بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر : ۱۷۰۹۰۷

در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از رخدادها و مطالب مهم و با اهمیت روز پیرامون موضوعاتی همچون، تغییرات شاخص‌های بورس و تحلیل بازار سرمایه، روند قیمت گذاری دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد ارز و قیمت سکه و طلا را گردآوری می‌کنیم. همچنین نگاهی به بازارهای جهانی فلزات گرانبها و معاملات نفت خام داریم و در ادامه، خبرها و موضوعات مهم داخلی و خارجی حوزه اقتصاد را پوشش می‌دهیم.
به گزارش گروه اقتصادیحرف نو، این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون تقویت شاخص بورس تهران، افزایش 10 هزار تومانی سکه تمام، اونس جهانی طلا و نقره، امیدها برای نهایی شدن توافق اوپک، افزایش 182ریالی دلارآمریکا، استقبال نمایشگاه‌داران از جایگزینی خودروهای جدید با پراید و ۴۰۵، دلیل عدم افزایش حق مسکن کارگران از ابتدای سال و آمار واردات چتر را در بر دارد.
تقویت 74 واحدی شاخص بورس تهران
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 02/09/95 شاخص بازار اول با 160.39 واحد افزایش به رقم 56318.60 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول,با کاهش 450.91 واحدی به رقم 169190.10 واحد رسید. شاخص قیمت بورس (وزنی-ارزشی) نیز در روز جاری با 26.60 واحد افزایش به رقم 28015.80 واحد رسید. شاخص کل بورس در سومین روز کاری در هفته جاری با افزایش 74.80 واحدی به رقم 79393.80 واحد رسید و شاخص کل فرابورس بدون تغییر، روی رقم 833 واحد ایستاد. ارزش کل معاملات در بازار بورس، 1802 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس ، 2378 میلیارد ریال بود.
بازار سکه تهران با افزایش 10 هزار تومانی سکه تمام
در پایان معاملات روز سه شنبه، هر سکه تمام طرح قدیم با 10 هزار تومان افزایش به رقم یک میلیون و 95 هزار تومان رسید. هر سکه تمام بهار آزادی نیز با 8 هزار و 300 تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 110 هزار و 200 تومان به فروش رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با 2 هزار تومان کاهش به رقم 556 هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی با یک هزار تومان کاهش به قیمت 296 هزار تومان فروخته شد.
اونس جهانی طلا و نقره
در بازار جهانی معاملات فلزات گرانبها، هر اونس طلا با افزایش 5 دلار و 6 سنت به قیمت 1217 دلار و 2 سنت فروخته شد و هر اونس نقره نیز با 1 سنت افزایش به رقم 16 دلار و 72 سنت رسید.
بازار جهانی نفت خام
در پایان معاملات روز سه شنبه، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با 9 سنت افزایش به رقم 48 دلار و 47 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با 55 سنت افزایش به قیمت 49 دلار و 42 فروخته شد و هر بشکه نفت خام اوپک نیز با 42 دلار و 33 سنت قیمت گذاری شد.
افزایش امیدها برای نهایی شدن توافق اوپک
تجار نفتی و تحلیلگران از اینکه اوپک در هفته جاری به توافقی بر سر کاهش تولید مازاد جهانی خواهد رسید مطمئن تر شده اند. روز دوشنبه، پس از پایان اولین روز از مذاکرات در پایتخت اطریش، محمد اون، نماینده لیبی در اوپک گفت که مذاکرات خوب پیش رفته است. قیمت نفت در نیویورک در هفته جاری 6.9 درصد افزایش یافته که بیشترین رشد دو روزه از ماه سپتامبر تاکنون بوده است. به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ، ابراهیم وایا که برای شرکت در نشستی به سمت دبیرخانۀ سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت می رفت به خبرنگاران گفت که :" این قطعیت وجود دارد که همه موافق باشند... همه می دانند که هزینۀ عدم توافق سنگین است."
پایان معاملات سه‌شنبه با افزایش 182ریالی دلارآمریکا
در پایان معاملات روز سه‌شنبه دوم آذر ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 182 ریال نسبت به روز دوشنبه، به قیمت 36 هزار و 796 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو با کاهش 149 ریال به رقم 39 هزار و 427 ریال رسید و هر درهم امارات نیز با 10 هزار و 89 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 23 ریال گران تر بود.
5 میلیون نفر تا ۲۰۲۰ بیکار می‌شوند
جف وینر، مدیر عامل لینکداین معتقد است فناوری های جدید تا چهار سال دیگر موجب بیکاری بیش از 5 میلیون نفر خواهد شد. به گزارش فارس به نقل از نیچرورلد نیوز، وی که در کنفرانس Code Enterprise حضور یافته بود افزود: آمار مجمع جهانی اقتصاد نشانگر تحولات اساسی در بازار کسب و کار در سراسر جهان است. وی تصریح کرد: چهارمین انقلاب صنعتی جهان از راه رسیده و در حال متحول کردن بازارهای کار در 5 سال آینده است. مهارت های ماشین های هوشمند و ربات ها و همین طور اشغال بسیاری از مشاغل توسط این ابزار انسان ها را بیکار خواهد کرد. در این شرایط صاحبان مشاغل به جای استخدام کارمند و کارگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی مهارت های مورد نیاز خود برمی آیند و پیشبرد بسیاری از مشاغل و امور به صورت مجازی و نه حضوری صورت می گیرد. بر همین اساس برای دستیابی به شغل به کسب مهارت های جدیدی نیاز خواهد بود و 7.1 میلیون شغل به علت زائد بودن، خودکار شدن و حذف واسطه ها حذف شده و در عوض 2.1 میلیون شغل جدید فوق تخصصی در حوزه علوم رایانه، ریاضیات، معماری و مهندسی به وجود می آید.
استقبال نمایشگاه‌داران از جایگزینی خودروهای جدید با پراید و ۴۰۵
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با استقبال ازجایگزینی خودروهای جدید به جای پراید و پژو ۴۰۵ گفت: مردم به اجبار دست به خرید خودروی پراید می زنند و در صورتی که خودروی جدید و با قیمت مناسب تری جایگزین پراید می شد، خیلی وقت پیش از خرید آن دست می کشیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سعید موتمنی با استقبال از اتخاذ تصمیماتی برای از رده خارج کردن پراید و پژو 405 تا پایان سال جاری اظهار کرد: اتومبیلی که 10 سال از تولید آن می‌گذرد، باید از خط تولید خارج شود ضمن آنکه تولید چنین اتومبیلی برای مردم نه تنها نفع ندارد بلکه با توجه به نبود کیفیت و استاندارد کافی به ضرر مردم تمام شده است.
دلیل عدم افزایش حق مسکن کارگران از ابتدای سال
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر واکنش به اجرای مصوبه افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن از ابتدای مهرماه بر خلاف وعده قبلی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین توجه به قشر کارفرمایی امکان اجرای آن از فروردین‌ماه میسر نشد و به همین منظور از ابتدای مهر اجرایی می‌شود.
فقط 15 درصد زنان شاغل در دستگاه های دولتی هستند
معصومه آقاپور دبیر فراکسیون زنان و خانواده مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به انتصابات جدید در دولت و به کارگیری زنان تحصیلکرده در مناصب بالای دولتی افزود: زنان تحصیلکرده ایران از قابلیتهای زیادی برخوردارند، این در حالی است که تنها ۳۵ درصد از زنان تحصیلکرده وارد کار می شوند و از این میزان فقط ۱۵ درصد در دستگاههای دولت است.
آمار واردات چتر!
بر اساس آمار گمرک در 7 ماه منتهی به مهر ماه سال جاری، بیش از 506 تن چتر به ارزش دلاری 623,163 و ارزش ریالی 19,380,770,708 وارد کشور شده است. کشور چین با صادرات 485 تن و 284 کیلو گرم چتر به کشور با ارزش دلاری 594,706 و ارزش ریالی 18,509,993,188 در رتبه اول و پس از آن ترکیه با صادرات 17 تن و 255 کیلوگرم به ارزش دلاری 21,324 و ارزش ریالی 646,012,500 در رده دوم قرار دارد.
تذکر به خودروسازان برای ال۹۰
رضا شیوا در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودروها هیچ توجهی به حاشیه بازار ندارد؛ به نحوی که این شورا بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد می‌شود. رئیس شورای رقابت با بیان اینکه فروش فوری حداکثر یک‌ماهه است، افزود: هیچ حاشیه بازاری برای خودروهای تولید داخل پذیرفتنی نیست؛ این در شرایطی است که حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است؛ اما این شورا مسئول همه خودروهای کشور نیست؛ بلکه خودروهای ساخت داخل در ایران خودرو و سایپا را قیمت گذاری می‌کند. وی تصریح کرد: در شش‌ماهه گذشته خودروی پژوپارس و ال۹۰ حاشیه بازار داشتند که تذکر جدی به خودروساز داده شد؛ بر این اساس خودروساز مشکل تأمین قطعات ال ۹۰ را دلیل ایجاد حاشیه بازار برای خودرو اعلام کرد. شیوا درباره خودروهای وارداتی نیز افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین پنج تا ۱۰ درصد برای این خودروها تعیین کرده است که اگر واردکننده‌ای بیش از این میزان از خریدار سود بگیرد با آن برخورد می‌شود. وی همچنین گفت: تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نداریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هادی
GERMANY
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
چقدر همه چیز درست و طبق سیستم پیش میره...آفرین شیوا....تو یه قهرمانی ولی.....