بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
مستطيل شيشه اي تالار

بازار استارت زد؟!

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس در حالی با رشد 254 واحدی همراه شد که بیشترین تأثیر را بر آن اقبال گروه خودرویی و رشد سهام آنها داشت.
کد خبر : ۱۷۲۶۲۲
نویسنده :
یارمحمدی
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.11.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 218 واحد افزایش به رقم 55209 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 327 واحد افزایش عدد 166630 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 88 واحد افزایش به رقم 27281 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 47 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 9 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد به 850 رقم واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1734 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1145 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس در حالی با رشد 254 واحدی همراه شد که بیشترین تأثیر را بر آن اقبال گروه خودرویی و رشد سهام آنها داشت.

در گروه خودرو، طی معاملات امروز شاهد ایجاد صف خرید قابل توجه در نمادهایی همچون "خساپا" و "خودرو" بودیم همچنین نمادهای قطعه ساز نیز در محدوده مثبت و نزدیک به سقف قیمتی معامله شدند. این روند مثبت و صف خرید در حالی بود که در رابطه با علت اقبال به گروه سایپا شنیده ها از فروش سهم مدیریتی سایپا دیزل شرکت سایپا حکایت دارد که این امر موجب شد تا علی رغم چند بار عرضه صف خرید "خساپا" در میانه معاملات، با صف خرید بیش از 100 میلیون سهمی و حجم 151 میلیون سهم به کار خود پایان دهد. علاوه بر این در رابطه با نماد معاملاتی "خگستر" جزو معدود نمادها گروه خودرویی بود که با صف خرید همراه نشد، به نظر می رسد بازار همچنان در انتظار آگهی بلوک این شرکت باشد.

همچنین آخرین خبرها از قرارداد با خودروسازان و بانک های ایتالیایی نیز از احتمال همکاری و قرارداد با شرکت های خودروسازی فیات و ایلیکو و همچنین همکاری با بانک های درجه دو و سه ایتالیایی با بنگاه های کوچک و متوسط ایران حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد در صورت تداوم این جو مثبت در گروه خودرو و قطعه سازان طی روزهای گذشته به بازگشت روند قیمتی سهام گروه و به تبع لیدری این گروه کلیت بازار سرمایه امیدوار شد.

در بین دیگر گروه های مطرح بازار، در گروه بانکی با آنکه اغلب فعالان بورس چشم انتظار بازگشت دیگر نمادهای گروه بانکی خصوصاً بانک تجارت می باشند در باطه با علت تأخیر بازگشایی این نماد گفته می شود، مدیران بانک تجارت در رابطه با تکالیف بانک مرکزی توضیحاتی ارائه دهد تا سازمان بورس نیز موانع خود را اعلام و نماد "وتجارت" بعد از 7 ماه وقفه به تابلوی معاملات بازگردد.

نماد معاملاتی "وبملت" نیز بعد از چند روز افت قیمت تا 113 تومان امروز معاملات مثبتی را به ثبت رساند و شاهد رشد هر چند اندک سهام این مجموعه بانکی بودیم.

نماد معاملاتی "دعبید" نیز امروز به تابلوی معاملات بازگشت تا بازهم به روند مثبت روزهای گذشته خود ادامه دهد به این ترتیب با 8 درصد رشد قیمت بازگشایی شد اما تا محدوده مثبت 4 درصد افت قیمت را تجربه کرد.

در گروه کانه های غیر فلزی در نمادهای "کسرام"، "کمرجان"، "کتوکا" و "کفپارس" شاهد ایجاد صف خرید و افزایش اقبال بودیم، همچنین در بین نمادهای گروه فلزات اساسی نیز اغلب با افزایش تقاضا و گاهاً با صف خرید همراه شدند.

همچنین در گروه پتروشیمی نیز امروز بعد از افزایش سودآوری و تعدیل مثبت 44 درصدی شاهد اقبال سرمایه گذاران به نمادهای گروه بودیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
حالا باید حداقل 5 روز صبر کنیم ببینیم حقوقیها چند تا آبشار عرضه برامون میسازند، بعد بگیم بازار استارت زد. عرضه حقوقی در خودرو و سایپا امروز بسیار حجیم و به ترتیب 50 و %60 بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
شتوکا در حال بالن شدن از حباب گذشته چرا مدیران شرکت و کارشناس بورس مثل حتوکا که دو روز مثبت بود توضیح نمی خواهد از شرکت؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
خیلی مسخره است روز گذشته در حالی که از ۱۵ سهم من ۵ عدد بسته و ۹ عدد منفی و فقط یکی مثبت بود، شاخص ۲۰۰ واحد افزایش داشت!! این را میگویند شامورتی بازی(شاخص سازی)!! در حالی که با افت شاخص در بازار سهام در این دولت سهام به یک سوم و یک چهارم سقوط کرده ولی با صعود شاخص هیچ اتفاقی نمی‌افتد!!!!!!!!!!