بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر : ۱۷۲۱۵۶


کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: 794 میلیون دلار صادرات سال 94 در استان کرمان داشته‌ایم که این رقم در 9 ماه سال جاری به 900 میلیون دلار رسیده و صادرات استان کرمان 110 درصد نسبت به دوران قبل از برجام افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: در دولت تدبیر و امید 482 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان انجام شده و برجام در اقتصاد این استان 100 درصد موثر بوده است.
وی با تسلیت ارتحال آیت‌ الله هاشمی ‌رفسنجانی گفت: گزارش ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان را در آخرین دیدار با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در 14 دی ماه جاری ارائه کردیم و این گزارش به آیت‌الله موحدی‌کرمانی نیز ارائه شد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی به عنوان تکیه گاه انقلاب و رهبری یاد کردند.
استاندار کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به بحران آب در استان گفت: تونل انتقال آب به شمال استان کرمان در حال انجام است و به دنبال سرمایه گذار برای اجرای پروژه آب جنوب استان هستیم و تامین آب شرق استان کرمان از طریق سد نساء نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح همیاران آب استان کرمان ابراز کرد: نقشه تامین آب طولانی مدت در استان کرمان طی دولت یازدهم تهیه شده است.
رزم حسینی گفت: رشد اقتصادی در اهداف کلان اقتصاد مقاومتی استان کرمان 8.5 درصد پیش‌بینی شده است که 5.7 درصد از محل تجهیز منابع و بقیه از محل بهره‌وری است و طی پنج سال باید تجهیز منابع در استان کرمان انجام شود که برابر با تجهیز منابع از سوی دولت طی برنامه ششم توسعه است.
وی همگرایی و همدلی بین ارکان حکومت را مهم دانست و تاکید کرد: برای اینکه همه ارکان حکومت را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با هم مرتبط کنیم، میثاق‌نامه‌ای را امضا کردیم.
وی گفت: شورای اقتصاد مقاومتی مساجد و محلات در روستاها و شهرهای استان کرمان راه اندازی شده و 44 جلسه اقتصاد مقاومتی با 148 مصوبه در استان کرمان برگزار شده است.
استاندار کرمان اظهار کرد: 56 پروژه ملی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم که 51.1 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و 147 پروژه استانی نیز دارای 58 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
وی با اشاره به ایجاد مرکز کنترل و نظارت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی افزود: پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان را از طریق این سامانه به صورت آنلاین رصد می‌کنیم.
وی بیان کرد: سه هزار و 400 میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام قابل واگذاری در استان کرمان داریم که تاکنون 980 میلیارد تومان پروژه را واگذار کرده‌ایم.
رزم حسینی گفت: 100 درصد منابع پروژه‌های میراث فرهنگی در استان کرمان با اعتبار بخش خصوصی انجام می‌شود و بازسازی خانه تاریخی حاج آقا علی رفسنجان 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ملی گردشگری خبر شهرستان بافت با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و فرش کرمان نیز احیا شده است.
وی افزود: ستاد مشورتی توسعه مرکز استان کرمان با حضور بیش از 90 نفر از نخبگان، اساتید و کارشناسان تشکیل شده است تا از نظرات آنها برای پیشرفت شهر و استان کرمان کمک بگیریم.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: پنج هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در شهر کرمان در قالب پروژه‌های 11 گانه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، احداث باند دوم فرودگاه کرمان و اجرای پروژه ساماندهی بام کرمان در حال اجراست.
وی تصریح کرد: طرح نجات در 2 منطقه حاشیه‌نشین شهر کرمان در دست اجراست که مبارزه با زمین‌خواری، جلوگیری از حاشیه‌نشینی و اجرای کمربند سبز از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح است.
رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقامتی در شهرستان قلعه گنج گفت: خدمات دولت در بخش زیرساخت‌ها در دوران پس از انقلاب اسلامی قابل توجه است اما با وجود ظرفیت‌های اقتصادی در روستاها هنوز اقتصاد خانوارها را تقویت نکرده‌ایم.
وی افزود: با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در رابطه با طرح شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج صحبت کردم که ایشان قانع شدند این کار خوب است و خواستار اجرای این پروژه در سراسر استان کرمان شدند و ما این ایده را با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دنبال کردیم.
استاندار کرمان اظهار کرد: ایده شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج یک پروژه مدیریت توسعه است و امروز شاهد راه‌اندازی کارخانه ها، رشد گردشگران، ایجاد هتل کپری، افزایش امنیت، کار با مردم در این منطقه هستیم و مردم به بنیاد مستضعفان اعتماد کرده‌اند و پول‌های خرد خود را در صندوق‌های توسعه روستایی گذاشته‌اند و از محل اعتبارات صندوق‌ها برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بهره می‌برند.
وی گفت: استان کرمان به هشت منطقه اقتصاد مقاومتی تقسیم شده است و این مناطق تاکنون به 16 موسسه غیردولتی واگذار شده‌اند تا مدیریت توسعه را در این مناطق داشته باشیم.
رزم حسینی افزود: چالش‌های پیش‌روی اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان شناسایی کرده‌ایم و برای تکمیل مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان تلاش می‌کنیم.
وی عنوان کرد: مردم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم باید به دل روستاها و شهرها برویم و با مردم هم‌سخن شویم و گفتمان اقتصاد مقاومتی را میان مردم ایجاد کنیم.
این نشست با حضور حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از مدیران استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
فکر کردم سهم کرمان نظرتون بود