بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر : ۱۷۳۰۵۲

تهران- ایرنا- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش دارایی هلدینگ ها 33 میلیارد دلار است که یک سوم این میزان می توان سرمایه گذاری خارجی جذب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی شامگاه دوشنبه در نشست با رئیسان هلدینگ های صندوق های وابسته به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تنی چند از نمایندگان شرکت های خارجی در ایران که در محل هتل هما برگزار شد افزود: شرکت های زیر مجموعه صندوق ها به همین میزان (٣٣میلیارد دلار) از دولت طلب دارند.
وی گفت: اقتصاد ایران رسیدن به رشد هشت درصدی را هدف گذاری کرده که برای تحقق این رشد ٨٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که بخشی از این بر عهده صندوق ها است.
ربیعی با بیان اینکه صندوق ها فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاری دارند، بیان داشت: شفاف بودن فعالیت های اقتصادی در صندوق ها یکی از عوامل موثر برای جذب سرمایه گذاری های خارجی محسوب می شود.
وی دیگر مزیت فعالیت اقتصادی در صندوق ها را اداره آنها توسط بخش خصوصی در تعامل با دولت ذکر کرد و اظهار داشت: صندوق ها با دارایی عظیم خود تضمین کننده قراردادهای خارجی خواهند بود.
ربیعی اظهار داشت: سهم صندوق ها در تولید سیمان کشور ٣٣ درصد، پتروشیمی ١٠ درصد و تولید دارو 25 درصد است.
وی در خاتمه تاکید کرد: مدیران حرفه ای هلدینگ ها به واسطه کار راحت و روان می توانند سرمایه گذاری های خارجی را جذب کنند.
در این نشست علاوه بر مدیران هلدینگ های صندوق های سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، فولاد و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور نمایندگانی از کشورهای چین، روسیه و کره جنوبی حضور داشتند.
شرکت های هلدینگ، دارای شرکت های زیرمجموعه هستند به شکلی که هیات مدیره شرکت اصلی کنترل مستقیم واحدهای تابعه را در دست دارد.

** ایران باید توانمندی اقتصادی خود را افزایش دهد
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه آینده اقتصادی جهان در اختیار قاره آسیا خواهد بود، ایران باید جایگاه اقتصادی خود را در این منطقه افزایش دهد.
«ابوالحسن فیروزآبادی» افزود: ایران باید پتانسیل توانمندی اقتصادی خود را در تعامل با کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی افزایش دهد.
وی به مزیت های اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: ٨٠ درصد جمعیت کشور زیر 45سال قرار دارد که نشان دهنده توانمندی کشورمان از نظر نیروی انسانی است.
فیروزآبادی با اشاره به تحصیل 3.5 میلیون دانشجو در کشور اضافه کرد: از نظر ذخایر انرژی و نیروی انسانی، ایران در رتبه نخست جهانی قرار دارد.
فیروزآبادی یادآور شد: بازار داخلی نشان می دهد که توان تولید در کشور فراتر از ظرفیت داخلی است و ما باید به بازارهای خارجی فکر کنیم.
قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بازار ایران کوچک است و با توجه به ظرفیت های موجود می توانیم جهش کنیم.
فیروز آبادی همچنین با اشاره به مزیت ایران در منطقه به عنوان کشوری با ثبات و قوی گفت: با توجه به چنین توانمندی می توانیم به بازارهای کشورهای منطقه بیندیشیم.
وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست برای ایران کشورهای همسایه هستند، افزود: سرمایه گذاری باید با توجه به همسایه های همجوار صورت گیرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
هلدینگ ها انقدر جیبشان بزرگ است که تمام کره ی زمین را هم میتوانند جذب کنند ولی فقط باید یه فکری واسه دفعش بکنند!!