازمان. امیدواریم سایه شما همیشه بالای سر سهامداران باشد و از ایشان تشکر می کنم. البته ایشان امروز شخصاً تشکر جانانه ای کردند از سایت مدیریت فناوری بورس تهران بابت رفع مشکلات سایت این مجموعه و جا دارد ما هم یکبار دیگر از اين عزيزان تشکر کنیم. دوستان مدیریت فناوری بورس هم نگران نباشند سایت چه خراب باشد، چه درست، ما هستیم و کارمزدشان را می پردازیم.

این گزارش می افزاید، آقای تشکري همچنان در حال تشکر از متولیان و دست اندرکاران بازار سرمایه در بخش های مختلف بود که دیدیم حالا حالا ها این تقدیر و تشکر ها ادامه دارد و خواستیم تا وقت هست سراغ سهامداران اندکی که در این برف پايیزی همچنان به تالار حافظ می آیند، برویم که تشکرهای فراوان آقای تشکری مصادف شد با پایان معاملات و دیگر سهامداری در تالار نبود که بابت شرایط بازار پس از انتخابات آمریکا نظر خود را به خبرنگار ما بیان کند. آقای تشکری هم خندان و خوشحال و تشکرکنان به امید زیان بیشتر به خانه بازگشت. بورس نيوز نيز به نوبه خود از همه اين عزيزان و به ويژه آقاي تشكري كمال تقدير و تشكر را داشته و براي همه آرزوي سلامتي و بهروزي دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
سلام امیدوارم در روشنکری وشفافیت واکاهی همکانی هر روز موفقتر باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
خیلی جالب بود
ممنون بورس نیوز

واقعا به دل نشست

آفای .... مدیرعامل فرابورس که فقط 4 سال سابقه کار تو سازمان بورس داری و بعد شدی مدیرعامل. حتی قبل از او پاره وقت هم جایی کار نکردی! از کارشناسی بورس یه مدیرعاملی فرابورس!! رکوردی هست برای خودش! بیل گیتس و استیو جابز استثنایی هم چنین رکوردهایی ندارن

برای همینه میگن ما ایرانیها تواناییهایی داریم که هیچکی تو دنیا نداره. این هم نمونش.آقای ...

آفرین به این کشور

من به همه مسئولانش افتخار میکنم. همگی دکتری رو بالاخره گرفتن. ولی من هم تشکر میکنم از این همه دانشگاه در پیت که به همه مسئولان کشور درس نخوانده دکتری داد.

خوشبختانه دیگه کسی عدم صلاحیت احراز پستی رو نداره و جوری شده که تو کشور همه صلاحیت احراز هر پستی رو دارن :))
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
عالی بود.. حرفایی که 20 ساله تو دل من سهامدار مونده رو گفت
سهامدار حقیقی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
سلام
دست مریزاد
دمت گرم و سرت خوش باد
ممنون که حرف دل ما را زدی
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
آخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
تشکر از تهیه کننده گزارشگر وخبرنگار که درددل مانوشتی
آقای روحانی یکی از معاونین این را بخوانند
شرکت سود مارا نمیدهند
حق الناس را آشکارا غضب کردند و فنجان قهوه هم روش!!
خیلی جالب بود دستتوت از این گزارش و تایپش درد نکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
عالی بود
شهرام
GERMANY
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
بورس نیوز یه گزارش از کد به کد های آذراب یادت نره
مجتبی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
اقای تشکری حتما فرزندان شما هم از شما تشکر میکنن بابت اینکه وام بازنشستگی را گرفته ای و در بورس اب کردی
باشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱
مرگ بر چاپلوس
emad
MOLDOVA, REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶
خیلی طنز خوب و تلخی بود واقعیت بازار سرمایه را با زبان طنز ارایه دادید من هم از سایت خوب شما و رییس جدید بورس و کلا همه تشکر میکنم و از همه مهمتر از زبان آقای تشکری میگم که = روحانی مچکریم!!!!!
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
مرسی،بسیارزیباوعالی
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
سلام
بسیار زیبا و خلاقانه
به همه ی زوایای درماندگی بورس ما پرداخت نویسنده ی خلاق این متن.
آفرین

پیشنهاد میدم بخش آقای تشکری را دائمی کنید و هر روز تشکری از آقایون مربوطه داشته باشین، این شکلی لااقل خنده ای هم در این غمسرای بورس به دل ما میشینه.
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
معلومه خیلی جو گیر شدی و به دلت نشسته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
پاک چت کردی ها بورس نیوز!!!!!!!!!!!
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
ما هم به سهم خودمان در مجموع از آقای روحانی و تیم اقتصادیش و بخصوص اقای طیب نیا بینهایت متشکریم. روحانی مچکریم.
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
سلام
بسیار زیبا و خلاقانه
به همه ی زوایای درماندگی بورس ما پرداخت نویسنده ی خلاق این متن.
آفرین

پیشنهاد میدم بخش آقای تشکری را دائمی کنید و هر روز تشکری از آقایون مربوطه داشته باشین، این شکلی لااقل خنده ای هم در این غمسرای بورس به دل ما میشینه.
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
ما هم از آقای تشکری تشکر ویژه داریم و امیدواریم همچنان از مسؤلین بورس و ناظرین خیلی زحمتکش و شرکت سپرده گذاری و کارگزاری های باوجدان و....... تشکر کنند تا همچنان به آب کردن سرمایه های زندگیمان ادامه دهند و به ریشمان و خوشباوریمان بخندند و از رانت ها سوء استفاده کنند و کارگزاری های خیلی محترم هم پول بادآورده پارو کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
خیلی باحال بود حالم سرجاش اومد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
فوق العاده بود