بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
در پی اقدام حقوقی ها در دو نماد "همراه" و "مبین":

به کارگزار مربوطه تذکر داده شد/ پیگیر دلایل معاملات هستیم

معاملاتی که طی روز جاری در دو نماد معاملاتی "همراه" و "مبین" انجام گرفت طی بررسی هایی انجام شده از نوع معامله بلوکی نبوده و معاملاتی بین چند مشتری حقوقی می باشد و با توجه به تغییری که در عدد شاخص کل ایجاد کرده، تذکرات لازم به کارگزار مربوطه داده شده است و به عنوان نهاد ناظر دلایل انجام این معاملات را خواستاریم و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۷۲۱۸۲
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز جاری در دو نماد معاملاتی "همراه" و "مبین" شاهد انجام معاملاتی بین سهامداران حقوقی آنها بودیم که در شاخص کل بورس تأثیر قابل توجهی داشتند به طوریکه در نماد معاملاتی "مبین" 92 درصد و در نماد معاملاتی "همراه" حدود 88 درصد حجم معاملات روز جاریشان بین سهامداران حقوقی انجام شد و به نظر می رسد به قصد تغییر در عدد شاخص انجام گرفته باشد.

مدیریت نظارت بر ناشران بورسی در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: معاملاتی که طی روز جاری در دو نماد معاملاتی "همراه" و "مبین" انجام گرفت طی بررسی هایی انجام شده از نوع معامله بلوکی نبوده و معاملاتی بین چند مشتری حقوقی می باشد و با توجه به تغییری که در عدد شاخص کل ایجاد کرده، تذکرات لازم به کارگزار مربوطه داده شده است و به عنوان نهاد ناظر دلایل انجام این معاملات را خواستاریم و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

علی صحرایی در ادامه تأکید کرد: این معاملات، معامله بلوکی و به منظور شاخص سازی نبوده است.

وی در خصوص امکان ابطال این معاملات گفت: ابطال معاملات آخرین راه کار برخورد با تخلفات در بورس ها می باشد و نیازمند دلایلی کافی طبق مقررات تعیین شده است پس نمی توان بدون دلیل در خصوص ابطال این معاملات دستور صادر کرد.

صحرایی گفت: بازار بورس جای شفافی است و باید در خصوص مقررات مربوط به ابطال معاملات جهت برخورد و پیشگیری از انجام تخلف مطالعات و بررسی های دقیقی صورت بگیرد چرا که این گونه تصمیمات مزایا و معایب بسیاری در پی دارد و باید نقد شوندگی سهام را نیز در نظر گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
عزیز، اگه امروز معاملات همراه و مبین رو باطل نکنی خوب بقیه هم به این عادت غلط ادامه میدن. کاشکی نهاد ناظر فقط نگاه نکنه. امسال سال اقدام و عمل.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
لطفا بلوک زنی و دستکاری قیمت در نماد فاذر را پیگری کنید
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
((و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.))

بله . شما گفتی و ما هم باور کردیم

شما بی زحمت پیگیر اون هسته ی خراب و گندیده ی معاملات بورس باشید که ماهی چند بار باعث دردسر و زیانه برای ما
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
نه اینکه ماجرای سقوط وحشتناک وقوام و غارت سپرده های مردمی را پیگیری کردید و نه اینکه تکلیف سود دو مجمع که همچنان در هاله ایی از ابهام هستش را پیگیری کردید و......باشه ما هم میگیم شما پی گیری کردید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
اموزش الف بای بورس وقتی که در مجامع بورس صحبت ازجلب رضایت سهامداران ورشد سود اوری می شود چراغ سبز به پسر خاله ودختر دایی مدیر عامل واعوان وانصارش می باشد که بجنبید با فداکاری وفروش تعدای سهم طعمه قیمت پایین را برایتان به ارمغان می اوریم