بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر : ۱۷۲۹۷۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فعالیت ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در جاده های بین شهری خبر داد و گفت که ۵۰ پایگاه دیگر هم در حال ساخت است که تا اردیبهشت سال آینده بهره برداری می شود.

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو، مرتضی سلیمی شنبه شب در حاشیه آئین افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران در رینه آمل افزود: در روزهای پایانی سال 95 و عید نوروز و همچنین همزمان با مسافرت های تابستانی هموطنان، تعداد پایگاههای جاده ای و شهری ثابت و سیار هلال احمر به حدود یکهزار و 400 واحد افزایش می یابد.


وی با اعلام این که فعالیت های نوروزی تیم های امداد و نجات و داوطلبان هلال احمر سراسر کشور از 25 اسفند ماه پیش رو آغاز می شود، گفت که این طرح نوروزی تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.


** پایگاه رینه ، مرکز توان افزایی هلال احمر کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان در شهر رینه آمل را نیاز این سازمان برای امداد رسانی سریع در منطقه دانست و گفت که این پایگاه، مرکز توان افزایی و آموزش های تخصصی امداد رسانی کوهستان و بهره گیری از نیروهای آموزش دیده درحوزه های مختلف امدادی است.


سلیمی همچنین از تشکیل تیم های واکنش سریع امداد در همه استان های کشور خبر داد و افزود: در مراکز استان ها 15 و در شهرستان ها 9 عضو به عنوان اعضای تیم واکنش سریع فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: تیم های واکنش سریع با هدف امداد رسانی سریع، صحیح و موثر در حوادث و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی کشور تشکیل شده اند تا در زمان حوادث ناگوار بتوانند به شکل موثری به حادثه دیدگان خدمات امدادی ارائه کنند.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توان افزایی و آموزش های مستمر و مداوم اعضای این تیم ها در حوزه های مختلف شامل سیلاب ، کوهستان و جاده جهت آمادگی روزآمد ، گفت: تمام سیاست ‌های مجموعه مدیران هلال احمر بر این است که بتوانند تیم‌های واکنش سریع را در سریع ترین وقت به محل حادثه اعزام کنند.


سلیمی همچنین از فعالیت بیش از 60 هزار امدادگر در کشور خبر داد.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شنبه شب برای افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران به این استان سفر کرد.


ساختمان حدود 600 متر مربعی این پایگاه را ورثه مرحوم حاج ' یوسف امیدوارمقدم' به نیت پدرمرحومشان داوطلبانه به جمعیت هلال احمر اهدا کردند و به نام شهید ' علی ملک زاده' از شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر