بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر : ۱۷۲۱۳۱


سرانجام برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته ایرا‌ن‌ایر اولین ایرباس نو خود را تحویل گرفت و این هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. ایرباس A321-200 ایران‌ایر قرار است در پرواز داخلی و برای مردم کشورمان به کار گرفته شود تا امنیت کامل پروازی را همه احساس کنند.

بهترین ها: سرانجام برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته ایرا‌ن‌ایر اولین ایرباس نو خود را تحویل گرفت و این هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. ایرباس A321-200 ایران‌ایر قرار است در پرواز داخلی و برای مردم کشورمان به کار گرفته شود تا امنیت کامل پروازی را همه احساس کنند.

این ایرباس اولین هواپیما از مجموع ۱۰۰ ایرباسی است که دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برجام خریداری کرده است تا ناوگان فرسوده حمل و نقل هوایی ایران بازسازی شود. ایران‌ایر اعلام کرده در صورت اجرایی شدن این قرارداد، می‌توان انتظار داشت در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود هشت فروند از هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس وارد ناوگان ایران شود. بنابراعلام ایران ایر، پس از ایرباس 321، ایرباس 330 تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
 
ویژگی اولین ایرباس نو که وارد ایران شد+تصاویر

ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز درآمد. این هواپیما قابلیت حمل حداکثر ۲۳۶ مسافر در برد نهایت ۵۹۰۰ کیلومتر را دارد. مدل ۲۱۱ با موتور CFM56-5B3 یا 5B3/P or 5B3/2P تولید می‌شود. بر اساس گواهی‌نامه ثبت هواپیماهای جدید، سازمان هواپیمایی یک فروند ایرباس ۳۲۱ را با شماره سریال ۷۴۱۸ به نام ایران‌ایر به ثبت رسانده تا این هواپیما نخستین فروند از هواپیماهای مسافرتی باشد که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری شده‌اند.

ویژگی اولین ایرباس نو که وارد ایران شد+تصاویر


ویژگی اولین ایرباس نو که وارد ایران شد+تصاویر


ویژگی اولین ایرباس نو که وارد ایران شد+تصاویر


ویژگی اولین ایرباس نو که وارد ایران شد+تصاویر



منبع:خبرآنلاین

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Australia
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
اصلا وسطش جا برای پذیرایی گذاشتن؟ یا برای عبور آدمای چاق؟
hamed
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
برجام فقط هواپیما نبود...
خوب شد مردم نریختن توخیابون مثل رفتن به جام جهانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
موقعی که پولهای نفت بلوکه شده آزاد نمیشه و بانک مرکزی هنوز تحریم هست یه دونه هواپیمای اجاره ای که ممکنه پس از انتخابات ریاست جمهوری از ما پس بگیرند به درد کجای مملکت می خوره؟ مملکتی که بی کاری و بی پولی داره غوغا می کنه مردم چطوری پول پیدا کنند سوار هواپیما شوند؟ آیا اولویت اول ما هواپیما بوده است؟