بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر : ۱۷۱۱۵۰

معاملات بازار فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی با رشد نماگرهای آیفکس، حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز دوشنبه 15 آذرماه افزون بر 496 میلیون ورقه بهادار در 19 هزار و 47 دفعه در بازارها دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر یک‌هزار و 624 میلیارد ریال بود.

به موازات رشد این متغیرها، شاخص کل فرابورس نیز روند صعودی خود را ادامه داد و با افزایش بیش از سه واحدی خود را به نزدیکی ارتفاع 842 واحدی رساند. دو نماد از گروه شیمیایی‌ها و دو نماد دیگر از گروه فلزات اساسی شامل نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «میدکو» و «ارفع» تا سقف 2.6 واحد بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشتند و در مقابل نمادهای «ذوب»، «شراز» و «هرمز» با افت خود از افزایش بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

امروز همچنین نقل و انتقال بیش از 323 میلیون سهم به ارزش 764 میلیارد ریال نتیجه معاملات سهام در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه است که نماد «حریل» بالاترین حجم و نماد «ارفع» بیشترین ارزش معاملاتی را در این سه بازار به خود اختصاص دادند. در نماد شرکت ریل پرداز سیر تعداد 24 میلیون سهم به ارزش 35 میلیارد ریال و در نماد شرکت آهن و فولاد ارفع تعداد 22 میلیون سهم به ارزش 69 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

در همین حال نمادهای «ذوب»، «شاوان»، «کیمیا» و «حریل» نیز در صدر پربازدیدترین نمادهای معاملاتی امروز ایستادند.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری میزبان نقل و انتقال 679 هزار ورقه به ارزش 628 میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با معامله 180 هزار ورقه به ارزش 158 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز در برخی نمادها با کاهش و در برخی دیگر با افزایش قیمت مواجه شد تا به این ترتیب هر ورقه تسه در بازه قیمتی 721 تا 755 هزار ریال دادوستد شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر