بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
در پی طرح دوباره رفع موانع معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها

آیا بورس استارت می زند؟/ بازار دست به دامان مجلسی ها

امروز در شرایطی شاخص ها و قیمت سهام خبر از سبز بودن رنگ تابلوی بورس را می دهد که شب گذشته خبرهایی پیرامون پیشنهاد بازبینی برخورداری افزایش سرمایه تجدید ارزیابی دارایی ها از معافیت مالیاتی در کار گروه شورای اقتصادی، در میان سرمایه گذاران و فعالان بازار دست به دست شد.
کد خبر : ۱۷۲۸۵۰
نویسنده :
کیوان فر

در پی طرح دوباره رفع موانع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، امروز روند بازار سهام در کلیت گروه ها و صنایع بورسی مثبت شد.

به گزارش بورس نیوز، امروز در شرایطی شاخص ها و قیمت سهام خبر از سبز بودن رنگ تابلوی بورس را می دهد که شب گذشته خبرهایی پیرامون پیشنهاد بازبینی برخورداری افزایش سرمایه تجدید ارزیابی دارایی ها از معافیت مالیاتی در کار گروه شورای اقتصادی، در میان سرمایه گذاران و فعالان بازار دست به دست شد.

طرح این پیشنهاد که از قول معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس بیان شده، حاکی از آن است که با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی و در نهایت سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به بازبینی قانون تجدید ارزیابی دارایی ها اقدام شده است.

بدین ترتیب در این طرح تمدید یک ساله قانون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داریی ها با استفاده از معافیت مالیاتی به عنوان راهکاری برای شرکت های درگیر با بحران و یا ورشکستگی پیشنهاد شده است.

پیشنهادی که ماه ها مورد انتظار سرمایه گذاران و خواسته بسیاری از شرکت های بزرگ بورسی و فرابورسی بوده تا این شرکت ها با این اقدام همزمان با انتقال رقم حاصل از مازاد تجدید ارزیابی دارایی های خود که عمدتاً به ارزش و قیمت سنوات دور در دفاتر آنها شناسایی و ثبت شده، به حساب سرمایه بتوانند از معافیت مالیاتی نیز حداقل برای یک سال دیگر استفاده کنند. هر چند عدم تحقق آن طی ماه های اخیر نزول قیمت ها و شاخص های سهام را در پی داشت که نتایج آن چیزی جز تحمیل زیان و دلسردی و بی اعتمادی سهامداران و سرمایه گذاران نبود.

زیرا بسیاری از شرکت هایی که امکان استفاده از این قانون مالیاتی را داشتند به دلیل عدم فرصت کافی برای سپری کردن مراحل قانونی، از برخورداری از معافیت های مالیاتی محروم ماندند.

البته نباید فراموش کرد که این پیشنهاد در حالی مطرح شده که تمدید آن منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

با این حال در شرایطی که سرمایه گذاران و سهامداران با رکود و بی رونقی بورس همزمان با انتشار پر حجم و بدون تعلل اوراق بدهی دست و پنجه نرم می کنند، طرح چنین پیشنهاد مطلوبی می تواند همچون تیری در تاریکی ها باشد که به هدف خوردن آن بدون شک می تواند قدری بازار سهام را از منجلابی که ماه هاست در آن گیر افتاده، برهاند و شاید سبز شدن تابلوی معاملات در آغاز روز جاری نوید بخش حرکتی مثبت در روزهای باقیمانده سال جاری به مدد تصویب همین طرح باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
باز میکشن بالا سال بعد اعلان ورشکستگی نقدینگی جمع میکنن میقرتن یمن سوذریه لبنان
ناشناس
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
اخه من نمیدونم شماها که منفی میدین کی می خواهید از خواب غفلت بیدار شوید همین شماها مملکت رو بدبخت کردین
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
ملتی که خودش را به خواب زده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
بعد از گور خواب-کولبر و ....اسم بورس را به گورستان سرمایه توسط دولت تدبیر تغییر بدید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
خبرهای افزایش سرمایه تجدید ارزیابی دارایی ها پیشخور شده فقط باعث افزایش موقتی سهامشون میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
آره بورسی جان استارت میزنه اما برای رفتن سریع به ته دره بدبختی حقیقی
ایرانی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
بورس نیوز جان چرا نظرات مارا منتشر نمیکنی
مگر دروغ میگویم، جز.... از مسئولین بورس چیز دیگری کسی دیده
میلیاردها تومان پول مردم بدبخت را بالا می‌کشند و هیچ کسی هم صدایش در نمی آید. این است دولت تدبیر و امید.
مدت بیش از35 سال کار تلاشم که میشد مبلغ 70 میلیون تومان رابا گفته های مسئولین دولت تدبیر و امید به بورس آوردم تا شاید بتوانم با اندکی سود خود و خانواده ام را تامین کنم حال پس از نزدیک به 4 سال سرمایه اولیه ام به 38 میلیون تومان رسیده و روز بروز در حال آب شدن است . با 4 فرزندی که در خانه دارم و باید آنان را به سرانجامی برسانم چه باید بکنم؟ آیا این درست است که عده ای... که بعنوان حقوقی های بورس هستند با مسئولین بورس دستشان در یک کاسه است و هر روز بر طبل بدبختی می‌کوبند و نمیگذارندبورس رشد کند . کی میخواهد بشود تا ما از این منجلاب دروغ و کثافت رهائی یابیم.
خواهشمند است این را دیگر منتشر کن .