بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
به دنبال رشد 200 درصدی سهام داروسازی دکتر عبیدی:

خواب ناظر بازار در کنار صف خرید 11 ماهه "دعبید"

نماد معاملاتی این شرکت از تاریخ 94.11.7 با صف خرید همراه شده و با وجود اینکه طی روزها معاملاتی گذشته حجم معاملاتش کمتر از میزان حجم مبنا بوده، بازهی 200 درصدی را در کمتر از یکسال به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۱۷۱۱۶۱
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت داروسازی عبیدی از ابتدای بهمن ماه سال 94 تاکنون با صف خرید و رشد قیمتی از محدوده 550 تومان به 1650 تومان رسیده و بازدهی 200 درصدی برای سهامداران خود ثبت کرده است که در جایگاه خود امری جالب توجه می باشد اما نکته مهمتر عدم ارائه گزارش شفاف سازی از طرف این شرکت طی مدت مذکور می باشد.

به گزارش بورس نیوز، نماد معاملاتی این شرکت از تاریخ 94.11.7 با صف خرید همراه شده و با وجود اینکه طی روزها معاملاتی گذشته حجم معاملاتش کمتر از میزان حجم مبنا بوده، بازهی 200 درصدی را در کمتر از یکسال به ثبت رسانده است. این در حالی است که طی روز گذشته حجم معاملات این سهم به 1.2 میلیون سهم افزایش یافت اما نکته جالب تعداد فروشندگان و خریداران سهام این مجموعه دارویی می باشد که طبق اطلاعات موجود 30 نفر سهامدار حقیقی 1.1میلیون سهم "دعبید" را به 211 نفر سهامدار حقیقی فروخته اند که این نسبت ها جای اندکی تأمل دارد.

بر اساس این گزارش، در رابطه با بالا رفتن حجم معاملات این سهم طی روز دوشنبه هفته جاری گفته می شود که 16 آذر ماه حق تقدم های خریداری نشده این شرکت حراج خواهد شد.

مدیرعامل شرکت داروسازی عبیدی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: وضعیت عملکردی داروسازی عبیدی طبق بودجه و برنامه اعلام شده در حال حرکت می باشد و شرایط این مجموعه تغییری نکرده و تلاش ما بر این است که تاپایان سال جاری بودجه را محقق سازیم.

سید امید رضویان در ادامه افزود: "دعبید" تقریباً به 80 درصد برنامه های بلند مدت خود نیز که بعد از تغییر مدیریت برای 5 سال تدوین شده بود، رسیده و دارویهای ژنریک عبیدی در حال حاضر به کمتر از یک سوم تقلیل یافته است.

این مقام مسئول در خصوص روند قیمتی و صف خرید بیش از 11 ماهه این سهم در بازار دوم بورس توضیح داد: در حال حاضر تنها 9 درصد سرمایه شرکت شناور می باشد که با توجه به شرایط شرکت سهامدارانش تمایلی به فروش سهامشان ندارند و قیمت 1650 تومان با توجه به شرایط فعلی برای این مجموعه رقمی ارزنده می باشد.

بر اساس این گزارش، با توجه به صف خرید این سهم و اطلاعات موجود در سایت کدال که نشان دهنده شفاف سازی شرکت در رابطه با این اقبال و تقاضا و عدم وجود فروشنده که در برخی روزها به تعداد انگشتان یک دست هم سهم معامله نشده، به نظر می رسد جای خالی ناظر بازار سرمایه شدیداً احساس می شود، سوال مهم که ذهن ما را به خود مشغول کرده این است که چطور برخی سهم ها به محض آنکه دو روز با صف خرید مواجه می شوند نهاد ناظر اقدام به توقف نماد و درخواست شفاف سازی می کند اما سهمی همچون "دعبید" که 11 ماه متوالی و بدون حتی یک وقفه و یک روز منفی با صف خرید همراه بوده و ناظر اصلاً کاری به کارش نداشته و اجازه داده بی سر و صدا به حرکت خود ادامه دهد؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
تو هر کشور دیگه ای بود ناظر رو تیرباران میکردند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
نمیدونم اونی کسی که این مطلب رو نوشته چرا حاضر نیست که یک بار نوشته خودش رو بخونه 101 میلیون سهم معامله شده از کجا ، و واقعا مغرضانه نوشتن برای چی هستش اگه این سهم منفی بشه دلیل برای رشد سهام جنابعالی خواهد بود ، ولی اینو بدونید سود این سهم خیلی بیشتر از اینها خواهد شد ، لطف کنید به جای بدگویی از سایر سهامها ، از خوبی سهامهای خودتون مطلب بزارید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
وقتی همه اهالی بازار متفق القول هستند که فساد و رانت در سازمان بورس بیداد میکنه هیچکسی باور نداره؟؟!! 3حالت برای این وضعیت پیش بینی میشه: 1) یا همه یا هم سر یه سفره نشستند و در این فساد سهیم هستند و کسی هم نمیتونه صداش در بیاد؟؟
2) یا اینقدر بی کفایت و بی اطلاع از وضعیت بازار بورس هستند که نمیتونن جلوی فساد رو بگیرن و دارن به همه از جمله خودشون ظلم میکنن؟!!
3) هر چی فکر کردم به غیر از این دو تا چیزی به ذهنم نرسید
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
وقتی صدایی از کسی در نمیاید یعنی همه در حال خوردن هستن و سکوت بهترین دفاع است!!!
ufkhrbul
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶