بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
مستطيل شيشه اي تالار

پایان خزان بورس؟!

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با افت 290 واحدی همراه شده و با وجود انجام معاملات بلوکی در نمادهای "وغدیر" و "پارسان" باز هم نتوانست رنگ سبز خود را حفظ کند و فشار فروش موجود در بازار آنرا به سمت قرمزی برد.
کد خبر : ۱۷۱۵۵۳
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.09.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 256 واحد کاهش به رقم 56969 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 331 واحد کاهش عدد 169965 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 102 واحد کاهش به رقم 28192 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 36 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 37 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 868 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2047 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1366میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با افت 290 واحدی همراه شده و با وجود انجام معاملات بلوکی در نمادهای "وغدیر" و "پارسان" باز هم نتوانست رنگ سبز خود را حفظ کند و فشار فروش موجود در بازار آنرا به سمت قرمزی برد. حال امروز بازار بورس به گونه ای رقم خورد که گویا بازار سرمایه نیز به تدارک شب یلدا رفته و رنگ تابلوی معاملات و اکثر نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز اناری شده است.

این روزها خبر جدید و اثر گذاری در بازار بورس وجود ندارد که بتواند روند آن را از این حالت رکود و فاز اصلاحی درآورد و تنها برای برخی تک سهم ها خبرهایی مثبت مطرح می شود که تنها چند روز روند آنها صعودی کرده و از طرفی آنقدر فشار فروش در بازار بالاست که این رشد قیمت نیز پایدار نمی ماند و دوباره وارد فاز اصلاحی می شوند.

امروز آخرین روز پاییز قرمز پوش بورس در حالی به پایان رسید که زمزمه هایی مبنی بر بازگشایی نماد معاملاتی "خساپا" به گوش می رسد، باید دید این نماد که مدتی قبل لیدر نارنجی پوش بورس لقب یافته بود می تواند گروه خودرویی و به نبال آن بازار بورس را با تحرکاتی مثبت همراه کند و همچنین با وجود اعلام این خبر که از فردا برخی صندوق های سرمایه گذاری قصد تزریق نقدینگی به بازار را دارند باید دید امکان پایان یافتن فصل خزان بورس نیز وجود دارد یا خیر؟

البته در این گروه در نماد معاملاتی ایران خودرو نیز چند روزی است که سه کد معاملاتی که به نظر می رسد به هم بی ارتباط نیستند و نامشان نیز به کشاورزی، مزرعه داری و بذر کاری مربوط می شود در حال کد به کد کردن سهام ایران خودرو هستند، کاری به درست یا غلط بودن این گونه معاملات و کد به کد کردن سهامشان نداریم، اما بد نیست علت این نوع معاملات و جابجایی را بدانیم! چرا هرروز کد به کد کردن این سهام قطعاً بی دلیل نیست.

به طور کل، امروز معاملاتی منفی در اکثر گروه های فعال در بازار سرمایه شاهد بودیم به طوریکه تنها چند نماد در صفحه اصلی سایت تی اس ای به رنگ سبز آن هم با قیمت پایانی منفی درآمده بود و مابقی نمادها نیز مناسب شب یلدا رنگ قرمز اناری به خود گرفته بودند در حالی که در روزهای سرد پاییزی اکثر سرمایه گذاران چشم انتظار ایجاد رونق و تغییر در بازار بورس بودند اما با پایان یافتن این فصل سرد سال نیز بورس همچنان در انجماد و رکود خود باقی ماند. حال باید دید از این قرمزی بورس در روزهای سرد زمستان با وجود خاطره خوبی که سال گذشته سرمایه گذاران از روزهای پایانی سال دارند، کاسته خواهد شد و گرما به بورس باز خواهد گشت یا خیر؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
شاپور معامله بلوکی ذوب چی شد؟مگه 29 اذر نبود؟
شاپور افزایش سرمایه ذوب چی شد؟
شاپور کچاییی؟
صادق
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
بانک... سهم تک گروه بانکی و بهترین سهم بازار است که امروز به 108 تومان رسیده و هیچ گونه شفاف سازی هم ناظر از شرکت نمیخواد که انجام دهد فقط در بالا رفتن شفاف سازی انجام میشود این سهم بی دلیل افت کرده بورس نیوز یه گزارش از بانک و کم کاری ناظر تهیه کن
اکبری
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
واقعا خجالت آوره و مایه تاسف هر روز دل سهامداران بدبخت به فردا و فرداهای دگر و ماهها و ماههای دگر و سالها و سالهای دگر خوش شده است و 3 ساله این وضع ادامه داره و هیچ مسولی در این مملکت نیست که به داد سهامداران مظلوم و متضرر برسد و به مرحله ای رسیدیم که دیروزمان بهتر از امروز شده است سه ماه دیگر هم تیتر میزنید پایان زمستان سرد و قرمز بورس و این قصه شده حقیقت بورس بی سر و سامان ما و خدا میداند تا کی ادامه داره. شاید این جمعه بیاید شاید......
هومن
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
خیلی ها بعدها حسرت خواهند خورد که چرا بانک سینا تو این قیمت نخریدن اما ان موفعه دیگه فایده ندارد
رضا
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
سلام بانکی وجود ندارد که حسرتش را بخوری
جواد
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
اینهمه وزیر و رئیس سازمانو و کارشناس بورس مارو گول زدن ,شما دیگه این وسط هیزم بیار معرکه نشو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
وقتی افزایش قیمت نفت هیچ تاثیری روی قیمت سهام پالایشی ها نداشت !!! شما دیگه منتظر خبر اثر گذار برای تکان خوردن بازار نباشید... بعد برجام فقط قیمت سهام شرکت های ورشکسته خودرویی بالا رفت که ب حمدالله اونا هم به قیمت قبل برجام برگشتن... از سازمان بورسی که شرکتی مثل کنتور سازی سرشو کلاه میذاره و اینقدر راحت سرمایه مردمو بالا میکشه و ناظری که دهنشو روی فروش حقوقی برای پایین آوردن قیمت بلوک ذوب آهن میبنده نباید انتظار زیادی داشت... حالا شما هی بلوک بزن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
ما تو چند سهام خودرویی از 50 تا 70 درصد ضرر از اول سال تا حالا هسنیم.چرا دروغ به خورد مردم میدین؟رشد 7.4 درصدی کجاست؟بورس هم هنوز تو خزان هست.یا بهتر بگیم در حال نابودی هست نه خزان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
از سال 92 قراره این اوضاع درست بشه حالا که درست میشه خدا می داند
ابی گاو کش
ROMANIA
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
چرت نگو
خسرو
SINGAPORE
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
با درود به شما سهامداران گرامی.من فکر میکنم که بورس ما دقیقا مثل ادمیست که به علتی به کما رفته به طوری که نه خبر های خوب ونه خبر های بد روی ان اثری نداردواین جنازه هیچ عکس العملی از خود بروز نمی دهد .مگر یک شو ک قوی به او وارد شود واز حالت کما خارج شود .به امید آنروز
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
سهام بانک سینا در کف قیمتی قرار دارد و با کوجکترین خبر مثبت رشد شارپی تا 140 تومان را به راحتی خواهد دید.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
این خزان تا 4ماه اینده که انتخابات ریاست جمهوری است ادامه دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
بورس با داغ شدن بحث انتخابات از اواخر بهمن رو به بهبود خواهد رفت