بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر : ۱۷۱۰۱۷

در دومین روز از هفته دوم آذرماه بیش از 198 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 452 میلیارد ریال در 19 هزار و 166 دفعه معاملاتی در فرابورس ایران دست به دست شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز تعداد 115 میلیون سهم به ارزش بیش از 472 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت و نماد «کیمیا» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را مجموع این سه بازار تجربه کرد. در نماد معاملاتی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران تعداد 5 میلیون سهم به ارزش 51 میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با افت حدود یک واحدی همراه شد و در ارتفاع 830.5 واحدی قرار گرفت. نماد «شاوان» از گروه پالایشی‌ها با 0.69 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشت و در مقابل از گروه فلزات اساسی نمادهای «ارفع» و «میدکو» به‌ترتیب با 0.47 و 0.43 واحد تاثیر منفی، مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار سهام فرابورس نمادهای «خفناور»، «فزرین» و «کیمیا» با بیشترین افزایش قیمت همراه شدند و نماد «سدبیر» بیشترین کاهش قیمت تا حدود 5 درصد را تجربه کرد.

امروز همچنین در بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد چند بازگشایی و توقف نماد بودیم. بر این اساس نماد معاملاتي شركت‌های بازرگاني و توليدي مرجان كار، فولاد هرمزگان جنوب و ریل پرداز سیر بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و آتیه داده پرداز متوقف شدند.

در بازار تسهیلات مسکن نیز بیشتر از 59 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 43 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که قیمت‌ها در بازه 717 تا 741 هزار ریال در نوسان بود. تسه آبان 93 با 1.7 درصد رشد، بالاترین افزایش قیمت و تسه تیر 95 با 2.8 درصد افت، بیشترین ریزش قیمتی را در میان اوراق تسهیلات مسکن تجربه کردند.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز امروز میزبان معامله 803 هزار ورقه به ارزش 737 میلیارد ریال بود. در این بازار اوراق «صچاد» بالاترین ارزش معاملاتی و اوراق «اخزا9» ببشترین حجم معاملات را تجربه کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر