بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
نامه سرگشاده بیش از 150 سرمایه گذار و پیشکسوت بازار سرمایه

آقای رییس بانک مرکزی، ریسک بازار سرمایه سوء مدیریت شماست

نیک می دانیم ممکن است کارخانه ای که سهامدارش هستیم شبانه آتش بگیرد و تمام دارایی مان سوخت شود ولی، تغییر ذایقه یک شبه بانک مرکزی در رابطه با استاندارد های صورت های مالی بانکها را در رسته سو مدیریت ها طبقه بندی می کنیم نه ریسک ها.
کد خبر : ۱۷۲۵۳۲

نامه جمعی از سرمایه گذاران و سهامداران و پیشکسوتان بازار سرمایه به ولی اله سیف رییس بانک مرکزی در پی مصاحبه با رسانه ها و بیان این مورد که هر سرمایه گذاری در بازار سهام فعالیت می کند باید ریسک آن را بپذیرد .


جناب آقای دکتر سیف

ریاست محترم بانک مرکزی و عضو محترم شورای عالی بورس


با سلام و عرض خدا قوت

قبل از شروع این نامه لازم است دو نکته را خدمت تان عرض کنیم :

نکته اول – مشکلات و گرفتاری های این روزهای سازمان بورس به عنوان نهادی که به نص صریح قانون بازار سرمایه حافظ و پاسدار حقوق سهامداران است، سبب شد تا ما، جمعی از فعالان بازار سرمایه این نامه را برای تان به نگارش درآوریم.

نکته دوم – این نامه را با چند روز تاخیر خدمتتان تقریر می کنیم به این دلیل که امید آن داشتیم که آنچه به نقل از شما در خبرگزاری ها منتشر شد توسط شما، دفترتان یا هر نهاد دیگری تکذیب شود.

جناب آقای دکتر

موضوع این نامه فرمایشات جنابعالی در همایش سیاست های پولی در هفته ی گذشته است. به ویژه این جمله حضرت عالی که فرمودید : " بورس مکانی برای قیمت گذاری و ریسک بوده {است} و سهامداران خرد به این نکته آگاه هستند. بنابراین گله مندی از نوسانات قیمت {سهام بانک ها} منطقی به نظر نمی رسد. " بورس پرس

برخلاف نظر شما، به اعتقاد نگارندگان این نامه نوسانات منفی سهام بانک ها و دود شدن چند هزار میلیارد تومان از ثروت سهامداران، جای گله مندی دارد. ما در طی سالها با مفهوم ریسک و انواع آن آشنا شده ایم. می دانیم نوسان در بازار های جهانی ممکن است منجر به تغییر سودآوری شرکت هایمان شود. می دانیم ممکن است نرخ بهره در بازار پول تغییر کند و ارزش گذاری سهام در بازار سرمایه نیز با تغییراتی مواجه شود. نیک می دانیم ممکن است کارخانه ای که سهامدارش هستیم شبانه آتش بگیرد و تمام دارایی مان سوخت شود ولی، تغییر ذایقه یک شبه بانک مرکزی در رابطه با استاندارد های صورت های مالی بانکها را در رسته سو مدیریت ها طبقه بندی می کنیم نه ریسک ها.

هیچکس با شفاف شدن صورت های مالی بانکها مخالف نبوده است و نیست آنچه مورد اختلاف است، نحوه انجام این کار و انداختن تمام هزینه این شفاف سازی به دوش سهامداران بانک هاست. مشکلاتی که در طی 40 سال برای بانک ها به وجود آمده است و همه از آنها خبر داریم می توانست جای یک ساعت در چند سال و با برنامه ریزی و حمایت دولت و بانک مرکزی مرتفع شود.

جناب آقای سیف در منطق ما، ادغام موسسه میزان در بانک صادرات و تحمیل ضرر چند صد میلیاردی به این شرکت، برای جلوگیری از تجمع سپرده گذاران این موسسه ریسک تلقی نمی شود، بی عدالتی نام می گیرد. واضح است فردی که در فضای امروز در موسسات غیر مجاز به هوای دریافت چند درصد سود بیشتر سپرده گذاری می کند، ریسک بیشتری نسبت به سپرده گذاران عادی بانک ها متحمل می شود. لطفا برایمان توضیح دهید به چه علت هزینه ریسک این فرد را باید سهامداران بانک صادرات یا بانک پارسیان یا... متقبل شوند؟

جناب آقای رییس، کافی است اندکی با بانکداری اسلامی آشنا باشیم تا بدانیم، درصورت زیان بانک، سهامداران و سپرده گذاران هر دو صاحب ضرر ایجاد شده اند و اگر این زیان برگردن سهامداران به تنهایی بیافتد، سود پرداختی بانک از نظر شرعی دچار اشکال می شود. در واقع فلسفه سود علی الحساب و قطعی شراکت سپرده گذار در سود ایجاد شده در بانک است. حال چگونه است که تنها سهامدار بانک باید متحمل زیان شود؟

می دانیم و می دانید که این بانکها تا سالها حیاط خلوت دولت برای اعمال حمایت ها از بخش های مختلف اقتصادی بوده اند. در واقع حجم زیادی از بدهی ایجاد شده و مشکلات عدیده ناشی از رفتار های سیاسی و زورگویی دولت ها به این بانک ها در ادوار مختلف بوده است. باز می دانیم هیات مدیره این بانک ها تمام توسط دولت انتخاب و توسط بانک مرکزی تایید صلاحیت می شود. بنظر شما این انتظار عجیبی است که تکلیف بدهی دولت به این بانکها مشخص شود؟ در حالی که هر دو طرف میز مذاکره دولت است؟ آیا این نبود زمان بندی و تعیین تکلیف نشدن بدهی دولت به بانکها، نشانه بی برنامگی دولت نیست؟ آیا این ریسکی تحمیلی به بازار سرمایه از سوی سایر نهاد ها نیست؟ چگونه است که شفافیت برای همه خوب است غیر از خودمان؟

جناب آقای دکتر سیف به ما به عنوان فعالان بازار سرمایه کمک کنید چگونه ریسک تغییر ذایقه بانک مرکزی در ایام پیش رو و تصمیمات یک ساعته را در محاسباتمان اندازه گیری و لحاظ کنیم؟ اگر فردا نظر بانک مرکزی به افزایش ذخایر بود تکلیف چیست؟ اگر فلان موسسه غیر مجاز را در بانکی که در آن سهامداریم ادغام کردند چه کنیم ؟ اگر تکلیف کردند به فلان گروه جامعه وام با بهره پایین تعلق بگیرد تکلیف مان چیست؟ آقای سیف بگویید اگر دولت مثلا روزی اوراق سلامت منتشر کرد و بانکها را ملزم کرد با وجود عدم صرفه اقتصادی این اوراق را خریداری کنند، چه باید کنیم ؟

مگر نه اینکه هرساله همه این اعداد و ارقام در گزارش های سالانه افشا می شد و بانک مرکزی نیز آنها را تایید و اجازه تقسیم سود می داد؟ حال چگونه انتظار دارید ذهن شما را بخوانیم و حدس بزنم سیاست های آتی تان در زمینه این صورت های مالی چیست؟ فراموش کرده اید که همین بانک مرکزی صورت های مالی بانک ملت را امسال تایید کرد و به آن مجوز افزایش سرمایه داد؟ حال اگر سودی وجود نداشت یا مورد تایید نبود چرا و چگونه به بانک ملت اجازه افزایش سرمایه از محل سود انباشته دادید؟ آقای دکتر ماده 129 قانون تجارت در تعاملات بانکها با دولت دعایت شده است؟

آقای دکتر تایید بفرمایید اینها اگر به معنای واقعی ریسک هم نام داشته باشند، ریسک های ضعف و بی برنامگی بانک مرکزی در حوزه اقتصاد به ویژه سیاست های پولی است.

آقای دکتر واقعیت این است که خیلی از ریسک ها از طریق بانک مرکزی به نظام بانکی کشور تحمیل شد. مثلا تایید صلاحیت مستقیم افراد حقیقی توسط بانک مرکزی بر اساس اساسنامه تیپ بانک مرکزی، سبب شد مدیران انتخابی پاسخگوی نظام بنگاه داری نباشند. یا انتشار اوراق مشارکت 23% در بهمن 93 با تضمین بانک مرکزی ریسک های سیستماتیک بانک ها را به شدت افزایش داد.

آیا از 3000 کارمند بانک مرکزی که وظیفه نظارت را برعهده دارند هیچکدام سایت کدال و اطلاعات ارایه شده در آن را چک نمی کرد که اگر مغایرتی با نظر بانک مرکزی دارد، با توجه به عضویت شما در شورای بورس، آن را به اطلاع بازار برساند؟

آقای دکتر بیادتان می آوریم زمانی که در بهمن سال 82 بانک ملی بلوک مدیریتی صدرا را در همین بازار سرمایه خریداری کرد و شما آن زمان مدیرعامل این بانک بودید. آیا فراموش کردید که بعد از این معامله چه میزان ریسک بی دلیل از سوی برخی نهاد ها به شما به عنوان سرمایه کذار وارد شد؟

جناب آقای دکتر همانطور که می دانید این روزها بازار سرمایه حال و روز خوشی ندارد. ما معتقدیم یکی از دلایل این حال وخیم سیاست های پولی کشورمان و بلاتکلیفی در آن ناحیه است. حدود چهار سال است که قرار است نرخ سود بانکی را متعادل و همگون با تورم کنیم ولی، تاکنون کوچکترین پیشرفتی نداشته ایم. اکنون مدتهاست که می گوییم به زودی ارز تک نرخی می شود ولی، نه تنها تک نرخی نشده است که به تعداد نرخ هایش در روزهای اخیر افزوده شده است. اکنون سالهاست که می گوییم موسسات غیر مجاز باید تعطیل شوند ولی، این حرف را تنها در سخنرانی هایمان می گوییم و این موسسات همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. بدهی دولت به بانکها در حال افزایش است و همه اینها فشار به بازار سرمایه و فضای کسب و کار و سرمایه گذاری را صد چندان می کند. آیا وقت آن نرسیده است تا از این بلاتکلیفی تصمیمات یک شبه خارج شویم و آهسته آهسته به سمت اصلاح و کمک به فضای کسب و کار و تولید گام برداریم؟

جناب آقای سیف در قسمتی از سخنان تان فرمودید : " آنچه به حق مورد نارضایتی سهامداران خرد است عدم شفافیت و عدم پاسخگویی ارکانی {سازمان بورس و حسابرسان} است که باید پاسخگو باشند. "

صرفنظر از تمام بحث های کارشناسی و اختلاف نظر ها، انداختن توپ به زمین بخش دیگر دولت و تحریک عمومی به حمله به بخش های دیگر، از جمله رفتار هایی است که ما از مسِولان دولت تدبیر و امید انتظار نداریم. در برابر فاجعه ای که در بانک ها رخ داد، بانک مرکزی همانقدر مسولیت پاسخگویی دارد که سازمان بورس وظیفه حمایت از سهامداران را دارد.

بدیهی است آرزوی همه ی ما ایرانی بهتر، آبادتر و موفق تر در همه ی عرصه هاست.

با تشکر

کامیار فراهانی فرد

شاهین چراغی

حسین خزلی خرازی

ملک محمد یحیاییان

محمود رضا خواجه نصیری

شهرام عجمی

امیرحسین اسماعیل پور (کاویان)

عباسعلی حقانی نسب

حمید اعرابی مهرآبادی

مجتبی معتمدنیا

ابراهیم نوایی

مهدی افشار اعلم

محمد معتضدی

بابک آموخته

فرشاد طهماسبی ابر

عظیم ثابت

امیرعلی مستخدمین حسینی

محمد شکوری راد

علیرضا مستقل

محمود گودرزی

مهدی لاری

علیرضا کشاورزی

علی اصغرزاده

امیر سیدی

محمدرضا صادقی

همایون دارابی

پشوتن مشهوری نژاد

نوید خاندوزی

کامین خیریان

بهنام پریرخ

مهدی ساسانی

سهراب حقیقی

سینا رهبر شهلان

داوود آقا محسنی

احسان عالیشوندی

مهدی مومنی

فرهاد ربیعی

سهیل اردهالی

علیرضا قدرتی

محمد آل احمد

علی اصغر مهریزاده

مجید عرب

سید شهرام صفوی سهی

مهدی علیخانی

سجاد آشتیانی

حسن بالازاده

مصطفی بیاتی

مرتضی بریجانیان

جعفر (داریوش) عزیزی

علی گشاده فکر

مهدی ناجی

نعیمه سادات صفوی

مهدی داوود آبادی

اسماعیل داور پناه

حمیدرضا واعظی آشتیانی

علیرضا کیان

هاشم ذولفقاری

عاطفه داداشی

کمال خانزاده

صادق قاسمی

هادی احمدی

اسماعیل رحیمی

حسین خواجویی

محمد جمالی

جلال بختیاری

حسین زمانی

وحید عباسیون

حسین امیدی

سید علی رییس زاده

رضا صبری

ابراهیم دیلم

رامین طهماسبی ابر

رضا زنگنه

میترا فرخ پور لنگرودی

طاهره حیدری

علی ابتهاج

سعید درخشانی

مسعود غلامپور

آرین نصیر زاده

مهدی ایوبی

مصطفی مصری پور

قاسم سلمانی

سالار صفایی

حسین مقدم

محسن امینیان

محسن احمدی

احسان بدیعی

ساسان الله قلی

امیر شجاعی

مهدی محمود رباطی

فرید آروین

محمد کاظم مهدوی

وحید حسینی

حبیبه کردی

حسین اله دادی

حسین ارجلو

مهدی عبدالعلی زاده

غلامرضا تقی زادگان

علیرضا سلگی

آرش انصاری پور

ماکان ریاحی زاده

علی ضیاچی

مجتبی محمدی

احمد فلاح

امین بردبار

هومن عمیدی

علیرضا حیدری

مهدی کارنامه حقیقی

حمید عبداللهی

محمد محمدی لاری

سید هادی موسوی

ناصر آقاجانی

بهرنگ شادرو

فرید رضا ایرجی

ابولقاسم آقادوست

آرش جمالیان

سید محمدرضا امامی

حمزه کاظمی

سعید باقری

جواد وکیلی

علی رضوی زاده

احسان حاجی

احمد جعفری

نرگس افشار

هنریک وسکانیانس

شهاب الدین علیشاهی

محمد قاسمی

مهدی ناسوتی فرد

مجید نوروزی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
-
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
ایشان باید پاسخگوی این اقدامات خود باشند چگونه میشود بانک مرکزی چندین سال سکوت کرده باشد بعد در یه اقدام ضربتی زمانی که نماد بسته است بانکها را مجبور به انجام موارد مد نظر خود کند پس سهامدار بخت برگشته که روحش از این بازیها خبر ندارد چه باید بکند والله اگر اعتقادی داشته باشید باید روزی پاسخگو باشید این عدالت نیست تمام زندگیمون دود شد رفت هوا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
چکار کردید که امریکا از دیروز ایرانی ها را حتی با گرین کارت مستقیم داره دیپورت میکنه
ناشناس
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
برای اینکه ایرانی به جای پیشرفت همه اش تو کار دیگران و دیگر کشورها دخالت میکند دست ترامپ درد نکند تا ایرانی سر جایش بنشیند
ناشناس
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
اشتباه منفی دادم
12:47 دمت گرم
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
آفرین و درود بر امضاء کنندگان این نامه. همه سهامداران خرد اعم از سهامدار بانکی و غیر بانکی هم با این عزیزان هم نظر هستند و از آنها حمایت میکنند.
ناشناس
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
واقعا تمامی موارد ذکر شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
مطالب عالی گفته شده ولی ای کاش سهامداران بازار سرمایه در اعتراض به این رفتارها آکنتور و بانک ملت و ....با یک روز اتحاد #خرید و #فروش ممنوع اعتراض خودش را بیان میکرد
ناشناس
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
من که گفتم اصلا سهام بانک ملت را نخرید
ایشنتین
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
ارزش سهام بانک ملت یک تومان هست نخرید قیمت بالاتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
احسنت
ناشناس
UNITED KINGDOM
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
اینقدر ساده نباشید. تا به کی میخواهید گول بخورید. سو مدیریت نیست . کاری است که کاملا آگاهانه و با چشمان باز و از قبل برنامه ریزی شده انجام شده است تا جیب یکعده خاص را به حساب ضرر و زیان سهامداران پر کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مشکلات بانکها همانطورکه گفته اند معلول بدهی کلان دولت به بانکها-مطلبات معوق که انهم به دلیل سیاستهای اشتباه دولت است -
فرهاد
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
تمام سپرده های مردمی بهمراه سود انباشته را در بانک ق بنیاد تعاون هاپولی کرد و قیمت سهامش از 380 تومن شده 53 تومن !!! واقعا باید برای چنین مدیریتی گریست.
باز هم منتشر نکن بورس نیوز
سهامدار خرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
"بلند مدت سرمایه گزاری کنید .. نوسان جز ذات طبیعی بازار هست " دکتر طیب نیا زمستان 92 !
سهامدار
UNITED STATES
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
این سوء مدیریت مدیران عالی ست که اینطور سهامدارای خرد را له کرد
علی شاه
UNITED STATES
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
سرمایه و آبرو و اعصاب و شرافتمون رو بردن ، نهایتش نامه ای نوشته شده و چند روز دیگه هم همه اش فراموش میشه

بازار به کما رفته
سقوط بانک ملت تا این لحظه 42 درصد شد
فروش تعمدی با حجم بسیار بالا در صف فروش امروز باز یادم انداخت که در کجا و میان چه کسانی زندگی میکنیم و چه توقعی از بعضی ها داریم

امیدوارم بالاخره روزی برسه که آه این جماعت مظلوم گریبان ظالمان را بگیره
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
تمام این سخنان به یکجا ختم باید شود و ان هم جدایی بازار سرمایه از بازار مالی است جز این همین است که هست
حمید
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
البته منظوراقارضاازاین کامنتش،احتمالااین بوده که:(بایدبازاربدهی واوراق مشارکت ازبازاربورس جداشود)
نا امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
سهام پتروشیمی می خریم نابودش میکنند میگویند رانت دارد سهام بانکی خریدیم می گویند شفاف نیست نابودش کردند اخر این چه اوضاعی است چه کسی باید رسیدگی کند
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
چه خوب است سهامداران بانک ملت و سایر بانک با اقدام قانونی و طرح شکایت به مراجع نسبت به احقاق حق خود گام بردارند ، ما سهامداران جزوء چه گناهی مرنکب شدیم که باید تاوانش رو پس بدهیم
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
در ایران هیچ مسئولی پاسخ گو نیست . چون اکثر مسئولین نان پایبندی میخورند نه تخصص.
رحيم صرافان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
با سلام و ارزوي سلامتي براي همه بورس نيوزيها با احترام كامل به نوسندگان نامه و إظهار نظرهاي مخاطبين بورس نيوز مسئله بانكها و كسانيكه هزارها ميليارد تومان از بانكها گرفته و حاضر نيستند با فروش به قيمت 5 درصد ارزش روزي كه دريافت كردند پول بانكها را برگردانند بسيار جاي تامل است ولي جالب در مورد گروهاي ديگر در بورس است براي مثال قيمت روي از حددود 1500$ به بالاترين قيمت 10 سال گذشته در حدود قيمت متوسط 2750$ قرار دارد و تقريبا هر روز ١٢٤٠٠٠ سهام دار را با ضرر بمنزل ميفرستند اين گونه بي مروتي را چگونه بايد توجيه كرد بدون شك خدايي و خدايي از همه چيز با خبر وجود دارد با تشكر و سپاس فراوان خداوند نگهدارتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
مملکتی که فردوسی پور میشه تحلیلگر سیاسی باید هم رییس بانک مرکزی زیان سرمایه گذاران موسسات مالی غیرمجاز را به گردن سهامداران بانکهای مجاز بیچاره بیاندازد.این بی منطقی و تروریست اقتصادی چیز عجیبی نیست که به سهامداران تحمیل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
ما سهامداران پتروشیمی حدود 3 سال است که بیچاره شدیم تمام سرمایه ما را به باد دادند . از وقتی که مساله رانت را مطرح کردند کل سرماه من نصف شده است . رانت برای من سرمایه گزار خرد چه مفهوم و معنی دارد . حالا نوبت به فنا دادن سرمایه گذاران خرد بانک هارسیده است . تا وقت باقی سرمایه خود را از بورس خارج کنید ما که بیچاره شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
لازم است بخاطر اين بي تدبير شكايتي عليه رئيس بانك مركزي تنظيم و درخواست رسيدگي شود.
ناشناس
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
پیشنهاد خیلی خوبیه.بانک مرکزی علنی جیب سهامداران خرد را زده.اگر میخواست صورتهای مالی را تغییر دهد و بانک متضرر شود باید از کیسه خودشون اینکارو میکردن نه از جیب مردمی که چنرغاز پس اندازشونو اورده بودن که سودی ببرن نه اینکه اصل پولشونم توسط دولت دزدیده بشه.
ناشناس
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
دادگاه هم رسیدگی کرد!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
هنگام انتخابات این نامه ها کاملا طبیعیه
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
یکی به داد سهامداران مالباخته برسد ما از مالکان پلاسکو بیشتر زیان کرده ایم و مظلوم تریم !یکی حق ما را از این رییس کلاهبردار و دزد بگیرد ده ماه است که هر روز زیان می کنیم بدون آنکه جنگی شده باشد
شهرام
ROMANIA
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
بعد از 4 سال آقای سیف ازخواب خرگوشی بیدار شده حالا چرا نرخ سود رو در حد تورم نمیکنی که با این روش می خواهی یه سهامدار بفهمونی که پولت رو سپرده کن بزار تو بانک تا سهامدار بانک باشی گور بابای تولید و اقتصاد و این حرفها
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
از این پس اگر دزد خانه ات را سرقت کرد حق شکایت نداری حتی اگر دزد را بشناسی چون نباید ریسک می کردی و خانه را خالی می گذاشتی
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
گل بود به سبزه اراسته شد، طبق بخشنامه جديد وزارت دارايي اسامي افراديكه در بورس خريد و فروششان از 100ميليون تومان در سال بيشتر شود براي اخذ ماليات به دارايي ارسال ميشود.مگر هنگام معامله ماليات كسر نميشود اين ديگر چه صيغه اي است شايد بخاطر سود زيادي كه نصيب سهامدار ميشود و نمي داند چگونه انرا خرج كند دولت تصميم گرفته مقداري از انرا به عنوان ماليات از انها بگيرد .!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
سلام دولت ومجلس در راس همه مفاسد بوده وهستند مملکت عشقی اذاره می شود وهرکس عشقش کشید یک کاری می کند همین است عقل ومنطق را که کلن تعطیل کنید وعشقی کار کنید وضعیت الان می شود عشق هم حساب وکتاب ومنطق دارد منتهی عشق اقایان جند جانبه هست
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
سهامداران سهام باما به جهت اطلاعات غلط به بازار از طرف حسابرس ومدیر عامل وهمچنین هیت مدیره شرکت به ریس سازمان بورس ومراجع قضایی شکایت کنیم چرا که همه شرکتهای روی سود شرکت را افزایش دادن ولی مدیریت شرکت باما طوری گزارش دادن که انگار سه ماه شرکت درش بسته بوده از اون طرف یک حقوقی خدا نشناس عمدا قیمت سهم را پایین میاره کسی هم با این حقوقی برخورد قاطع به عمل نمیاره
اسد م
UNITED STATES
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
باسلام برهمه عزیزان آقای سیف اصلا نقصر نیست جون توان مدیریتی اش همین است وبس. هرکس ساز خودش رامیزند. قیام زنگنه برعلیه پتروشیمی ها وبیچاره مسئولین بورس که خودهم نمیرانند چه کاره اند.یکی نوشته هنگام انتخابات این طبیعیه. عزیزم جی چی طبیعیه . بورس نماداقتصادمملکنه وآسیف وطیب نیا که از شکوفایی یقه درانی میکنن.دیریست مدیریت درخواب است وعده ای از دود شدن سرمایه سهامداران خرد ثروت کلان می اندوزند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
تو کشور ما همیشه همین بوده هر نامی به هر دلیل روی چیزی قرار دادن بر عکسش شده
دولت تدبیر و امید جز بی تدبیری و نا امیدی به ارمغان نیاورد
دولت پاکدست قبلیم که سرشار از اختلاص و دزدی رانت بود
اقتصاد مقاومتی هم شد رکود و تعطیلی صنعت
واقعا از امثال طیب نیا چه انتظاری داریم این آدم با تصمیماتش همرو بیچاره کرده وقتی وزیر این باشه از سیف که دیگه هیچی نفت و صنعتمونم دست دوتا پیرمرد دادن که اونم مشخصه نتیجش شده وضع پتروشیمی و پالایشو و ارج و آزمایش .فقط جالبیش اینه قشنگ حرف میزنن وا.... دیگه آدم میمونه اندر احوالات این قوم .از ماست که بر ماست انشاا... این دولت جوابشو سر انتخابات میگیره جنابان توهم زدین کاش توی انتخابات رای منفیم میشد داد تا حد اقل میزان نارضایتی از کاراتونو درک می کردین
بورس نیوز خواهشا حذف نکن
غلامعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
شرکتهای بورسی در خوشبینانه ترین حالت اگر سودی هم بکنند مابین هیئت مدیره به عنوان پاداش پیدا و پنهان تقسیم میشود . برای سهامدار اصلا" حقی قائل نیستند.
ناشناس
MOLDOVA, REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
این اقا نماینده سیاسی عده ای خاص در بانک مرکزی میباشند .اختلاس 123میلیاردی در زمان تصدی ایشان وبعداز ان به پست بالاتررسیدند.
رضا
DENMARK
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
اصلابحث انتخابات و...نیست چندهزارمیلیاردتومان ازسرمایه ملت به خاطرخودمحوری وخودخواهیها وچندین ادله واضح عقلی ظالمانه بربادرفته این طبیعی است که لایحب الله الجهربالسوء من القول الا من ظلم خداهم خواسته درمقابل ظلم وتضییع حق صدارابلندکردببینیداگه بخواهندساختمانی رااوارکنندبسیاربایدپست صفت باشندکه دررابرروی انهاکه داخل ان ساختمانندببندندایاواقعاماواردقمارخانه ای شده ایم که یک ساعت بعدش هم معلوم نیست چطورامشب که خوابیده ای p/e سهم از4به منفی می رسدبه خداقسم من به دلیل همین p/eمناسب واینکه طبق تحلیل خیلیهارشدبعدی بازارسرمایه رامتعلق به بانکها می دانستم خصوصابانک ملت که وضعیت مناسب تری داشت وبرای جبران زیان بیش از30درصدی بعدازچندسال ودرحالیکه همه سرمایه ام که البته بسیارمعمولی است دربورس گیربودبیش از13درصدسرمایه ام رابه این سهم باجابجایی هایی به امیدجبران زیان جابجاکردم والبته 7درصدهم درصادرات تجارت ودی تقسیم کردم من به عنوان سهام داربانک باصدای بلندمی گویم که رضایت به پرداخت یک ریال سودازجانب بانکهایی که من سهامدارانهاهستم درحالیکه بااین روش قراراست یک طرفه به سهامدارانش زیان واردکنندنیستم بنابراین خودانهاکه خبره اندقضاوت کنندایاشرعاپرداخت این سودصحیح بوده وهست ومعنای بانکداری اسلامی همین گونه است ایابااجازه سهامداران خردوکلان این درصدسودتعیین وپرداخت شده یاهمان ارکانی که امروزاین شیوه جدیدحسابرسی رامی کنندراضی به پرداخت این سودبوده وهستندوکاهش ان رابه جهت مشکل تورم و...جایزنمی دانندایابرای جبران ورشکستی یک موسسه وکم کردن تبعات ان می توان دست درجیب دیگری کردایاسهامداران درپرداخت وامهای کلان به بده کاران بانکی نقش داشته اندایاسهامدارانن راضی به اینکه دولت هروقت لازم داشته باشددست درجیب انهاکندوخودرامقروض بانک کندهستندو...بایداین حق ضایع شده اعاده شود
جواد
GERMANY
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
سرمایه گزاری در بورس ایران با این مدیران فاسد و نالایق حماقت محض است.
کامروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
دولت تدبیر و امید و سو مدیریت؟!!!

امکان نداره چ.ن همه چیز بر میگرده به قدیم و اون دوران سیاه 8 ساله و نور تدبیر این عزیزان هم فقط 3.5 ماه است که میتابد نه 3.5 سال!!!
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
محاکمه،استعفا
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
از مدیران رانتی انتظاری جز این وضعیت اسفبار نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
بانک مرکزی باید پاسخگو باشد//توپ را به زمین دیگران نیندازد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
انشاله به بدترین وچه عاملین بی تدبیر این خسران در این دینا و آن دنیا مجازات بشوند.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
سلام:این بنده خدا را تنها گیر اورده اید مگر تنها ایشان مقصر هستند :این وضعیت بورس 2-این وضع بانکها 3-واردات بی حساب وکتاب 4-ورشکستگی بسیاری از شرکتها 5- بیکاری 6-رکود اقتصادی مزمن وصدها اشکال دیگر برادرجان همه مقصرند نه این تنهاا سؤمدیریت در این دولت بی داد میکند.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰
این بلایی که سر بانک ها اوردن از بی عرضه گی سهامدار بانکی هست تا زمانی که گریه نکنید شیر نمیدن همه متحد شوید در برابر این ستمکاران
سعید
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
با سلام
لطفا توجه داشته باشید کسی که نتواند بازار پول کشور را سر و سامان دهد از جمله وجود موسسات غیر مجاز، عدم تمکین دستورالعملهای مصوب توسط همین موسسات غیر مجاز و برخی از بانکها و موسسات مجاز، عدم تمکین موسسات به قانون بنگاهداری و خروج از آن، عدم توان مقابله با دولت در خصوص انتشار اوراق بدهی با نرخهای بالای 24 درصد در حالی که بانکها باید 18 درصد سپرده جذب کنند و خیلی از موارد دیگر؛ آیا می توان به همچین کسی به غیر از گیر دادن به دیوار کوتاهتر از بانکهای بورسی امیدوار بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هادی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
اقایان خبره بورسی صد دلیل بیاورند اقای سیف کار خودش انجام میدهند .