بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
طی روز جاری به مناسبت دوازدهمین سالروز حضور بانک پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران مراسمی نمادین با حضور تعدادی از مدیران بانک و اصحاب رسانه برگزار شد و مدیران "وپارس" زنگ آغاز معاملات بورس را به صدا در آوردند.
کد خبر : ۱۷۱۰۷۹
نویسنده :
یارمحمدی

طی روز جاری به مناسبت دوازدهمین سالروز حضور بانک پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران مراسمی نمادین با حضور تعدادی از مدیران بانک و اصحاب رسانه برگزار شد و مدیران "وپارس" زنگ آغاز معاملات بورس را به صدا در آوردند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ابتدای این جلسه پس از نواخته شدن نمادین زنگ آغاز معاملات روز جاری به دست مدیرعامل بانک پارسیان، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضا بورس اوراق بهادار در جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک پارسیان سهامداران بسیاری دارد باید نقد شوندگی سهام این مجموعه حتماً مورد توجه قرار داشته باشد که خوشبختانه این بانک از این منظر مشکلی نداشته و امیدواریم روز به روز روندش بهتر شود و بیشتر بدرخشد. همچنین از این شرکت انتظار داریم تا در زمینه گزارشگری مالی و برگزاری مجامع نیز تمام تلاش خود را برای افزایش سرعت و دقت بکار بگیرد.

در ادامه این نشست خبری کوروش پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان عنوان کرد: به دلیل تغییراتی که در نحوه گزارشگری و ارائه صورتهای مالی بانک ها در سال جاری به دستور بانک مرکزی لحاظ شده، باعث ایجاد چالش در ارائه گزارش های بین شبکه بانکی شد که بانک پارسیان موفق شد تا به موقع صورت های مالی خود را طبق دستور تهیه و مجمع خود را در تاریخ 31 تیر ماه سال جاری برگزار کند.

وی تأکید کرد: معتقدم که این نوع گزارش ها در جهت حفظ منافع سهامداران می باشد ولی از دستگاه های نظارتی انتظار می رود در این راستا بانک ها را حمایت کنند.

پرویزیان گفت: در ارتباط با نقد شوندگی سهام بانک پارسیان نیز باید بگویم این بانک در حال حاضر در شرایط مناسبی هم از لحاظ نقد شوندگی سهام سهم از لحاظ سودآوری مجموعه قرار دارد.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: ظرفیت بانک پارسیان ظرفیت قابل اتکایی است و امید داریم روز به روز بهتر و گسترده تر گردد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: چالش مربوط به معوقات در شبکه بانکی، چالشی بزرگ است بالغ بر 40 درصد بانک ها بعد از سال 2007 و بحران مالی اروپا با چنین چالش در شبکه بانکی مواجه بودند. بعد از رفع تحریم ها و تغییرات شبکه بانکی ما در حوزه شفافیت و ارائه معوقات کار بزرگی را آغاز و ساختاری به صورت دقیق تهیه و مشخص کرده و به نتیجه رسانده ایم. بدهکاری پرونده هزار میلیاردی بانک در حوزه بازپرسی قوه قضائیه قرار دارد، اما به هر شکل ممکن است در دادگاه توافقات اصل و کلی را انجام دادیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وی در خصوص افزایش سرمایه بانک پارسیان گفت: مجوز مربوط به افزایش سرمایه بانک اخذ شده و فرصت 2 ماهه ای برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده آن داریم.

کوروش پرویزیان در ادامه با اشاره به بالا بود نرخ سود سپرده بانک ها تأکید کرد: نرخ سود پرداختی به سپرده ها نرخ بالایی است که به همین دلیل ناچار به آوردن برخی هزینه ها همچون ذخیر ها در صورت های مالی بانک هستیم. طی چند ماه گذشته تلاشی که بانک ها انجام دادند این بوده است که وضعیت خود را به حالت تعادل برسانند و هزینه های خود را تا جای ممکن کاهش دهند. بالا بودن نرخ سود سپرده های بانکی شرایط سختی را برای سایر بازارها نیز رقم زده که با توجه به بالا بودن نرخ سود سپرده رغبتی در آنها ایجاد نمی شود.

این مقام مسئول در خصوص محصولات و خدمات بانک پارسیان عنوان کرد: زنجیره ارزش ارائه محصولات و خدمات بانک پارسیان روز به روز کامل تر می شود. نخستین سوپر مارکت بانکی در بانک پارسیان در محل شعبه مرکزی دایر شد. که تنوع بسیاری نیز دارد، برای بازار سرمایه در حوزه تبادلات مالی؛ بسته ای ویژه برای کارگزاران فعالان خدمات ویژه معاملات بر خط بورس کالا، تسویه کارگزاری ها و سپرده گذاری مرکزی و همچنین بسته مربوط به اعطای تسهیلات نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فعالیت های دانش بنیان بانک نیز از جمله برنامه های دیگر مجموعه است که گسترش و توسعه کسب و کارهای جدید را به دنبال دارد در همین راستا اعطای 5000 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را نیز در نظر گرفته ایم.

پرویزیان در خاتمه گفت: بانک پارسیان در حوزه طرح های ملی به خصوص در حوزه نفت و گاز از جمله بانک های فعال است که هم به صورت مستقیم پروژه انجام داده و هم در کنسرسیوم با بانک های دیگر پروژه های موفقی را اجرا کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر