بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۱۷۱۲۸۹

بیش از 212 میلیون ورقه به ارزش دو هزار و 14 میلیارد ریال در 17 هزار و 304 دفعه معاملاتی در جریان معاملات فرابورس ایران در بیستم آذرماه، دست به دست شد که نیمی از ارزش این معاملات به بازار اوراق با درآمد ثابت تعلق گرفت؛ به گونه‌ای که بیش از یک میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 330 میلیارد ریال در این بازار معامله شد که نماد «اخزا9» بیش‌ترین حجم و ارزش را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل، امروز نیز هم‌چنان روند صعودی چند روز معاملاتی اخیرش را ادامه داد و با 7.4 واحد رشد، خود را به سطح 870 واحدی رساند که تحت تاثیر مثبت نزدیک به پنج واحدی از جانب نمادهای گروه شیمیایی‌ها شامل «مارون» و «زاگرس» قرار داشت. از سوی دیگر تاثیر منفی از طرف نمادهای «میدکو» و «ارفع» از گروه فلزات اساسی به میزان کم‌تر از یک واحد از رشد بیش‌تر آیفکس جلوگیری کرد.

امروز بازار سهام نیز میزبان نقل و انتقال نزدیک به 142 میلیون سهم به ارزش 429 میلیارد ریال در 13 هزار و 226 دفعه معاملاتی بود که بیش‌ترین حجم و ارزش معاملاتی این بازار به نماد «چکاپا» تعلق گرفت.

در این میان سه نماد از گروه‌های حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات، قند و شكرو پیمانكاري صنعتي به ترتیب شامل «حسینا»، «قشیر» و «بالاس» با بیشترین افزایش قیمت تا سقف 4.8 درصد مواجه شدند در حالی که نمادهای «کشرق» و «فزرین» متعلق به گروه‌های استخراج زغال سنگ و فلزات اساسی تا 4.3 کاهش قیمت، بالاترین افت روزانه را در عملکرد معاملاتی خود تجربه کردند.

همچنین نمادهای «ذوب»، «کیمیا» و «ارفع» در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای این روز معاملاتی قرار گرفتند.

در جریان نقل و انتقال‌های امروز بازار تسهیلات مسکن، بیش‌ترین حجم و ارزش مبادلاتی به تسه آبان 95 با دادوستد نزدیک به 24 هزار ورقه به ارزش 18 میلیارد ریال تعلق گرفت؛ درحالی که حجم کل معاملات صورت‌گرفته در این بازار نزدیک به 44 هزار ورقه و ارزش آن بیش از 33 میلیارد ریال بود.

لازم به ذکر است در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نماد معاملاتي اوراق مشاركت طرح قطار شهري شهرداري تبريز پس از پرداخت سود علي‌الحساب سه ماهه اوراق و نماد معاملاتي اوراق اجاره شركت واسط مالي ارديبهشت دوم، پس از پرداخت اجاره‌بهاي سه ماهه اوراق، امروز بازگشایی شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر