بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر : ۱۷۳۰۲۶

اعلام آمادگي اسنپ و تپسي براي بكارگيري تاكسي‌ها، حواشی تغییر کاربری منزل مسکونی همسر سرخو، برنامه شورا و شهرداري براي حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آينده، اقدامات شهرداري براي حمل‌ونقل پاك و پیگیری و مطالبات شهرداری از دولت توسط چمران و قالیباف از مهم‌ترين موضوعاتي بود كه رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران ديروز در نشست خبري برگزاري نمايشگاه خودرو درباره آن حرف زد.

روزنامه شهروند: اعلام آمادگي اسنپ و تپسي براي بكارگيري تاكسي‌ها، حواشی تغییر کاربری منزل مسکونی همسر سرخو، برنامه شورا و شهرداري براي حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آينده، اقدامات شهرداري براي حمل‌ونقل پاك و پیگیری و مطالبات شهرداری از دولت توسط چمران و قالیباف از مهم‌ترين موضوعاتي بود كه رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران ديروز در نشست خبري برگزاري نمايشگاه خودرو درباره آن حرف زد.
در يكي، دوماه گذشته شركت‌هاي مسافربري آنلاين بارها به صدر خبرهاي رسانه‌اي آمده‌اند. مديرعامل تاكسيراني با فعاليت اين آژانس‌ها مخالفت كرده اما وزير ارتباطات در يك برنامه تلويزيوني از فعاليت اين شركت‌ها دفاع كرد. بعد هم خبرهايي ازسوي صنف رايانه‌داران به نقل از اتاق بازرگانی ایران درباره پلمپ اسنپ و تپسي آمد، خبرهايي كه البته به فاصله چند ساعت ازسوی روابط عمومی اتاق تكذيب شد.
حالا محسن سرخو درباره آژانس‌هاي آنلاين ازجلب رضايت شهروندان صحبت مي‌كند كه شرط موافقت با ادامه فعاليت اين شركت‌هاست: «رضایت مردم برای ما بسیار مهم است، مخالفتی با فعالیت آنها نداریم اما این شرکت‌ها باید موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند و برهمین اساس، جلساتی را با مسئولان این دوشرکت برگزار کرده‌ایم که درمورد نحوه جذب رانندگان، نوع خودرو، خدمات و سرویس ارایه‌شده و... با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر بپردازیم.» او از اعلام آمادگي اين دوشركت براي جذب تدريجي تاكسي‌ها خبر مي‌دهد تا دركنار ديگر خودروها از تاكسي‌ها هم استفاده شود: «یکی از این شرکت‌ها ٢٠‌هزار و دیگری ١٠‌هزار خودروی شخصی را به کار گرفته است که اگر رانندگان تاکسی مایل به فعاليت درقالب این دوشرکت باشند، می‌توانند به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.»
در يكي، دوماه گذشته بعضی معتقد بودند كه بايد فعاليت اين شركت زير نظر شهرداري يا تاكسيراني شكل بگيرد اما سرخو اين موضوع را قبول ندارد: «البته باید سازوکاری باشد تا موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند. استفاده از تاکسی‌ها در ناوگان‌شان رانندگان تاکسی را ترغیب به استفاده از تاکسی‌های مدرن‌تر مي‌كند.» او در اين‌باره به «شهروند» هم مي‌گويد: «وقتي تاكسي‌ها زيرمجموعه اپليكیشن‌ها شوند، تقويت خواهند شد، چون درآمدشان بيشتر و مصرف سوخت‌شان كمتر مي‌شود و ازسوي دیگر، موجبات آسايش مردم را فراهم مي‌كند. اين نحوه خدمات‌دهي به‌طور قطع باعث كاهش آلودگي هوا و ترافيك تهران مي‌شود، چون آژانس‌ها وقتي مسافر مي‌برند، در راه بازگشت مسافر سوار نمي‌كنند اما آژانس‌هاي موبايلي در راه بازگشت هم مسافر مي‌برند.»
کذب‌بودن ادعاها درباره ملك همسرم براي بازپرس محرز شد
ماجراي تغيير كاربري و تخلف خانه همسر اين عضو شوراي شهر از روزهاي پاياني امسال دريك خبرگزاري اصولگرا به جريان افتاده است؛ موضوعي كه درجلسه جنجالي هفته گذشته شورا هم باعث درگيري ميان پيرهادي، عضو هيأت‌رئيسه و محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل شورا شد. حالا سرخو مي‌گويد كه ماجراي تغيير كاربري اين خانه به‌ سال ٨٣ تا ٨٨ بر‌مي‌گردد كه قبل از ورود او به شورا بوده است: «هیچ دخل و تصرفی دراین موضوع نداشته‌ام.
در آن زمان شهرداری به همه سازندگان مجوز بارگذاری ٦٠‌درصد سطح اشغال به اضافه ٢متر را صادر کرده، اما به همسر بنده و ملک مذکور اجازه سطح اشتغال ٥٦‌درصد را داده است، چون بخشی از ساخت تراکم را طلبکار بودند و تأمین پارکینگ نیز درطبقات منفی صورت‌گرفته طبقه همکف، مسکونی شد و حتی شهرداری درآن زمان ٥٠٣‌میلیون تومان جریمه نوشت که دقیقا سه روز بعد از تشکیل شورای شهر، قبض نهایی برای ما ارسال شد که نه‌تنها مبلغ کم نشد، بلکه مبلغ به ٥٢٠‌میلیون تومان افزایش یافت و این از برکات عضویت بنده در شوراست که نه‌تنها یک ریال مبلغ جریمه کم نشد، بلکه چندین‌ میلیون تومان هم اضافه شد.» البته همسر اين عضو شورا به دليل افترا از آن خبرگزاري شكايتي را مطرح كرده است.
رئيس كميته حمل‌ونقل هم مي‌گويد: «حکم دادگاه و حکم جلب که برعلیه مدیرعامل خبرگزاری صادر شد، متوجه می‌شوند که خبر کذبی در خبرگزاری‌شان درج شده است. جالب است بدانید که پرونده از مرحله بازپرسی عبور کرده و کذب‌بودن ادعاهای این خبرگزاری برای بازپرس هم محرز شده و پرونده را به دادگاه ارجاع داده‌اند و امیدواریم با عدالتی که در قوه‌قضائیه است، رأی نهایی صادر شود.» به گفته سرخو، همواره این بگم بگم‌ها وجود داشته است: «منتظريم که درمورد همسران و نوامیس مردم از این موضوعات راه بیندازند.» او درباره ملك تغيير كاربري داده شده، توضيح ديگري هم داشت: «دراين ملك با تغيير كاربري مدرسه نمونه اسلامی دایر کردند، اما چون ضررده بود، ٧٠‌درصد حقوق‌مان را درحساب مدرسه واریز می‌کردیم که حق‌التدریس‌ها را پرداخت کنند. انتظارم این بود که خبرگزاری مذکور درجلسات بازپرسی حداقل از همسرم که زنی متدین و انقلابی است، عذرخواهی کند و حتی همسر بنده هم عنوان کرد که به دنبال شکایت نیست و تنها با درج عذرخواهی و جوابیه، شکایت را پس می‌گیرد اما اين اتفاق هم نيفتاد.»
حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آینده
گره‌هاي ترافيكي پايتخت كه درپاييز امسال به‌طور غيرطبيعي افزايش يافته بود، يكي ديگر از مواردي بود كه دراين جلسه مطرح شد. آنطور كه رئيس كميته حمل‌ونقل شورا مي‌گويد، ورودی بسیاری از بزرگراه‌ها همچون چمران، رسالت، مدرس و... گره‌های ترافیکی دارد که موجب افزایش طول ترافیک و نارضایتی مردم شده است: «از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خواسته‌ایم که تیم‌های مطالعاتی دانشگاهی را برای پیداکردن راهکار مشخص حل این گره‌های ترافیکی به کار گیرد تا تصمیمات نهایی درخصوص رفع این گره‌ها تا‌ سال آتی اتخاذ شود.»
او درباره سرانجام پرونده واگذاری املاک درشهرداری تهران هم معتقد است كه باید بررسی شود که آیا شهرداری اجازه اين واگذاري را داشته یا خیر: «به همين دليل تذکری را به شهردار ارایه کردم اما پاسخ او دقیق نبود و مرا به يك جزوه ارجاع داد و چون پاسخ قانع‌کننده نبود، این مسأله به طرح سوال یا تذکر مجدد می‌انجامد. فردی که املاک را به صورت خلاف دریافت کرده، همین که پس دهد، کافیست، اما اگر کسی املاک را به صورت خلاف واگذار کرده، پس‌دادن موجب رفع خطا نمی‌شود و باید این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.»
تكاليف قانوني شهرداري براي استفاده از خودروي پاك
شهرداري براساس تكليف‌هاي برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري تهران موظف شده است تا در حمل‌ونقل خود از خودروهای پاک و برقی استفاده کند. حالا براساس همين تكليف قانوني روز سه‌شنبه نمايشگاه خودرو كليد خواهد خورد، درحالي كه يك سالن به خودروي پاك اختصاص داده شده است. سرخو البته دربرابر اين انتقادات كه با وجود تبليغات دو، سه‌ساله هنوز هم هيچ آثاري از خودروهاي هيبريدي و موتورهاي برقي درخيابان‌هاي تهران ديده نمي شود، توضيح داد: «نباید شهرداری مردم را مکلف کند که تنها از یک خودرو یا موتور استفاده کنند، بلکه پیک‌های موتوری، اداره‌جات به مانند اداره پست و... باید براساس نوع نیازشان محصول را انتخاب کنند. به گفته اين عضو شوراي شهر، تكميل متروی اسلامشهر منتظر اعتبار دولتی است و احتمالا تا پايان ‌سال هم مترو به فرودگاه امام خميني مي‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر