بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
طی بررسی روند معاملات حقوقی ها بدست آمد:

فروش سهام، گزینه اول حقوقی ها

کمبود نقدینگی در حالی یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه به شمار می رود که در شرایط رکودی فعلی کمتر سرمایه گذاری برای ورود به بورس از خود رغبت نشان می دهد و اغلب سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی با احتیاط معاملات بازار سرمایه را بررسی و اقدام به خرید و فروش سهام می نمایند.
کد خبر : ۱۷۳۰۸۱
نویسنده :
جمشیدی

کمبود نقدینگی در حالی یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه به شمار می رود که در شرایط رکودی فعلی کمتر سرمایه گذاری برای ورود به بورس از خود رغبت نشان می دهد و اغلب سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی با احتیاط معاملات بازار سرمایه را بررسی و اقدام به خرید و فروش سهام می نمایند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش معاملات سهامداران عمده شرکت های فعال در بازار سرمایه طی سه روز ابتدایی معاملات هفته جاری مورد بررسی گرفته است تا رفت و آمد حقوقی ها در نمادهای مطرح به طور اجمالی بررسی شود.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس هفت میلیون سهم "حسیر" را خریداری کرد و سرمایه گذاری ایرانیان خریدار پانصد هزار سهم "ونیکی" و کمتر از 200 هزار سهم "رکیش" بود.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری سمند یک میلیون سهم "خوساز" را تحصیل کرد و یک میلیون سهم "فلوله" به پرتفوی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران اضافه شد. همچنین شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه بهشهر 800 هزار سهم "شپاکسا" را خرید.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی دو میلیون سهم گروه صنعتی بارز را خریداری کرد و پنج میلیون سهم ایران خودرو به تملک شرکت سرمایه گذاری نگار نصر سهم درآمد.

در نماد "ثاژن" نیز شرکت پیشگامان عمران و توسعه استان گلستان خریدار یک میلیون سهم آن بود و صندوق گنجینه آرمان 14 میلیون سهم "کگل" و هشت میلیون سهم "شبندر" را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود.

گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران خریدار 10 میلیون سهم "واتی" بود و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کوثر یکم دو میلیون سهم "خودرو"، 300 هزار سهم "اتکام" و یک میلیون سهم"وکوثر" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که برخی از سهامداران حقوقی در دوره مذکور در قامت فروشنده ظاهر شدند که از جمله آن می توان به فروش بیش از یک میلیون سهم "شلعاب" توسط شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و واگذاری پنج میلیون سهم "فملی" از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد.

در کنار آن 10 میلیون سهم "وبیمه" از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا خارج شد و شش میلیون سهم "وتوصا" از تملک شرکت ترکویز پارتنرز خارج شد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "کروی" شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه فروشنده یک میلیون سهم آن بود و 29 میلیون سهم "سمگا" توسط شرکت صبا سامان تجارت بامداد عرضه شد. علاوه بر این شش میلیون سهم "فلوله" از پرتفوی شرکت توسعه و تأمین شریف خارج شد و شرکت پیشگامان عمران و توسعه استان آذربایجان پنج میلیون سهم "ثاژن" را فروخت. همچنین دو میلیون سهم"فسرب" از تملک شرکت نیرو ترانسفور خارج شد. بر این اساس می توان گفت در شرایط فعلی سهامداران حقوقی شرکت ها نیز چندان تمایلی برای خرید سهام ندارند و عمدتاً فروشنده سهام هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
خدا از این .... بورسیش نگذره که اقتصاد کشور و بعدش بورس رو به زمین زد.اصلا هم هیچ چیز براش مهم نیست.