بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر : ۱۷۳۱۲۴

اختصاصی جام جم آنلاین

پلیس مالزی اعلام کرد که یک زن را در ارتباط با قتل برادر بزرگ ناتنی کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی دستگیر کرده است.

تصویر دستگیری یک زن در ارتباط با قتل برادر رهبر کره شمالی + عکس

به گزارشجام جم آنلاینبه نقل از فرانس پرس، خالد ابوبکر ، رئیس پلیس مالزی گفت : زن مظنون بامداد چهارشنبه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر شده است.

وی افزود: این زن دارای یک گذرنامه ویتنامی به نام دوان تی هوئونگ ، متولد 31 مه 1988 میلادی است. این زن رسما از طریق دوربین های امنیتی شناسایی شده و هنگام دستگیری تنها بوده است.

کیم جونگ - نام 45 ساله ، پسر بزرگ کیم جونگ - ایل رهبر سابق کره شمالی و برادر ناتنی کیم جونگ - اون رهبر کنونی این کشور که از سالها پیش در تبعید به سر می برد روز دوشنبه در فرودگاه کوالالامپور توسط دو زن مسموم و هنگام انتقال به بیمارستان جان سپرد.

شبکه تلویزیونی چوسون گزارش داده بود که کیم جونگ - نام در فرودگاه بین المللی کوالالامپور توسط دو زن با سوزن های زهرآلود مسموم شد. دو زن با تاکسی از محل گریختند. براساس گزارش های دیگری، این دو زن در سرسرای تجاری فرودگاه کوالالامپور با اسپری ماده ای را به صورت کیم جونگ - نام پاشیده و سپس فرار کردند.

شبکه تلویزیونی چوسون به نقل از تعدادی از منابع دولتی کره جنوبی گزارش داده بود که این دو زن ماموران مخفی رژیم کره شمالی بوده و فراری هستند. خبرگزاری یونهاپ نیز به نوبه خود خبر داده بود که ماموران مخفی کره شمالی از یک وقفه امنیتی کوتاه که میان محافظان کیم جونگ - نام و ماموران پلیس فرودگاه پیش آمد برای قتل وی استفاده کردند.

در آغاز به قدرت رسیدن کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی، برادر بزرگش از جمله منتقدان سیاست های پیونگ یانگ بود اما در چند سال اخیر ترجیح داده بود سکوت کرده و به زندگی اش در خارج از این کشور ادامه دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر