بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

در فراز و فرود گروه بانکی

در هفته‌های گذشته، پس از ماه‌ها توقف نمادهای بانکی، بالاخره شاهد بازگشت دو نماد از سه غایب بزرگ این گروه به تابلوی معاملات بودیم. اما در هفته‌های اخیر، در حالی تب و تاب بازگشایی سومین غایب این گروه بالا گرفته است که وضعیت تکنیکی شاخص این گروه با جذابیت‌های نموداری همراه شده است. با توجه به آنکه انتظار می‌رود به زودی شاهد ....
کد خبر : ۱۷۳۳۵۷
گروه بانکی که در ماه‌های پیش، غایبان بزرگی داشت، حالا با بازگشت دو نماد وبملت و وتجارت، به صدر توجهات اهالی بازار بازگشته است. از سوی دیگر، سومین غایب این گروه یعنی وبصادر نیز به زودی به تابلوی معاملات باز خواهد گشت و توجهات به این گروه، بیش از پیش معطوف خواهد شد. در تحلیل امروز، به بررسی نمودار شاخص گروه بانکی در چارچوب زمانی هفتگی پرداخته‌ایم.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، وقتی به نمودار شاخص گروه بانکی در نمای هفتگی نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که شاخص این گروه پس از شکسته شدن کانال صعودی آبی رنگ، مسیر نزول را در پیش گرفته است و به نظر می‌رسد که در قالب یک الگوی AB=CD خود را به زودی، به کف کانال نزولی نشان داده شده در ۵۴۰ واحد، خواهد رساند. اما در مقطع کنونی نیز مشاهده می‌نماییم که محدوده ۵۹۰ واحد، حمایت خوبی پیش روی قیمت فراهم نموده است و ترمز افت قیمت‌ها را کشیده است. لذا بعید نیست که باقی مسیر نزولی مورد انتظار را با بازگشایی وبصادر برود!

در بررسی بیشتر مشاهده می‌نماییم که در ۵۴۰ واحد، کلاستر فیبوهای اصلاحی و اکسپنشن را نیز داریم و از سوی دیگر وقتی به محاسبه سطوح حمایتی به روش عددی و بر اساس سقف ۷۹۸ واحد می‌پردازیم، مشاهده می‌نماییم که ۵۴۰ واحد، یکی از حمایت‌های اصلی حاصل از این محاسبات نیز می‌باشد.

در فراز و فرود گروه بانکی

جمع‌بندی:

افت بیشتر قیمت در مقطع کنونی غیر محتمل است و از سوی دیگر انتظار می‌رود پس از واکنش به سطح ۵۴۰ واحد، شاهد رشد قیمت باشیم. لذا به سهامداران فعلی، توصیه به نگهداری دارایی با رعایت حد ضرر کف‌های رؤیت شده در حد فاصل بازگشایی تا روز جاری داریم. شاخص گروه نیز در ۵۴۰ واحد حمایت خوبی دارد. به کسانی که مترصد به ورود در این گروه هستند نیز توصیه می‌شود ابتدا از واکنش مثبت شاخص گروه به محدوده حمایتی مذکور اطمینان حاصل نموده و سپس برای ورود به معاملات خرید، برنامه ریزی نمایند.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر