بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
سهامداران بورسی زمستان را در حالی آغاز کرده اند که گویی سردی روند معاملات سرمای این فصل را از یاد آنها برده و هیچ دلگرمی خاصی برای آنها باقی نمانده؛ بطوریکه تنها اندک امیدی که در دل دارند، آنها را برای فعالیت در بازار سرمایه ثابت قدم نگاه داشته است.
کد خبر : ۱۷۱۶۵۴
نویسنده :
کیوان فر

سهامداران بورسی زمستان را در حالی آغاز کرده اند که گویی سردی روند معاملات سرمای این فصل را از یاد آنها برده و هیچ دلگرمی خاصی برای آنها باقی نمانده؛ بطوریکه تنها اندک امیدی که در دل دارند، آنها را برای فعالیت در بازار سرمایه ثابت قدم نگاه داشته است.

به گزارش بورس نیوز، سرمایه گذاران و سهامداران در حالی این روزهای بی رمق را سپری می کنند که تنها یک محرک می تواند جان تازه ای به کلیت بازار سهام ببخشد. از همین رو در این گزارش سعی داریم سخنگوی سازمان بورس را خطاب قرار دهیم و درد دل سهامداران و سرمایه گذاران را بار دیگر به گوش این مقام مسئول برسانیم؛ هر چند که می دانیم رییس سازمان بورس از تمام این مشکلات و چالش ها به خوبی اطلاع دارند.

آقای شاپور محمدی از زمانی که جنابعالی به عنوان ریاست سازمان بورس انتخاب شدید، بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقد بودند شما درد بازار را می دانید و مشکلات موجود را به خوبی درک می کنید؛ چرا که خود پیش از این هم جزیی از بدنه بازار سرمایه بوده و دارای تحصیلات مرتبط با بازارهای مالی هستید.

بحثی که در این گزراش به آن خواهیم پرداخت، در خصوص یک خواسته شرکت های بورسی و فرابورسی و سهامداران و سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه است و آن بحث، تمدید دستورالعمل معافیت مالیاتی بابت افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها می باشد که محمد فطانت رییس سابق سازمان بورس نیز به دلیل اهمیت آن، به دنبال تمدید و اصلاح قوانین فعلی بود که متأسفانه این پیگیری ها نیمه کاره و بدون حصول نتیجه مطلوب باقی ماند تا گویا از این پس پرونده آن در بایگانی ها خاک بخورد.

اما با روی کار آمدن جنابعالی همه فعالان بازار، سرمایه گذاران و نیز شرکت ها امیدوار تر شدند که بالاخره این اقدامات با پیگیری های رییس جدید منجر به نتیجه خواهد شد.

بطوریکه این انتظار وجود داشت که به دلیل ارتباطات و پیشینه مثبت همکاری های شما با وزیر اقتصاد، این مشکل در اسرع وقت حل شده و قانون مذکور مورد بازنگری و اصلاح قرار خواهد گرفت.

اما با وجود گذشت حدود پنج ماه از این جا به جایی ها در سازمان بورس، هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رقم نخورده تا سهامداران و سرمایه گذاران را نیز دل خوش کند.

به عبارت بهتر هم اکنون شرکت ها در حالی برای استفاده از معافیت مالیاتی اندر خم یک کوچه هستند تا سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش دهند که این خواسته با مصوبه هیأت وزیران براحتی قابل اجرا است.

بطوریکه خود دولت می تواند برای آنکه در بازار سرمایه به عنوان اصلی ترین مکان برای تأمین مالی صنایع و کمک به خروج تولید از رکود، رونق ایجاد کند، با صدور مصوبه ای موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی هایشان را برای بازه ای تمدید کند. تصمیمی که هزینه ای برای دولت ندارد؛ اما عاملی مهم در کمک به صنایع و شرکت هایی است که قدمت چند ده ساله دارند و در اشتغال زایی و به حرکت در آوردن چرخ صنعت نقش مهمی ایفا می کنند.

ضمن اینکه نکته اساسی اینجاست که شرکت های قدیمی تأسیس شده در سنوات گذشته نمی پذیرند مالیات بر اساس ارزش روز دارایی هایش را بپردازند.

اما در مقابل چنانچه این قانون تمدید شود، خدمتی بزرگ و مطلوب برای بازار سرمایه و فعالان آن است تا با این اقدام دولت، سرمایه گذاران بیشتری نیز به بازار سرمایه جذب شود که این خود به منزله توسعه بازار سرمایه نیز خواهد بود و بسیاری از شرکت ها را از مشکلات ناشی از عدم به روز شدن ارزش دارایی هایشان و نبود امکان تأمین مالی قابل توجه تحت تأثیر مطلوب نبودن نسبت های مالی آنها نجات خواهد داد.

آقای محمدی از این رو از جنابعالی انتظار می رود به عنوان حامی سهامداران و سرمایه گذاران و برای بازگشت دوباره امید به آنها و بهبود روند معاملات بورس همزمان با افزایش حجم خرید و فروش ها، طرح ارایه پیشنهاد تمدید قانون معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها را کلید بزنید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
بیچاره ما سهامدارای آلومینیم ایران که گیر شماها افتادیم
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
بعضی از فعالان و کاشناسان بازار تصور اشتباهی از افزایش سرمایه شرکت ها به طریق تجدید ارزیابی دارایی ها دارند و افزایش سرمایه به روش مذکور را صرفا جهت برون رفت یک شرکت از ماده 141 قانون تجارت بدلیل زیان انباشته می دانند!! ولی باید از این قانون استفاده بهتری در راستای توسعه فعالیت و پویایی شرکت ها شود . بسیاری از دارایی های شرکت ها در اثر جهش قیمت ارز در این چند ساله موجب افزایش دارایی های ثابت آنها شده است و با ارزش قبلی و ... یکسان نمی باشد و اگر این روش را بدرستی اجرا کنند بسیاری از سهامداران شرکت ها دارایی شان متناسب با ارزش ذاتی شرکت ها به روز می شود و از این بابت هم حقوق صاحبان سهام شرکت ها در تراز نامه ها بدرستی محاسبه شده و مانع هدر رفت و ضایع شدن حقوق سهامداران میشود.
مصطفی قاسمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
اینها از خدا بی خبرند کجا به فکر نابود شدن سرمایه وپس انداز ما بیچارکان می باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
شما هم لطفا این عکس رو بردارید و سوهان به اعصاب سهامداران نکشید و مارو به بددهنی نکشید بورس نیوز محترم !
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
شرکت سرمایه گذاری بیمه حواستان باشد 4.5 دانک پروژه مال یک شخص حقیقی و مال بیمه مرکزی است
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
دولت قبلی هیچ خیانتی به سهامداران نکرد
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
داداش تو رو خدا اين افزايش سرمايه 322 درصدي از محل تجديد ارزيابي از محل زمين سند دار شركت ذوب آهن رو سريع نهائي كنين تا از بزخري حقوقي ها كم بشه.
بابا به پير به پيغمر اين پولا خوردن نداره آقاي ...؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
متاسفانه هر شخصی که میاد فقط عاشق میز و صندلی و اسم و شهرت و حقوق بالا و رانت و بقیه چیزها که در نظر خودشان بر ای خودشان منفعت داره وارد کارزار میشن اما دریغ از کمی احساس مسئولیت نسبت به مردم و همه هم مثل همدیگرند فقط قیافه هاشون عوض میشه دلسوز مردم پیدا کردی سلام این ملت را بهشون برسون
ممد
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
سلام بسیارعالی . متاسف از ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
مثلا اینایی که تجدید ارزیابی شدن چی شدن سهام بنیادی بخرید مثل گروه روی
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
سلام حال شما خوبه سلامتی چه خبرا بازارحالش خوبه خوب خدا را شکر دیگه چه خبر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
تمدید نکنید بزارید شرکت های زیان انباشته دار بدون بازدهی شن تا سهامدارا مجبور شوند بفروشن و بیان روی شرکت های سود ده تا همه با هم سود کنیم
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
از بازگشایی خاور چه خبر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
بورسی جان دلت اومد سعی کردی از خواب خوشگل زمستانی بیدارش کنی ؟ بگذار آسوده بخوابه که حقوقی توی دزد بازار داره راحت جولان میده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به فکر شاخص سازی هستند از هر طریقی بدون تفکر راجع به راه های دیگر امروز هم سهام منفی شاخص به سلامتی سبز نمیدونم چرا سهام ما هر روز منفیه ولی شاخص به همت رئیس و دارو دستش همیشه سبزه بابا آفرین
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
اگر من هم اشنا داشتم حالا وزیر اقتصاد بودم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
با تمدیدش سهام زیانده ها سود می کنن اشتباهه
خودرویی و قطعه سازا چقدر سود رسوندن خاذین ورشکسته برای چه ده برابر شد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
خاذین از اولش هم 90 تومن بیشتر نبود حالا ده برابر شده و بازم 90 و بازم زیانده