بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر : ۱۷۲۷۱۴
مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران است، گفت: گواهی سپرده زعفران تا پایان دهه فجر راه اندازی می شود.
به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حامد سلطانی نژاد گفت: بازار زعفران در کشور ما مبتنی بر خرده فروشی است و باید منسجم و از استانداردهای روز بهره مند شود تا محصول زعفران را در قالب های بهتری به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی اعلام کرد: معاملات گواهی سپرده زعفران تا پایان دهه فجر با همکاری تعاونی روستایی و تولید کنندگان زعفران در خراسان اغاز می شود.

سلطانی نژاد در ادامه به مزایای معاملات گواهی سپرده زعفران اشاره کرد و گفت: راه اندازی بورس زعفران نقدشوندگی این محصول را برای کشاورزان راحت می کند و کشاورزان می توانند با ارائه محصول خود به انبارهای بورس کالا و دریافت قبض انبار ، از این قبض به عنوان پشتوانه تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: کشاورزان می توانند در هر زمان که اراده کنند محصول خود را به فروش برسانند و ما هم می توانیم تسهیلات ویژه ای برای صادرات زعفران فراهم کنیم.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: کشاورزان می توانند محصول را به صورت پیش فروش و در قالب عرضه های مدت دار به بورس کالا وارد کنند و می توانیم در تعیین قیمت های جهانی نقش داشته باشیم.

سلطانی نژاد افزود: پسته هم قرار است در بورس کالا عرضه شود تا با تشکیل بازار منسجم در خصوص پسته ما بتوانیم در کشت قیمت های جهانی نقش داشته باشیم.

وی گفت: محصول پسته تا پایان بهمن با حضور فعالان این بخش وارد بورس می شود.

بازار مشتقه ارز در انتظار یکسان سازی نرخ ارز

سلطانی نژاد درخصوص راه اندازی بورس ارز نیز افزود: راه اندازی بازار مشتقه ارز کمک می کند نوسان غیر عادی ارز مدیریت شود و ما به این شکل می توانیم نرخ ارز را پیش بینی کنیم.

او ادامه داد: بازار مشتقه ارز در داخل کشور ما به منظور پوشش نوسانات نرخ ارز و کنترل قیمت آن راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: بورس کالا تمامی زیرساخت های نرم افزاری و قانونی در خصوص بورس مشتقه ارز فراهم کرده است و اگر مراجع مرتبط آماده شوند مشکلی در راه اندازی این بورس وجود ندارد.

سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: تک نرخ شدن ارز یکی از اتفاقاتی است که باید برای تشکیل بورس ارز بیفتد و ما امیدواریم در آینده ای نزدیک تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری :
ارسال نظر