بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشایی نمادها استارت خورد

با توجه به روندي كه امروز در بازار سهام حاكم بود، بورس سال 2017 میلادی را با نزول یکپارچه قیمت سهام در گروه ها و صنایع مختلف آغاز كرد تا با قرمز پوش شدن تمامي تابلوهاي معاملاتي تحت تأثير روند منفي و تشديد نگراني هاي سرمايه گذاران كه در اكثر گروه هاي بورسي به چشم مي خورد.
کد خبر : ۱۷۱۸۵۲
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.10.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 513 واحد کاهش به رقم 56036 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 721 واحد کاهش عدد 167707 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 207 واحد کاهش به رقم 27758 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پکرمان" با 2 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 67 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 15 واحد کاهش به رقم 852 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1048 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1121 میلیارد ریال رسید.

سال 2017 میلادی در حالی با گروگان گیری خونین و درگیری مسلحانه در استانبول ترکیه آغاز شد که در استانبول تهران جنگ ارزی قدری فروکش کرد تا بهای دلار با نزول قیمت به حدود 3850 تومان برسد.

اما این درگیری و ترور در کلوب شبانه ای در ترکیه در حالی حدود 35 کشته و 40 زخمی بر جاگذاشت که در تالار حافظ نیز سرمایه گذاران شاهد يكپارچه قرمزپوش شدن نمادها روي تابلوهاي مختلف بودند و سرمايه آنها يا در نمادهاي متوقف بلوكه بود و يا در صف فروش امكان نقد شدن نداشت. بطوريكه اين روند منفي در حالي موجب حاكميت رنگ قرمز در كليت گروه ها شد كه گويا در تالار حافظ نيز نمادهاي بورسي به صورت دسته جمعي ترور شده بودند.

به گزارش بورس نیوز، با توجه به روندي كه امروز در بازار سهام حاكم بود، بورس سال 2017 میلادی را با نزول یکپارچه قیمت سهام در گروه ها و صنایع مختلف آغاز كرد تا با قرمز پوش شدن تمامي تابلوهاي معاملاتي تحت تأثير روند منفي و تشديد نگراني هاي سرمايه گذاران كه در اكثر گروه هاي بورسي به چشم مي خورد، شاهد ریزش 590 واحدی شاخص کل تا مدار 78 هزار واحدی باشيم و در این میان گروه پتروشیمی تحت تصمیم نمایندگان مجلس برای باز گرداندن اختیار به وزارت نفت جهت تعیین قیمت خوراک و میزان تخفیف آنها صف فروش شدند و در ادامه کلیت بازار را با خود همراه کردند که در میان این گروه "شاراک" در حالی که دیروز صف خرید بود، امروز روندی منفی را دنبال کرد تا نبود ثبات در اقتصاد و روند معاملات بورس را مورد تأکید قرار دهد. ضمن اینکه به طور قطع نتیجه چنین تصمیماتی چیزی نخواهد بود به جز افزایش ریسک ناشی از عدم تحلیل پذیری در سرمایه گذاری.

گروه معدنی و سنگ آهنی هم گرچه با تعطیلی بازارهای جهانی رو به رو هستند، اما به دلیل کاهش قیمت ها در آخرین معاملات ثبت شده در بازارها روند منفی حاکم بر کلیت بورس را دنبال کردند.

از اتفاقات خاص امروز در بازار هم بازگشایی "مرقام" بود که البته به دلیل عدم کشف قیمت، بازگشایی مجدد این نماد که مدت ها از تابلوی معاملات دور بود به فردا موکول شد.

به این ترتیب در حالی که سال جدید میلادی با کشت و کشتار مردم در استانبول ترکیه آغاز شد، در بازار سهام نیز وضعیت 317 نماد معاملاتی به رنگ قرمز درآمد تا سرمایه گذاران در تالار شیشه ای شاهد فضايي آميخته با نگراني و ترس از ادامه نزول قيمت ها باشند.

روند کلیه شاخص های بازار نیز همگی نزولی بود و در این شرایط حجم معاملات نشان داد که بازار چندان رقمی ندارد و وضع قدری وخیم به نظر می رسید؛ بطوریکه ارزش معاملات بورس تنها حدود 104 میلیارد تومان بود و فرابورس هم تنها 120 میلیارد تومان معامله انجام شد که بایستی معاملات بلوکی و اوراق را نیز از آن کسر کرد.

شاید در این مقطع خیلی از اهالی تالار منتظرند تا سخنان رییس جمهوری را در گفتگوی ویژه تلویزیونی امشب با مردم بشنوند و ببینند حسن روحانی پیرامون اقتصاد کشور چه خواهد گفت و چه برنامه هايي را در مهلت باقي مانده تا پايان اين دوره رياست جمهوري به اجرا خواهد گذاشت؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
عرضه اولیه فنفت روز چهارشنبه
طناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
فردا سایپا بازار رو میترکونه !!!!!!!!!! ان شاء الله
ناشناس
-
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
هیچی برای بورسیها نداره
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
شاخص 77 هزار واحدی را خواهیم دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
یتیم خانه بورس ایران
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
سلام-فکرکنم شمادغدغه بورس ونابودی سرمایه مردم نداشته وازاول تاآخرمیشودگفت عقده های درونی خودراریخته وکارتروریست های جنایتکارراخواستی آنچنان بزرگ کنی که شنونده ذهنش ازآدمکشی به طرف تزلزل حکومت تورکیه ویابفروپاشی تورکیه سمت وسو داده ایی.
درصورتی که اقتصاددربورس هرروزهرهفته 500واحدافت میکند.
ایکاش بجای عقده گشایی به چاره جویی برای بورس ونابودی سرمایه های مردم فکرونوشته میگذاشتی.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
بابرجام فقط عده اي سود خواهند كرد و رشد اقتصادي مال آنهاست بقيه سماق را بمكيد