بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
قابل توجه نهاد ناظر:

"وخارزم" از نظرتان غافل مانده!

سهام شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بعد از 6 ماه توقف نماد به بهانه مجمع عمومی عادی سالیانه از مهر ماه سال گذشته، اوایل اردیبهشت سال جاری در حالی در قیمت 1535 ریال به تابلوی معاملات بازگشت که بعد از گذشت بیش از 8 ماه اکنون در قیمت 800 ریال معامله می شود و در طی مدت مذکور بازدهی منفی بیش از 47 درصدی برای سهامدارانش رقم زده است.
کد خبر : ۱۷۱۸۹۸
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی که در گروه سرمایه گذاری ها در تابلوی اصلی بازار اول بورس فعالیت دارد طی مدت کمتر از یکسال بازدهی منفی قابل توجهی برای سهامدارانش رقم زده که این امر موجب اعتراض بسیاری از سهامداران خرد این مجموعه قرار دارد.

به گزارش بورس نیوز، سهام شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بعد از 6 ماه توقف نماد به بهانه مجمع عمومی عادی سالیانه از مهر ماه سال گذشته، اوایل اردیبهشت سال جاری در حالی در قیمت 1535 ریال به تابلوی معاملات بازگشت که بعد از گذشت بیش از 8 ماه اکنون در قیمت 800 ریال معامله می شود و در طی مدت مذکور بازدهی منفی بیش از 47 درصدی برای سهامدارانش رقم زده است.

بر اساس این گزارش، "وخارزم" که از آن دسته نمادهایی بود که مدت زمان زیادی با توقف همراه و سرمایه سهامدارانش را برای مدتی طولانی بلوکه کرده بود، بعد از بازگشایی نیز به کمتر از قیمت اسمی کاهش یافته و به قیمت های کمتر از 800 ریال افت کرده است و ارزش سرمایه گذاری سهامداران را خود بیش از پیش کاهش داده است. در حالی طی مدت زمانی که نماد معاملاتی این سهم متوقف بود خصوصاً در ماه های پایانی سال 94 بسیاری از شرکت ها با روند قیمتی صعودی همراه شدند و این سهامداران موقعیت های مناسبی را از دست دادند و از بازدهی کلی بازار بورس جا ماندند همانطور که عنوان شد پس از بازگشایی نیز با افت ارزش سهامشان به کمتر از قیمت اسمی مواجه شدند.

این شرکت سرمایه گذاری علاوه بر روند نزولی که در قیمت سهامش ایجاد شده از لحاظ عملکرد مالی و سودآوری نیز با روندی کاهشی همراه شده است به طوریکه سود سه ماهه سال مالی جاری شرکت منتهی به 31 شهریور ماه سال 95 نسبت مشابه سال گذشته با افت 58 درصدی از 50 ریال سود به 21 ریال کاهش یافته است.

بر این اساس، این سهم هم از جمله سهامی است که با وجود عملکرد منفی و تحمیل ضرر به سهامدارانش از نگاه ناظر بازار پنهان مانده و سهامدار عمده این مجموعه موسسه همیاری غدیر می باشد نیز گویا از منفی ها و افت ارزش دارایی هایش چندان هم ناراضی نیست چرا که طی ماه های اخیر هیچگونه حمایتی از این سهامدار عمده شاهد نبودیم.

"وخارزم" با سرمایه 125 میلیارد تومانی، با صرف نظر از بی توجهی های ناظر بازار در خصوص روند قیمتی این سهم، سوالی که برای سرمایه گذاران ایجاد می شود آن است که قیمت هر سهم "وخارزم" دیگر به چه میزان افت کند که سهامدار عمده به قصد حمایت از ارزش دارای هایش از جا برخیزد؟ و اینکه چرا در خصوص عملکرد کاهشی سودآوری مجموعه در کنار افت قیمت اقدامی از طرف نهاد ناظر که این روزها به شدت به جان برخی نمادهای معاملاتی با ابهام افتاده و برخی را مدت ها متوقف کرده است، برای "وخارزم" و در جهت حمایت از سهامداران این مجموعه صورت نمی گیرد؟ مگر نه آن است که سهام این شرکت در تابلوی اصلی بازار بورس که نسبت به دیگر تابلوهای معاملاتی از درجه اعتبار بالاتری برخوردار است، مورد داد و ستد قرار می گیرد، پس چرا شاهد این عملکرد قیمتی و عملیاتی ضعیف از آن شرکت هستیم؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کل بازار از نظرشان غاقل مانده. هیچی صاحب نداره همه به امان خدا رها شدن. فقط تنها کاری که انجام میشه اینه که اگه خدای نکرده سهمی یکی دو روز مثبت شد فل الفور به بهانه شفاف سازی و در جهت تضییع حقوق سهامداران ! ببندنش یا برش گردونن به دامنه ی منفی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
چرا ناظر حضور این شرکت رادر تابلواصلی بورس بااین عملکرد ضعیف راتحمل میکند.تنها عملکرد این شرکت پرتال رنگی باچارت وگراف های انچنانی تحلیل ریسک وعکس های روتوش شده دورهمی مدیران که حتی شرکتها بزرگ سرمایه گذاری معتبر نیز از اینهمه ذکاوت حیران میشوند.!!!!!ولی انچه در عمل اتفاق افتاده دودشدن بیش از هفتاد درصد سرمایه سهامداران خرد............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
اگر این سرمایه را حتی بدست یک کودک پیش دبستانی میدادند به این سرعت انرا دود نمیکرد احسنت بر مدیران کار بلد این شرکت،،،،،،،،!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
ایا ناظر وظیفه ندارداستعلام کند که چگونه وبه چه علت این همه سرمایه را بباد دادند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
سهم های خوب که افت زیادی کرده اند زیاد هستند اما بازار دیگه اون اعتبار و قدرت اندک خود را هم ندارد بیشتر سهامداران سرمایه خود رااز بورس خارج کرده اند تا کی حرص بخورند و نه از حقوقی خبری باشد و نه از دولت ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
خوارزمی ،خسته نباشی دلاوران درورود برقهرمانان!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
نرود میخ اهنین برسنگ !!!!!کوش شرکت ازاین مقالات پر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
این شرکت رکورد دار سقوط ازاد ارزش سهام میباشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
در نومیدی بسی امید است در چند دهه اینده خوارزمی جبران خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
امید داشتن به سوداوری این شرکت مانند خندیدن مرغ پخته میباشد.
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
واقعا متاسفم ......
مجیدعارفی نیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
هیچ امیدی به بهبود نیست زمانیکه میشدفروخت بسته بود حالاهم ارزش فروش ندارد هیچی دیگر تنباکو
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
حرمت سهم را حقوقی وسهامدار عمده نگهدارد ما چیکاره بیدیم؟
بیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
بانگها چه گلی زدند . که این گند نزنه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
چرا نماد این شرکت از بازار بورس اخراج نمی شود تنها راه تنبیه چنین شرکتهایی فرستادن به بازار پایه است گویا شایعاتی در مورد اخراج این شرکت از بورس هم وجود دارد مدیران بورس باید سریعتر عملی کنند
سهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
باسلام
وقتی مدیرعامل و معاونین به تدریس در دانشگاه مشغول هستند سرنوشت این سهم بهتر از این نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
بورس نیوز در مورد معامله با اشخاص واسطه شرکتهای بورسی گزارشی تهیه کن در داروسازی الحاوی سهامدار عمده امید داروی سلامت است و داروسازی الحاوی که 70 ملیارد تومن به بانک بدهکار است و سود سهامدارها را نداده است در سال 95 ملکی به قیمت 30 ملیارد تومن را از امید داروی سلامت خریده است تا دفتر مرکزی شرکت شود در این بازار راکد ملک کدام شرکت بدهکاری 30 ملیارد دفتر مرکزی می خرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
در کامنتی امده اقایان مسُول شرکت دردانشگاه مشغول تدریس هستند گل کاری اقایان درشرکت مشهود است ترخدا حداقل دست از سر دانشگاه بر دارند!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
وای چه شود!!!!!دانشجوی دست پرورده چنین استادانی!!!!!شاهکاره محشره ............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
وزارت علوم در این مورد ورود پیداکند شاید مدارک انها مانند اداره کردن شرکت ......باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به زودی بانک صادرات اعلام ورشکشستگس میکنه خبرموثق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
از ابتدای سال تاکنون ۳۲درصد سهام خوارزمی سقوط کرده ایا باز به طریقی متولیان این شرکت میتواننداین موردرا زیرسیبیلی در کنندووعده پوچ بدهند بله اشتباه نشنیدید ۳۲درصد!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کشورکره را نگاه کنید،والگو قرار دهید تنها راه شرافتمندانه وابرومندانه استعفا ومعذرت خواهی ازسهامداران توسط هیُت مدیره دراسرع میباشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
درپرتال شرکت مقاله ای سوزناک در مورد گور خواب هانوشته شده وبا عده ای بیخانمان اظهار همدردی کرده اندغافل از اینکه تعداد بیشماری ازافراد ابرودار از بیخردی ونادانی اقایان شدیداً متضرر شده اند .انسان را یاد اشک تمساح میاندازد .که تمساح همزمان باخوردن طعمه اشک میریزد!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
چه مقایسه مدیران کشورکره با مدیران سرمایه گذاری خوارزمی بایدگفت هرگردی گردونیست!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
معمولاً اسامی شرکت متبادرکننده عمل کرد ان درذهن میباشد . خوارزمی دانشمند فخیم ریاضی،فیلسوف،ستاره شناس،که باعث افتخار وغرور ایرانبان است.بهتر است نام شرکت عوض شود سرمایه ماکه سوخت شدوحداقل به این دانشمند نایغه جفانکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
بورس نیوزجان پترول یادت نره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
صدرحمت به الکاپون و ارسن لوپن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶
علیرغم عناوین پر طمطراق اقایان اینکاره نیستند یک حجره دار بازار میتواند مدیریت بهتری داشته باشد.
حسینی
UNITED STATES
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
چرا خبر بسته شدن تالار بورس رو حذف کردین . حتما واسه سایتتون به صرفه نبود