بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

نمادهای بانکی پس از بازگشایی

نمادهای بانکی پس از مدت‌ها غیبت بالاخره در هفته‌های اخیر به تابلوی معاملات بازگشتند. البته هنوز غایب بزرگ این گروه یعنی وبصادر جای خالی خود را روی تابلو پر نکرده است. در هر حال با توجه به تب و تابی که خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در این گروه ایجاد کرده است، بر آن شدیم تا...
کد خبر : ۱۷۲۸۵۲
در روزهای اخیر شاهد بازگشایی دو نماد بانکی مورد توجه یعنی بانک ملت و بانک تجارت بودیم. این دو نماد که با گپ منفی بزرگی به تابلوی معاملات بازگشتند، زیان سنگینی را متوجه سهام داران خود نمودند.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، اما حالا خبر رسیدن از پتانسیل‌های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و پتانسیل‌های این دو نماد برای این اقدامات، بار دیگر بازار را به رشد قیمت در این گروه امیدوار کرده است. با عنایت به این موضوعات، در روز جاری به سراغ بررسی نمودار قیمت این دو نماد رفته‌ایم.

در نمودار قیمت سهام شرکت بانک ملت با نماد معاملاتی وبملت، همان طور که نشان داده شده است،‌ قیمت پس از تکمیل یک ۵ موجی، مسیر اصلاحی را در پیش گرفته و یک حرکت ABC اصلاحی را رقم زده است. با توجه به کلاستر فیبویی نشان داده شده باید بگوییم محدوده بازگشایی قیمت در این نماد و کف روزهای گذشته، پتانسیل بالایی برای خاتمه این سه موجی اصلاحی داشته است و حالا قیمت می‌تواند بار دیگر در مسیر صعود قرار گیرد.

نمادهای بانکی پس از بازگشایی

اما در نموداری دیگر شاهد این هستیم که هر بار گپ قیمتی منفی در نمودار داشته‌ایم، قیمت پس از بازگشایی در مسیر صعود قرار گرفته است و این گپ‌ها را پر نموده است.

نمادهای بانکی پس از بازگشایی

در مقطع کنونی نیز پتانسیل چنین صعودی وجود دارد و رعایت حد ضرر شکسته شدن کف هفته اخیر در ۱۰۵ تومان برای خرید این نماد مناسب است.

اما در ادامه به نمودار وتجارت می‌پردازیم. در نمودار قیمت وتجارت همان طور که شاهد هستیم، محدوده حمایتی قیمتی زمانی خوبی ناشی از تکمیل یک حرکت AB=CD و تبدیل سطح غیر افقی در نمودار رقم خورده است که می‌تواند محرکی برای رشد قیمت شود.

نمادهای بانکی پس از بازگشایی

از سوی دیگر در نمودار تعدیل نشده وتجارت، خط کف به کف نشان داده شده، حمایت خوبی را پیش روی قیمت مهیا نموده است.

نمادهای بانکی پس از بازگشایی

در وتجارت نیز به نظر می‌رسد کفسازی قیمت صورت گرفته است و قیمت می‌تواند در جهت رشد، در مسیر صعود قرار گیرد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: آدنا طروسیان مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
باز خواب تازه دیدن .سهامدارها مراقب باشن یه وقت ضرر نکنند
مهدی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
بانک ملت یکی ار ثروت مند ترین شرکتها میباشد انقدر ملک و املاک در زمان مدیریت قبلی خریداری کرده که اگر مسکن رونق بگیرد سهم در محدوده 5000 ریال بالا میرود