بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
پس از شش ماه توقف و با تحقق وعده رییس سازمان بورس:

"وبملت" به تابلوی بورس بازگشت/ دو بانک دیگر در راه بازگشایی

رییس سازمان بورس در حالی طی روزهای گذشته از بازگشایی نماد معاملاتی یک بانک خبر داده بود که در جریان معاملات روز جاری شاهد بازگشت نماد بانک ملت به تابلوی معاملات بورس پس از توقف حدود شش ماهه هستیم.
کد خبر : ۱۷۲۴۱۸
نویسنده :
جمشیدی

رییس سازمان بورس در حالی طی روزهای گذشته از بازگشایی نماد معاملاتی یک بانک خبر داده بود که در جریان معاملات روز جاری شاهد بازگشت نماد بانک ملت به تابلوی معاملات بورس پس از توقف حدود شش ماهه هستیم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی تیر ماه سال جاری و همزمان در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ها نماد معاملاتی این مجموعه ها متوقف شد و در این شرایط طبق نامه ارسالی بانک مرکزی مقرر گردید تا کلیه بانک ها صورت های مالی خود را بر اساس استانداردهای حسابداری بین المللی تدوین و ارائه کنند.

بر این اساس بانک ملت که اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود را با برآورد سود 501 ریال ارائه کرده بود پس از اجرای دستورالعمل بانک مرکزی و تغییر صورت های مالی خود بر اساس استانداردهای حسابداری بین المللی بودجه جدید را با سود برآوردی 102 ریالی تدوین و ارائه نمود. بدین ترتیب "وبملت" با تعدیل منفی 80 درصدی سود برآوردی مواجه گردید.

بر اساس این گزارش، نماد بانک ملت که طی 27 تیر ماه سال جاری با قیمت 1930 ریالی بسته شده بود، امروز با افت38 درصدی قیمت هر سهم به تابلوی معاملات بازگشت. بدین ترتیب بازگشایی "وبملت" در محدوده قیمتی 119 تومان تاثیر منفی بیش از 800 واحدی بر شاخص کل بورس برجای گذاشت و در نهایت "وبملت" با همراهی "فارس"، "فملی"، "پارسان" و "شفن" نماگر بازار سرمایه را هزار واحد به پایین کشیدند.

نکته قابل توجه در روند معاملات این نماد بانکی افزایش فشار فروش سهام از سوی سهامداران حقوقی " وبملت" است. بطوریکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 60 درصد از فروش ها به این گروه از سهامدارن تعلق دارد.

در پایان این گزارش می افزاید، انتظار می رود تا باتوجه به اظهارات رییس سازمان بورس مبنی بر بازگشایی نماد دو بانک دیگر طی معاملات هفته آینده شاهد تحقق این امر باشیم و بانک های صادرات و تجارت که صورت های مالی خود را بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی ارائه نموده اند در جریان معاملات هفته آینده مورد بازگشایی قرار گیرند و به توقف 6 ماهه این نمادها خاتمه داده شود. در این شرایط برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که در پی بازگشایی کامل نماد بانک ها و انتشار اخباری مبنی بر صدورمجوز تسویه بدهی 14.6 هزار میلیارد تومانی از محل تجدید ارزیابی دارایی های خارجی برای 3 بانک بورسی و 5 بانک دولتی از سوی هیات دولت می توان نسبت به بهبود روند معاملات بانک ها و نیز کلیت بازار سرمایه در روز های آتی امیدوار بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
tishk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
تحویل بگیرید اینم عاقبت سرمایه گاری تو بورس ایران سال قبل پالایشی ها اونجوری مردم رو بدبخت کرد امسال بانکی ها صد رحمت به فارکس به خدا .توروخدا مردم رو دعوت نکنید به بورس بورس نیوز تو هم این وسط نقش داری در بدبخت کردن مردم از این به بعد واقعیت ها رو بشتر بگو تا کسی اینجوری بدبخت نشه
زیانده
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کدوم باور کنیم زیانده بودن بانک ها رو یا سودده بودنشون .بهتره کلا سهم حقه بازی رو عرض کنن با نماد
وحقه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
فارغ از تسلیت وغم اندوه برا فاجعه پلاسکو ولی از جهتی خوشبحال کسبه پلاسکو وقتی سرمایشونو از دست دادن همه کمک کردن وامو -مغازه- کار و.... اما تو بورس سالی چند بار مثل پلاسکو سهمامیرزه بانکی پالایشگاهی و.... ولی هیچکس حمایت نمیکنه از صنف مابد بختر هم هست!!!!!!!!!!! والا بخدا با این ریزشهای سنگین خیلیا بدبخت میشن میرن از بازار شغلشونوازدست میدن خیلیها زندگیشون به مشکل میخوره زنشون طلاق میگیره شرمنده زن و بچه میشن سلامتیشون بخطر میوفته اما هیچکس کمک نمیکنه ازصنف ما بد بخت ترهم هست!!!!!!!!!!! پلاسکو دیده شد ولی هیچ وقت ما بورسیها دیده نخواهیم شد!!!!!!!!!!
آمشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
من سال ۹۲ سهام ملت رو حدود ۳۲۰ تومان خریدم بعد حالا بعد چند سال روزگارمون سیاه شده سرمایه ما سهامداران بانکی مثل مالکین غرفه های پلاسکو خاکستر شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
ما سهامداراي بانک ملت نابود شديم.
ايکاش تو همون بانک سپرده گذاري ميکرديم و سود 22 درصدي ميگرفتيم
خدا ازشون نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
حداقل همانند كنتور سازي بايد مدير عامل، اعضاي هيات مديره، معاونين و مديران مرتبط بانك ملت و همچنين مديران مرتبط بانك مركزي و سازمان بورس و شركت بورس بازداشت و در خصوص ضرر و زيان سهامداران پاسخگو باشند. انتظار ميرود سازمان حداقل همانند كنتور سازي با اين مورد هم برخورد نمايد. قيمت سهام از نيم هم كمتر شده است! آيا نبايد كسي پاسخگو باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کل خسارت پلاسکو 2000میلیارد تخمین زدن در صورتیکه فقط امروز بانک ملت3600میلیارد فرو ریخت حالا بانکهای دیگه هم مونده تازه .پالایشگاهی 2سال پیش که 1/3ارزششونو از دست دادن چی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!خود بخوان حدیث اینرا!!!!!!
رضا
DENMARK
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
اقای بورس نیوزاین هم سهم پرپتانسیل پسابرجامیت حساب کن چندبرابرپلاسکوتلفات مالی داشت وایاتلفات جانی وسکته ای هم داشته البته بااین تفاوت که کسی به حال این تراژدی غم بارواین سهام داران مفلوک گریه نمی کندمثل خودمن که 13درصدپرتفوم وبملت بودوباچنددهم درصدبعدازپارسان بیشترین ارزش پرتفوم بودبه علاوه جواب دهیدایاعقلاشرعاعرفاوجداناوباهرفاکتورانسانی دیگربسنجیدمی توان سهمی راباسود50تومن وp/eچهاربست بعدناخواسته اون روبه این روزانداخت تنهاتسلی این است که همه سهامی که حداقل من درپرتفوم داشتم ازپارسان وتاپیکو وشپناوشبندرووثتران وخودرووخبهمن وخارزم شتران ثشاهدوثباغ خساپاوبشهروپتروکگازکاذرونفت این افت 40تا70درصدرادیده اندیامثل دی وبصادرووتجارت ووگردش که هنوزبازنشده اندخواهنددید
بهروز
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
باسلام و احترام.ضایعه فنا شدن مال و اموال سهمامداران بانکی را از صمیم قلب تسلیت گفته و ارزوی سلامتی براتون داریم.دقیقا بلایی که در سال 92 بر سر ما سهمامداران پالایشی اوردنند.از یک طرف نرخ قیمتها را پالایش و پخش نداد بخاطر ندادن سود.از طرفی اقای فطانت بدون هیچ منطقی دستور بازگشایی سهام پالایشی را داد
مهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
در زمانی که مجامع عمومی بانک ها با سودهای پیش بینی شده زیبا برگزار میشد و یکباره نامه بانک مرکزی آمد (که همه قصه آنرا میدانیم)؛ سازمان بورس به حمایت از سهامدارن خرد و درشت در مقابل خواسته یکباره بانک مرکزی، دست بالا زد و سخنها گفت. آن روز فراموش شد و امروز نه تنها حمایت نشدن قیمتی بانک ملت توسط سهامداران عمده را ندیدیم بلکه با فروش 60 درصدی آنها برای هرچه کمترشدن قیمت بدون محدودیت نوسان از طرف آن سازمان مواجه شدیم.
اشتباهات و اطلاعات نادرست و خواسته های دقیقه آخر از شرکتها را، ما سهامدارن خرد با زیان مالی خود باید پرداخت کنیم؟
پس کجاست آن سخنان حمایت از سهامداران خرد؟ (در این مورد خاص بانک ها، با اطلاعات مالی نادرست).
مقصر اصلی سهامداران خرد نبودند که باید تاوان اشتباهات دیگران را بدهند.
آن وقت به دنبال جذب سرمایه از بیرون بازار هستند!!! مراقب باشید، آنهایی هم هستند با این آشفته بازار، سرمایه شان را بیرون از بورس نبرن.
تعجب اینجاست که سپرده گزاران بانکی بین 10 تا 20درصد سود خالص میگیرن، آنوقت سهامدارن بانکی باید زیان بگیرند+هزینه کارمزد+هزینه مالیات!!!!
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
اقا چرا کسی از پست بانک نمیگه چرا اونو باز نمی کنن گزارششو که خیلی وقته داده ؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
چنان قحط سالی شد اندر دمشق
که یاران فراموش کردند عشق
چنان آسمان بر زمین شد بخیل
که لب تر نکردند زرع و نخیل
نجوشید سرچشمه های قدیم
نماند آب جز آب چشم یتیم
نبودی به جز آه بیوه زنی
اگر بر شدی دودی از روزنی
نه در کوه سبزی، نه در باغ شخ
ملخ بوستان خورد و مردم ملخ
در آن حال، پیش آمدم دوستی
کزو مانده بر استخوان پوستی
و گر چه به مکنت قوی حال بود
خداوند جاه و زر و مال بود
بدو گفتم ای یار پاکیزه خوی
چه درماندگی پیشت آمد بگوی
بغرید بر من که عقلت کجاست؟
چو دانی و پرسی سؤالت خطاست
نبینی که سختی به غایت رسید؟
مشقت به حد نهایت رسید؟
بدو گفتم آخر تو را باک نیست
کشد زهر جایی که تریاک نیست
گر از نیستی دیگری شد هلاک
تو را هست، بط راز طوفان چه باک؟
نگه کرد رنجیده در من فقیه
نگه کردن عاقل اندر سفیه
که مردار چه بر ساحل است ای رفیق
نیاساید و دوستانش غریق
من از بینوایی نیم روی زرد
غم بینوایان رخم زرد کرد
نخواهد که بیند خردمند، ریش
نه بر عضو مردم، نه بر عضو خویش
چو بینم که درویش مسکین نخورد
به کام اندرم لقمه زهر است و درد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
سهامداران 1 میلیارد دلار متضرر شدند
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
ما که از بابت خیلی از سهم ها علی الخصوص سهام بانکی ( کم ریسک ترین سهم )به خاک سیاه نشستیم.بارخدایا به حق پنج تن باعث و بانی این ورشکستگی را به خاک سیاه بنشان. بورس نیوز عزیز نامردی اگر نظرمو پخش نکنی.
میری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
من دربورس خیلی ضررکردم.باتوجه به رعایتکلیه قواعد.چنین بنظرمیرسدسیابازی بیشتراست تاعلم.واگذارتان بخدای بزرگ.........