بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر : ۱۷۲۶۵۸

12 بهمن 92

«هر نوع پارازیتی مضر است»، «تعرفه‌های پستی سرگردان بین گرانی و ارزانی»، «۶ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده افتتاح»، «شرایط واگذاری مغازه به سرقفلی‌داران و مستاجران پلاسکو»، «حومه شهرهای بزرگ همچنان قربانی می‌گیرد»، «ادامه افزایش قیمت طلا در بازار جهانی»، «پیش‌بینی تورم ۹ تا ۱۰ درصدی در سال آینده»، «ورود دو فروند ایرباس جدید تا ماه آینده»، «درآمدها ۵۷ هزار میلیارد جا ماند» از جمله مهم‌ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، گزیده‌ای از اخبار اقتصادی امروز - سه‌شنبه - ایسنا برای مرور در ادامه آمده است که با کلیک روی لینک آن، متن خبر در دسترس خواهد بود.

هاشمی: هر نوع پارازیتی مضر است / واعظی: هرجا به پارازیت برخورد کنیم فورا اقدام می‌کنیم

وزیر بهداشت تاکید کرد که هر نوع پارازیتی مضر است حتی آن‌چه به عنوان موبایل شناخته می‌شود.

تعرفه‌های پستی سرگردان بین گرانی و ارزانی

تعرفه‌های پستی که چندی پیش با افزایش شش درصدی مواجه شده بود مدتی است به حالت قبلی خود بازگشته‌ با این وجود همچنان مسوولان شرکت پست از افزایش تعرفه‌های پستی طی روزهای آتی خبر می‌دهند.

برای تفکیک تعرفه اینترنت باید IP ها تفکیک شوند

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید بر لزوم قانونی تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل با مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین رعایت درآمدهای بخش خصوصی، تجهیزات لازم و همچنین داشتن لیستی برای تفکیک IP مشتریان را از ضروریات اجرایی شدن این مصوبه دانست.

واردات سیگار متوقف شد؟

آمار گمرک حاکی از آن است که واردات سیگار حاوی توتون از تیرماه سال جاری متوقف شده و این در حالی است که پیش از این آماری از واردات سیگار در ماه های مرداد تا مهر اعلام شده بود.

۲۶ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده افتتاح

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در شهر جدید پردیس ۲۶ هزار واحد مسکن مهر را آماده کرده‌ایم که در صورت تامین انشعابات تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

شرایط واگذاری مغازه به سرقفلی‌داران و مستاجران پلاسکو

باتوجه به اینکه پلاسکونشینان آسیب‌دیده تا چند روز دیگر در مجتمع تجاری "نور" ساکن می‌شوند، چگونگی واگذاری واحدهای تجاری مذکور به کسبه صاحب سرقفلی یا مستاجر واحدها به مسئله مهمی تبدیل شده است که به گفته رئیس اتاق اصناف، تقریبا همه پلاسکونشینان صاحب سرقفلی بوده‌اند و آنهایی که مستاجر بوده‌اند نیز قراردادشان با مالک مغازه برجاست و اکنون به مجتمع "نور" منتقل می‌شوند.

گرانی زمستانی سیمان بیشتر از ۱۲ درصد نیست

با سرد شدن هوا و رکود زمستانی بازار سیمان، طبق سنوات قبل به‌طور فصلی سیمان گران خواهد شد و به گفته رﺋﯿﺲ اﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن این افزایش قیمت بیش از ۱۲ درصد نخواهد بود.

حومه‌ شهرهای بزرگ همچنان قربانی می‌گیرد

روند کاهشی تلفات جاده‌های ایران که از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در طول تمام این سال‌ها ادامه پیدا کرده است، طبق آمارهای جدید در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ نیز تداوم داشته اما هنوز با اهداف کلان مدنظر فاصله جدی دارد.

پیش‌بینی تورم ٩ تا ١٠ درصدی در سال آینده

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید تورم در سال آینده در حدود ٩ تا ١٠ درصد خواهد بود. در حالی که اگر نوسانات ارز کنترل نمی شد ممکن بود این نوسانات اثر تورمی داشته باشد.

ادامه افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

طلا در بازار جهانی روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی بازارها نسبت به مواضع دونالد ترامپ در خصوص مهاجرت و ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین قیمت در حدود یک هفته گذشته صعود کرد.

آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز

در بازار امروز - سه‌شنبه - سکه تمام طرح جدید با ثبات قیمت نسبت به دیروز یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان و دلار آمریکا ۳۸۱۴ تومان عرضه می‌شود.

افزایش نرخ ۲۸ ارز در مرکز مبادلات ارزی

بانک مرکزی نرخ ۲۸ ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی را افزایش داد.

آنفلوآنزا به مرغ گوشتی هم رسید/ مرغ و تخم‌مرغ محلی نخورید

مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی از شیوع و مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی - دو واحد پرورش مرغ گوشتی در کشور خبر داد و گفت: این بیماری طی ماه گذشته در شش استان کشور که پیش از این آلوده بودند، گزارشی نداشته و متوقف شده است.

ورود دو فروند ایرباس جدید تا ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام دهه فجر این وزارتخانه اخبار امیدوارکننده در اختیار مردم قرار می‌دهد، از ورود دو فروند هواپیمای جدید ایران‌ایر به آسمان ایران تا چهار هفته آینده خبر داد.

باز هم یارانه نقدی حق بقیه را خورد

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۴ را منتشر کرد. این گزاش بازهم از تکرار انحراف هدفمندی یارانه‌ها، عدم تحقق درآمدها، کسری ناشی از هزینه‌های بالای پرداخت های نقدی، حذف محدود پردرآمدها و بی نصیب ماندن سایر بخش‌ها با خرج منابع در یارانه های نقدی حکایت داشت.

نفت بودجه را ذوق زده کرد

با اینکه میزان درآمد نفت و فرآورده‌های آن در بودجه سال قبل در مقایسه با منابع مالیاتی پیش بینی شده به عنوان دو جزو اصلی منابع دولت در سطحی پایین تر است؛ اما درآمدهای نفتی تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بیش از رقم پیش بینی محقق شده است.

درآمدها ۵۷ هزار میلیارد جا ماند

تراز عملیاتی بودجه باز هم منفی شد و دولت در سال گذشته نتوانست تا ۵۷ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود را از محل درآمدها تامین کند. البته این رقم به معنای کسری بودجه ۱۳۹۴ نیست.

دیگر فراریان مالیاتی در امان نیستند

عدالت اقتصادی در گروی برخورد با متخلفان و فراریان مالیاتی است اما به دلیل پیش‌بینی ناکافی پس از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال۱۳۸۷ عده‌ای با دورزدن‌ این قانون نه تنها زمینه فرار هزاران میلیارد مالیات را در خارج از سیستم سازمان مالیاتی فراهم کردند بلکه عرصه رقابت را برای کسانی که در چارچوب قانون فعالیت اقتصادی داشتند، تنگ کردند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر