بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
در بررسی های بورس نیوز مشخص شد:

دلیل نوسانات کاذب قیمتی سهام شرکت

سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در حالی طی چند ماه گذشته دستخوش نوسانات مثبت و منفی زیادی شد که با تغییر مدیریت شرکت خبر از انجام اقدامات جدیدی در این مجموعه به بیرون درز پیدا کرد و شاهد رشد قیمت و بازدهی 150 درصدی در این نماد معاملاتی از زمستان 94 تا تیر ماه سال جاری بودیم.
کد خبر : ۱۷۱۳۳۶
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که از واسط سال گذشته با روندی صعودی همراه شده بود از محدوده قیمتی 170 تومان رشد خود را آغاز و بعد از گذشت مدتی همراه با اعلام اخباری که از سوی مدیران و مسئولین این شرکت در بازار مطرح شد، به قیمت 425 تومان رسید.

به گزارش بورس نیوز، سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در حالی طی چند ماه گذشته دستخوش نوسانات مثبت و منفی زیادی شد که با تغییر مدیریت شرکت خبر از انجام اقدامات جدیدی در این مجموعه به بیرون درز پیدا کرد و شاهد رشد قیمت و بازدهی 150 درصدی در این نماد معاملاتی از زمستان 94 تا تیر ماه سال جاری بودیم.

اوایل دی ماه سال 94 بعد از تغییر مدیریت در این مجموعه بورسی، به دلیل تقاضای بالای سرمایه گذاران و سهامداران، با همکاری خود "واتی" بورس نیوز نشست تحلیلی برگزار کرد که طی آن مدیر عامل شرکت از فروش دارایی های غیر مولد و کم بازده شرکت خبر داد و این امر موجب شد تا سهام این مجموعه با افزایش تقاضا در بازار همراه شود.

 از طرفی پیش از اعلام و انتشار این اخبار در شهریور ماه همان سال یکی مدیران این شرکت در یک رسانه مصاحبه ای در رابطه با احیا اراضی و تأسیس پارک فناوری آتیه انجام داد، که باعث اعتراض سهامداران خرد شرکت شد، چرا که در این مصاحبه و گزارش هیأت مدیره شرکت قبل از برگزاری مجمع افزایش سرمایه به ارزش افزوده قابل توجه ناشی از احیاء این اراضی تأکید بسیاری شده بود، اما با گذشت 3 ماه از طرف شرکت شفاف سازی ارائه نشده ولی با پیگیری های خبرنگار بورس نیوز شاهد ارائه اطلاعات و گزارش تفصیلی "واتی" در این خصوص بودیم، این شفاف سازی که در آبان ماه سال 94 منتشر شد، موجب ایجاد نوساناتی مثبت در قیمت سهام "واتی" شد و برای مدت دو روز شاهد ایجاد صف خرید در این نماد معاملاتی بودیم.

بر اساس اطلاعات و مصاحبه های موجود در آرشیو خبرهای بورس نیوز، باز هم مدیران این مجموعه در بهمن ماه سال گذشته از پتانسیل ها، برنامه ها و طرح های "واتی" که تأثیر قابل توجهی در درآمد زایی این مجموعه خواهد داشت، سخن گفتند و باز هم طبق رویه گذشته شاهد صف خرید شدن و رشد قیمتی این سهم در بازه زمانی کوتاهی بودیم. این مصاحبه ها و خبرهای خوش تا اوایل تابستان سال جاری نیز ادامه داشت به طوریکه در مرحله آخر صعود قیمت هر سهم "واتی" از ابتدای خرداد ماه از 235 تومان به 425 تومان افزایش یافت.

در نتیجه این روند قیمتی و رشد آن تا حدود 425 تومان همچنان شاهد صف خرید در آن بودیم، اما سهامدار عمده با عرضه سنگین و پر حجم با ترساندن سهامدار و سرمایه گذار خرد و حقیقی روند قیمت سهم را به سمت نزول سوق داد، که این رفتار سهامدار عمده که مجموعه بانک صنعت و معدن می باشد در حالی با بهانه کنترل قیمت و جلوگیری از هیجانات کاذب صورت گرفت که تنها رنج منفی کشیدن در قیمت سهم به نظر می رسید و در ادامه سهامدار عمده فردای آن روز دوباره در درصدهای منفی اقدام به خرید همان تعداد سهم از صف فروش کرد که علت این خرید در 10 درصد کمتر و در صف فروش روز بعد با وجود از بین رفتن ارزش بازاری شرکت تحت تملک این سهامدار، مشخص نیست و به نظر می رسد دعوای بین سهامداران مجموعه باشد.

بر اساس این گزارش، سوالی که ذهن اغلب سهامداران و فعالان بازار را به خود مشغول کرده آن است که چرا وقتی سهمی که بازار در قیمت های بالاتر حاضر به خرید آن بود، سهامدار عمده با عرضه صف خرید هیجان منفی و صف فروش در سهم ایجاد کرده و فردای همان روز اقدام به خرید همان تعداد سهام کند؟

پس از این اتفاقات روند منفی و نوسانی قیمت "واتی" آنچنان ادامه یافت که امروز شاهد بازگشت قیمت این سهم به مدار 200 تومانی هستیم در حالی که هیچ یک از وعده ها و اقداماتی که مدیران این مجموعه بورسی از آن خبر داده بودند به مرحله عمل نرسیده است و به نظر می رسد اعلام این برنامه ها و اخبار مثبت تنها فقط برای رشد قیمتی سهم و ایجاد هیجان مثبت بوده باشد. 

چرا که اگر قصد سهامدار عمده این مجموعه حمایت از سهم بود بعد از صف فروش کردن و عرضه صف خرید در قیمت 425 تومان در قیمت های 52 درصد کمتر، یعنی محدوده قیمتی 200 تومان حاضر به خرید این سهم نیستند در حالی که در یکی از خبرها، مدیران این شرکت NAV هر سهم "واتی" با ارزش و بیش از هزار تومانی را دور از انتظار ندانستند.

با وجود تمامی این بی برنامه گی های سهامدار عمده به عنوان یکی از قدیمی های بورس و وعده های مختلف از سمت مدیران مجموعه در ابن بین تنها باعث از بین رفتن سرمایه سهامدار خرد و حقیقی این مجموعه شده و همانطور که عنوان شد این وعده ها که قریب به یکسال است که عملی نشده و به نظر می رسد تنها برای ایجاد روندی مثبت و افزایش قیمت در این نماد معاملاتی بوده باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
بورس نیوز تشکر لطفا یک گزارش هم از سرمایه گزاری خوارزمی تهیه کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
این سهم واتی منو رو بدبخت کرد انشالله هرکی پول و سرمایه منو خورد پول دوا و دکترش بشه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
سهامدار عمده علاقه ایی نداره که قیمت سهم بیاد بالا میخواد حق تقدمها رو پایین از مردم بدبخت برداره دزدی که فقط بالا رفتن از دیوار مردم نیست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
سلام و احترام
وعدهای دورغین کم نیست مانند وعده ....خلاصه حرف دروغ بازارش گرم است بلکه 30 چند سال است همین است و رسیدگی وجود ندارد بلکه مقام اول را از دروغ و فساد در دنیا داریم ....
ناشناس
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
رتبه شانزدهم از لحاظ فساد در بین کشورهای جهان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
جالبه سهامدار عمده چند میلیونی میفروخته و الان بعضی هاشون چند هزار تایی میخرن .. گویا هدفشون سیو سود بوده یه شایغه راه انداختن و بالا بردن و بعد فروختن به خلق الله الانم حق تقدم مفت ور میداره !
المیرا67
GERMANY
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
تو رو خدا کمکم کنید در بازار بورس بدبخت شدم. شوهر که گیر نمیاد! اومدیم شندرغاز پس انداز حاصل از مریض داری و لگن زیره مریض گذاشتن سهام خریدم الان بدبخت شدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
مقصر سهامداران حقيقي متضرر و مغبون شده هستند
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
واقعا اجحاف شده یه کاری کنید خسته شدم این همه قیمت و پایین کشیدن 390 خریدم .. ولی تا سهمها بالا میره ناظر میبنده اما پایین میاد نمیبنده .. معلوم شد بورس با بدبخت شدن موافقه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
تو رو خدا شما که زورتون میرسه یک کاری بکنید.
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
با سلام،مشکل اونایی هستند که رانت اطلاعاتی دارند و میدونند کی وارد وکی خارج شوندبنده خدایی که 4200 وارد شده والان به 1950 رسیده وبرعکس اون خوش شانسی که760 وارد شده و4200 خارج شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
سهامدار عمده در قیمت بالا فروخته الان حق تقدم رو پاین میخره گفته تا اخر سال هم ثبت میکنه کسی هم نیست حریف بانک صنعت و معدن بشه واتی جوش میاره کم مانده بود درگیری فیزیکی بشه . یه بار توجمع میگن سرمایهگذاری تو نیروگاه بادی کردن سال بعد مفت اون رو میفروشن هیچ حساب و کتابی داره فساد تو بورس بیداد میکنه
قنواتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
تا حالا بهانه این بود که یک سهامدار حقیقی درصدی در حال خروج است. که حقوقی ها سهم را پائین کشیده اند تا در قیمت های پائین اون را مجبور به فروش کنند.اما امروز ماه از پشت ابر در اومد و معلوم شد که حقوقی قصد سرکوب قیمت را دارند.چون حالا که متوجه شدند فروشنده حقیقی چندانی نمونده،خودشون شروع کردند به عرضه سهم و رنج منفی کشیدن.
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
لطفا از سهم وکوثر هم گزارش تهیه کنید سهم از 195 تومن در فروردین ماه شده 108 تومن...
تازه در این قیمت ها هم عوض حمایت حقوقی های سهم شاهد رنج های منفی از طرف حقوقی های سهم به خصوص صندوق کوثر یکم هستیم ...
به خدا بدبخت شدیم شما پیگیری کنید التماس می کنم بعد از خدا امیدمون به افشا گری شماست
ناشناس
BELGIUM
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
وقتی سیل راه می افتد یا که اتش بپا می شود تروخشک باهم نابود میشوند دیگر دارا وندار قوی وضعیف عمده وجزئی نمی شناسد پس گاماس گاماس به سراغ همه می اید شاید طول بکشد ولی دامنگیر میشود حال این ساعت وتاریخ را بخاطر بسپارید جوجه را اخر پائیز می شمارند اگر ضررباشد همه گرفتار می شوند اگر.....