بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
مستطيل شيشه اي تالار

تبعات مثبت یک دورهمی

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با 197 واحد افزایش به مدار 79 هزار واحدی بازگشت و معامله بیش از یک میلیارد سهم ارزشی به مبلغ حدود 500 میلیارد تومان را در دو بازار بورس و فرابورس رقم زد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که حدود 200 میلیارد تومان از ارزش 381 میلیارد تومانی بورس به معاملات عمده در دو نماد " و نیکی" و "وسپه" در کنار معاملات اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و مشهد اختصاص دارد.
کد خبر : ۱۷۲۱۸۴
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.10.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 40 واحد افزایش به رقم 56153 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 985 واحد افزایش عدد 168137 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 69 واحد افزایش به رقم 27816 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 80 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کگل" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحدکاهش به رقم 826 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3812 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2022 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه نسبت به روز گذشته متعادل تر بود و امروز هیجان خرید و تشکیل صف تقاضا برای خرید سهام کمرنگ شده بود. این در حالی بود که به موجب جلسه عصر روز گذشته متولیان بازار سرمایه با سهامداران حقوقی حمایت از سهامداران حقیقی و خرد در دستور کار قرار گرفت تا بزرگان بورس حمایت جدی از حقیقی ها کنند. این موضوع به زعم برخی از سهامداران و کارشناسان بازار سرمایه در جریان معاملات روز جاری در برخی از نمادها بوضوح دیده شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با 197 واحد افزایش به مدار 79 هزار واحدی بازگشت و معامله بیش از یک میلیارد سهم ارزشی به مبلغ حدود 500 میلیارد تومان را در دو بازار بورس و فرابورس رقم زد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که حدود 200 میلیارد تومان از ارزش 381 میلیارد تومانی بورس به معاملات عمده در دو نماد " و نیکی" و "وسپه" در کنار معاملات اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و مشهد اختصاص دارد.

علاوه بر این، امروز برخی از گمانه زنی ها مبنی بر انجام معاملات بلوکی در نمادهای "همراه"، "مبین" و "کروی" به منظور شاخص ساز در میان اهالی بازار سرمایه مطرح شد که در پی آن علی صحرایی، مدیر نظارت بر ناشران بورسی عنوان نمود که معاملات در دو نماد "همراه" و "مبین" به صورت بلوکی نبوده و صرفاًً بین چند سهامدار حقوقی انجام شده است و به محض بروز تخلف در جریان معاملات نمادها، اقدام به ابطال آنها می شود. همچنین طی روز جاری کلیه معاملات "کروی" ابطال شد و این نماد مجداً مورد بازگشایی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در گروه خودرو شرکت ایران خودرو و زیر مجموعه آن یعنی گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به دلیل شفاف سازی در خصوص واگذاری برخی از دارایی های آنها همچون روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه بودند و در پایان معاملات امروز با صف خرید سهام همراه شدند. این در حالی بود که سهام دیگر خودروساز داخلی یعنی سایپا و زیر مجموعه های آن با افت ارزش سهام روبرو شدند و چندان پر تقاضا ظاهر نشدند.

پالایشی: اهالی بازار سرمایه طی دقایق پایانی معاملات روز جاری شاهد افزایش اقبال و قیمت کلیه نمادهای فعال در این گروه بودند که البته دلایل اصلی افزایش تقاضا در گروه پالایشی همچنان مبهم باقی مانده است.

کاشی و سرامیک: انجمن صنفی گروه کاشی و سرامیک در حالی روز گذشته افزایش قیمت 20 درصدی محصولات این گروه از ابتدای بهمن ماه را به تولید کنندگان ابلاغ کردند که امروز سهام کلیه شرکت های کاشی و سرامیک با افزایش تقاضا برای خرید سهام و تشکیل صف خرید همراه شدند.

در کنار همه موارد عنوان شده، در جریان معاملات روز جاری دومین تجربه معاملات بازار SME رقم خورد و طی آن 10 درصد از سهام شرکت گز سکه در قیمت 110 تومان از سوی سهامدار عمده عرضه شد.

در پایان این گزارش می افزاید، به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه چشم انتظار حضور پر رنگ سهامداران حقوقی و بزرگان بورس در جریان معاملات روزانه بورس هستند تا با حمایت این گروه از سهامداران و نیز متولیان بازار سرمایه رفته رفته امید به تالار شیشه ای باز گردد و بار دیگر خاطره خوش روزهای طلایی بورس در ماه های پایانی سال تکرار شود. البته این موضوع نیز با توجه به اقدامات اخیر مقامات مسئول و متولیان بازار سرمایه چندان دور از ذهن نخواهد بود و به نظر می رسد با عزم جدی آنها بتوان امید و روند تعادلی را به بازار سرمایه باز گرداند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اكبر بستني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
ايا سهام بانكيها بعد از عيد باز ميشوند؟ فقط اقايان مسيول اكر ميخواهيد ببينيد سهامداران از شما ها چه تعريفهايي ميكنند سري به سايتهاي مجازي بزنيد تا بفهميد درد مردم چيست بجاي تعريف و تمجيد از خودتان.چقدر مردم را دست انداخته ايد مخصوصا با سهام بانكيها كه نه تنها سودي نداديد بلكه هفت ماه است كه بسته هستند و هنوز هم هيچ خبري نيست. با دم شير بازي نكنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
الان اون کاربره میاد میگه وسینا خیلی ارزشمنده
:))))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
یه سوال اگه من 100 میلیون پولمو 7 ماه می گذاشتم در بانک ملت با سود 20 درصد الان چقدر به من سود می دادند؟ حداقل 10 میلیون درسته؟ اما من احمق رفتم سهم این بانکو خریدم و حالا نه تنها اینو بهم ندادن بلکه فکر کنم 20 میلیون هم ضرر کردم. البته ضرر از اصل پول وگرنه من تا کنون 30 میلیون ضرر کردم هم ضرر از اصل پول و هم ضرر از سود ان یعنی برجام در زندگی ما اثر داشته و .... اینو لطفا به عراقچی بگید. بانکها جزو زیان ده ترین صنایع در پسا برجام هستند چرا؟بورس نیوز یادته همین یک سال پیش هر کارشناسی رو می آوردی می گفت بانک و خودرو جزو صنایع پیشتاز پسا برجامند پس الان کجا هستند این مثلا کارشناسا؟ چرا شما ساکتی و هیچی نمیگی؟ حتی حاضر نیستی کامنت های اعتراضی رو چاپ کنی ......
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
آقا وظیفه برجام اینه که بیاد مدیران ناکارآمد ایران رو درست کنه؟

مردم، تو رو خدا کمی فکر کنید بعد حرف بزنید!