بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
طی معاملات روز آتی 10 درصد از سهام "غگلپا" در بازار دوم فرابورس با دامنه نوسان قیمت 900 تا 990 تومان از سوی شرکت صنایع شیر ایران عرضه اولیه می شود و شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین به عنوان مدیر عرضه و متعهد خرید این سهام تعیین شده است.
کد خبر : ۱۷۲۳۹۰
نویسنده :
کیوان فر

سهام شرکت شیر پگاه گلپایگان فردا به عنوان سومین عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ وارد بازار فرابورس می شود.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز آتی 10 درصد از سهام "غگلپا" در بازار دوم فرابورس با دامنه نوسان قیمت 900 تا 990 تومان از سوی شرکت صنایع شیر ایران عرضه اولیه می شود و شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین به عنوان مدیر عرضه و متعهد خرید این سهام تعیین شده است.

معارفه این شرکت فرابورس در حالی طی شانزدهمین جلسه "یک دیدار، یه عرضه" برگزار شد که قربانی قائم مقام شرکت صنایع شیر ایران به همراه وحیدی معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران و قدوسی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و جمعی از مدیران ارشد این شرکت تازه وارد فرابورسی با حضور در این جلسه به تشریح آخرین وضعیت عملکردی و مالی "غگلپا" پرداختند و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

در ابتدای جلسه قربانی قائم مقام شرکت صنایع شیر ایران به عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان گفت: این مجموعه از شرکت های موفق گروه صنایع شیر ایران از نظر سودآوری و تنوع تولید محصولات در صنعت لبنیات به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این عرضه سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستانی با موفقیت انجام شده، گفت: در برنامه های بعدی شرکت صنایع شیر ایران در نظر داریم شرکت شیر پاستوریزه پگاه تبریز را برای عرضه در بازار سهام آماده کنیم.

در ادامه، قدوسی میرعامل شرکت شیر پگاه گلپایگان اظهار داشت: این کارخانه در سال 1362 به عنوان کارخانه فرآوری شیر در گلپایگان با ظرفیت فرآوری و تولید اولیه پنج تن شیر در روز تجهیز به بهره برداری رسید و در سال 1373 با اجرای طرح توسعه و خرید تجهیزات از کشور آلمان با ظرفیت 25 تن خط تولید پنیر فعالیت خود را گسترش داد و در سال 82 ظرفیت تولیدی کارخانه به فرآوری 30 تن شیر خام و تولید انواع محصولات استریل و پاستوریزه از جمله شیر خامه، شیر عسل و شیر موز و غیره افزایش یافت تا در حال حاضر ظرفیت اسمی روزانه این مجموعه به 325 تنم شیر خام در زمینی به مساحت 14.5 هکتار به عنوان اولین کارخانه بزرگ لبنی در کشور فعالیت و اشتغال به تولید داشته باشد.

وی ظرفیت عملی کارخانه را 200 تن شیر در روز اعلام کرد و در بیان برخی افتخارات کسب شده توسط این شرکت گفت: کسب تندیس بابت تولید محصولات سلامتی بخش و معرفی به عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری و محصولات لبنی و نیز کسب رتبه اول شاخص سودآوری در گروه صنایع لبنی در جشنواره ملی بهره برداری از جمله این افتخارات بوده است.

وی از دریافت مجوز صادرات به روسیه و دریافت کد IR خبر داد و گفت: در میان 1200 برند لبنیاتی در کشور، تنها پنج شرکت مجوز صادرات به روسیه را دارند که خوشبختانه شرکت شیر پگاه گلپایگان یکی از این پنج مجموعه است.

قدوسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون اجرای طرح توسعه ای کارخانه شیر خشک گفت: این کارخانه 13 آذرماه سال جاری افتتاح شده و به تولید انواع محصولات پودری و شیرخشک فعالیت دارد. همچنین در نظر داریم طرح توسعه تولید انواع پنیر سخت و نیمه سخت را به عنوان بزرگترین کارخانه تولید پنیر در کشور بررسی کرده و در صورت وجود توجیه اقتصاد این پروژه را به مرحله اجرا در آوریم.

وی از صادرات محصولات لبنی به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان خبر داد و گفت: در راستای توسعه همکاری های خارجی و افزایش صادرات طی روز جاری برنامه مذاکره با نمایندگان کشور روسیه را داریم که در صورت برقراری تفاهم، صادرات به این کشور نیز بزودی کلید خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با بیان اینکه سرمایه شرکت 12 میلیارد تومان است، سود برآوردی سال مالی جاری را 1346 ریال به ازای هر سهم اعلام کرد و گفت: طبق سابقه عملکردی شرکت و برنامه ریزی های انجام شده، سود سال جاری چهار برابر شده و امسال به 21 میلیارد و 600 میلیون تومان می رسد. از همین رو آینده خوبی برای آینده و صادرات شرکت متصور است.

در ادامه، وحیدی معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در خصوص عملکرد 9 ماهه "غگلپا" و امکان تعدیل سودآوری اظهار داشت: پوشش بودجه طی دوره 9 ماهه بسیار مناسب بوده، اما یکسری از هزینه های تبلیغاتی وجود دارد که قرار دارد مرتبط با آنها هنوز نهایی نشده و چنانچه روند عملیاتی به همین ترتیب ادامه یافته و بر هزینه ها غلبه کند، سود برآوردی امسال با تعدیل همراه خواهد شد.

وی در خصوص سود انباشته 15 میلیارد تومانی طبق صورت های مالی عملکرد 9 ماهه امسال در مقایسه با سرمایه 12 میلیاردی شرکت و برنامه مدیریت برای افزایش سرمایه از این محل و یا تقسیم آن بین سهامداران در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز گفت: افزایش سرمایه شرکت تابعی از نیازهای آتی است و سیاست کلی مجموعه این است که اگر شرکت نیاز به افزایش سرمایه داشته باشد، با ارایه طرح توجیهی اقدامات لازم اعمال می شود. اما با توجه به اینکه در حال حاضر این برنامه وجود ندارد، طبق سنوات گذشته سود انباشته بین سهامداران توزیع خواهد شد. شایان ذکر است طی چند سال قبل حدود 90 درصد از سود محقق شده شرکت در مجمع میان سهامداران تقسیم شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
تولید ادوات کشاورزی اراک - تاکا- در نوبت واگذاری در بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
شرکت توانیر - اتحادیه دامداران سنتی و صنعتی هم واگذار شود