بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
مستطيل شيشه اي تالار

در انتظار تحقق یک وعده

ارزش معاملات روز جاری دو بازار بورس و فرابورس در حالی حدود 200 میلیارد تومان محاسبه می شود که بیشترین ارزش معاملات به اوراق اسناد خزانه اسلامی، ریل گستر کوثر و نیز معامله بلوکی "ارفع" اختصاص دارد.
کد خبر : ۱۷۲۱۰۰
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.10.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 63 واحد افزایش به رقم 55945 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 279 واحد کاهش عدد 166540 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 4 واحد افزایش به رقم 27661 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کگل" با 34 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 62 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 830 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1190 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1085 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه نیز همچون روزهای گذشته با روند منفی قیمت سهام اغلب شرکت ها سپری شد و در شرایطی که گروه های پالایشی، پتروشیمی و خودرو در درصدهای منفی معامله می شدند بخشی از تقاضا برای خرید سهام به سمت گروه های فلزات اساسی، معدنی و رایانه سوق یافت. در نهایت معاملات بورس در آخرین روز از هفته جاری افزایش حدود 12 واحدی را برای شاخص کل بورس رقم زد تا این نماگر به مدد افزایش تقاضا و رشد قیمتی در نمادهایی همچون "کگل"، "ومعادن"، "فملی" و "اخابر" همچنان در مدار 78 هزار واحدی نوسان کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز جاری دو بازار بورس و فرابورس در حالی حدود 200 میلیارد تومان محاسبه می شود که بیشترین ارزش معاملات به اوراق اسناد خزانه اسلامی، ریل گستر کوثر و نیز معامله بلوکی "ارفع" اختصاص دارد.

علاوه بر این، طی روز گذشته در آستانه اولین سالگرد اجرای برجام، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک برجام در وین برگزار شد و امروز بیانه مطبوعاتی منتشر شد که طی آن کلیه طرف های برجام مجدداً بر تعهد قاطع خود به تداوم اجرای کامل و موثر برجام تصریح کردند و همچنین کمیسیون مشترک تعهدات طرف های برجام مبنی بر رفع تحریم ها به صورت مستمر به ویژه طبق بند 21 برجام را مجدداً مورد تأکید قرار داد.

در جریان معاملات روز جاری گروه پالایشی به موجب اعلام تعدیل منفی 83 درصدی سود برآوردی شرکت پالایش نفت تبریز طی عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری با فشار فروش سهام مواجه شدند و در اغلب نمادهای پالایشی همچون "شپنا" و "شاوان" صف فروش سهام تشکیل شد. علاوه بر این، نمادهای "شپنا"، "شبندر" و "شتران" بیشترین تأثیر منفی را بر روند امروز شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در مقابل اما، گروه های معدنی، فلزات اساسی و رایانه با افزایش تقاضا برای خرید سهام روبرو شدند و با جذب بخش عمده ای از نقدینگی بورس به سمت خود بیشترین افزایش قیمت را در اغلب نمادهای فعال در این گروه رقم زدند.

جالب آنکه در گروه رایانه، امروز شرکت ایران ارقام که طی هفته گذشته پس از چهار ماه توقف با افت حدود 30 درصدی قیمت به تابلوی معاملات بازگشته، با صف میلیونی تقاضا برای خرید سهام مواجه شد. برخی از اهالی تالار از جمله دلایل اصلی تشکیل صف خرید در نماد "مرقام" را انتشار آگهی استخدام گسترده این مجموعه جهت جذب نیروی انسانی می دانند و معتقدند که این مجموعه برنامه های مهمی برای بهبود و رشد سودآوری خود در نظر دارد.

بر اساس این گزارش، امروز 10 درصد از سهام شرکت ریل پرداز کوثر معادل 47 میلیون سهم آن به روش بوک بیلدینگ در بازار فرابورس عرضه شد و در سقف قیمت تعیین شده برای آن یعنی 209 تومان قیمت خورد. "حسیر" دومین برنامه عرضه اولیه شرکت فرابورس است که به این روش انجام می شود.

در پایان این گزارش می افزاید، طی روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر موافقت سازمان بورس با تعیین کف پنج درصدی برای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت جهت سرمایه گذاری در سهام به میان آمده بود و در پی آن سه صندوق سرمایه گذاری مشترک نیز به جهت تزریق نقدینگی به بورس اعلام آمادگی کرده بودند. این در حالی است که معاملات بورس در آخرین روز از هفته جاری نیز پایان یافت اما همچنان از ورود سرمایه به بازار بورس توسط صندوق ها خبری نبود و فعلاً موضوع تزریق نقدینگی به بورس در حد حرف باقی مانده است. از این رو باید دید که در هفته آینده متولیان بازار سرمایه در این راستا چه اقدامی می کنند؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
سه ساله همش شده وعده وعید واقعا حق الناسه سهامداران حقیقی یکی یکی دارند از غصه دق میکنن و میمیرن آه زن و بچهاشون دیر یا زود مسببین این وضع را خواهد گرفت اگر دین و وجدان دارید از عذاب خدا بترسید و با دروغ و فریب همچنان امید واهی ندهید و افراد جدیدی را بدبخت و بی خانمان نکنید لطفا سانسور نکنید حرفهای حق را بورس نیوز عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
زان شبی که وعده کردی روز بعد
روز و شب را می‌شمارم روز و شب
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
دیگر اب از سر مردم گذشته و همگی منتظر افزایش قیمت ارز و سقوط شاخص از روی تنفر هستیم
رضا
DENMARK
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
یک نکته این قیمت سهام هم شده مثل اوضاع افراد که پولدارپولدارتروفقیرفقیرترمی شه مثلافلزی معدنیهایی که رشدخوبی داشتندیابعضی سهام مثل کیمیاکه چندبرابروشلیا6برابردرعرض همین چندماه ازاول سال شدندهمچنان یاقیمت خودراحفظ کرده یادرحال رشدندامامثلاپالایشیهامثل شبندرشتران شپناونفت ساختمانیهابی مثل ثتران ثغرب ثشاهدوثباغ بعضی ازپترویهامثل پارسان وتاپیکووپتروخودرویهایی مثل خودرووخبهمن وحتی سرمایه گذاری مثل وخارزم ولغدروغذایی ها مثل وبشهروغبشهرکه بین نصف تایک چهارم سه سال پیشندوازاولین روزمعامله امسال بین 20تا50درصدافت کرده اندوهنوزهم خجالت نمی کشنددست ازافت برنمی دارندالبته قوزبالاقوزبانکیهاکه خدابازگشاییشون رابخیرکنه
ابراهيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
قراربود با عرضه به روش جديد عدالت اجرا شده وجلوي زياده خواهي كارگزاري ها گرفته بشه ولي...