بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
با حضور 97 درصد از سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه

"ساربیل" 428 ریال سود نقدی تقسیم کرد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل( سهامی عام ) رأس ساعت 10 روز سه شنبه مورخ 1395.12.03 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۳۴۳۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل( سهامی عام ) رأس ساعت 10 روز سه شنبه مورخ 1395.12.03 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد محجوری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان اسماعیلی و زمانی و به دبیری آقای عادل روحی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای عادل روحی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1395.09.30

2- تقسیم 428 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع ساربیل 2

مجمع ساربیل 2

گزیده اطلاعات:

مجمع ساربیل 2

پیام هيات مدیره

بنام خدا و با عرض سلام و خير مقدم حضور سهامداران گرانقدر و حاضرين در جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شركت سيمان آرتا اردبيل و قدرداني از كليه همكاران محترم شاغل در شركت ، كه سال مالي منتهي به 95.09.30 را علی رغم مشکلات اقتصادی و رکود روزافزون حاکم بر بازار ، با تلاش و كوشش مضاعف با موفقيت و سود آوري پشت سر گذاشته است.

فعالیت های شرکت در راستای اهداف سازمان و بر اساس نقشه راه تدوین شده بمنظور برتری برند محصولات گروه سرمایه گذاری سیمان اسپندار در هفت حوزه به شرح ذیل استوار گردیده است:

1- حاکمیت شرکتی

2- تعالی مالی

3- تعالی عملیاتی

4- تعالي توسعه منابع انسانی

5- تعالي و ارتقاء بهداشت ، ایمنی و محیط زیست

6- تعالی بازاریابی و فروش

7- تعالي بهينه سازي نحوه خرید کالا و خدمات

طی سال مالی گزارشگری ، شرکت با تلاش و همت پرسنل زحمتکش ، فعالیتهای خود را با محوریت هفت حوزه فوق اجراء نموده که نتایج عملکرد آن به تفکیک هریک از حوزه ها در ادامه گزارش ارائه می گردد.

با توجه به تحولات اقتصادی و عليرغم ركود همه جانبه حاكم بر كشور بويژه در حوزه مسكن و عدم توانايي دولت در اجراي پروژ هاي دولتي و توقف پروژه هاي زير بنائي كشور در سال جاري از يك طرف ، و مشكلات صادرات سيمان به كشورهاي CIS بدليل راه اندازي كارخانجات سيمان عظيم توليدي در كشور آذربايجان و عدم ثبات نرخ ارز در ساير كشور هاي حوزه مذكور از طرف ديگر ، و فزوني چشمگير عرضه سيمان بر تقاضا ،رقابت منفي رقبا در بازار ، شركت توانست با درك شرايط فوق الذكر و تدوين برنامه هاي مناسب و تنوع بخشي به توليدات، مشكلات مذكور را با موفقيت نسبي پشت سر گذارد.

بيانيه ماموريت شركت :

· توليد و عرضه انواع سيمان با كيفيت مورد نياز بازار منطقه و كشور هاي همجوار یکی از الویتهای ماموریت شرکت می باشد كه با تلاش هاي صورت گرفته توسط کارشناسان زحمتکش بخصوص واحد کنترل کیفیت و همچنین رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان موجب گردید تا همواره از سوی دست اندرکاران و مسئولان محترم به ویژه سازمان استاندارد استان مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد. همچنین با عنايت به معادن غني و مكفي ، استفاده از این مواد در جهت کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه نیز جزوء دیگراولویت های شرکت بوده است.

· تامين منافع و حقوق كليه ذينفعان

· رعايت استانداردهاي زيست محيطي و بهداشت و ايمني

· ايجاد شور و نشاط و رشد و يادگيري و توسعه كار تيمي

گزارش پیوست با ذکر رئوس و سرفصل های کاری انجام یافته و برنامه های آتی شرکت ، تصویری گویا از وضع عمومی شرکت وچگونگی فعالیت های موثر در کسب موفقیت های حاصله می باشد که بدین وسیله به حضور سهامداران محترم تقدیم می گردد .

امید است با تصویب عملکرد سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1395 ، این شرکت کمافی السابق از رهنمودهای ارزشمند و تصمیمات قاطع صاحبان محترم سهام همانند سنوات قبل بهره مند گردد .

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 100 میلیون ریال (شامل تعداد 10،000سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 10،000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 000ر140 میلیون ریال ( شامل تعداد 000ر000ر140 سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) افزايش يافته است. همچنین به منظور رعایت دستورالعمل های بورس اوراق بهادار جهت افزایش سرمایه شرکت تا سقف دویست و چهل میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اقدام شده است.

سهامداران عمده شرکت در پایان سال مالی جاري وسال مالي گذشته

مجمع ساربیل 2

شرکت سیمان آرتا اردبیل مطابق قانون تجارت و اساسنامه شرکت توسط پنج عضو هیات مدیره اداره می گردد.

مجمع ساربیل 2

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 82.07.28 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه سیمان با نماد ساربیل درج شده و سهام آن برای اولین بار در اسفند ماه 82 مورد معامله قرار گرفته است .

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است :

مجمع ساربیل 2

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به 1395.09.30 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر می باشد :

مجمع ساربیل 2

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان کشور فعالیت داشته و در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل 709.973 تن ، 1.18 درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داده است ونسبت به سال قبل 02/0 درصد کاهش داشته است که اهم دلائل آن رکود اقتصادی ،کاهش موثر فعالیتهای عمرانی و بالطبع كاهش مصرف داخلي و صادرات سیمان می باشد همچنین سهم فروش اين شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است :


- تحویل سیمان کل کشور در سال 1394 50.177.000 تن

- تحویل سیمان کل کشور در سال 1395 42.176.250 تن


مجمع ساربیل 2

مجمع ساربیل 2

برنامه های آینده شرکت:

برنامه های آتی شرکت در راستای اجرای پروژه ی نقشه راه تدوین شده توسط شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار بشرح زیر می باشد :

1. پیگیری افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 140 میلیارد ریال به 240 میلیارد ریال

2. حفظ سهم بازار داخلی و توسعه بازار خارجی با بررسی ها و مطالعات پیوسته از بازار و رفتار رقبا با ارائه راهکار های متنوع و مناسب

3. تلاش و برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح تخصصی و مهارت منابع انساني از طریق آموزش علمی و کاربردی و افزایش انگیزه کارکنان

4. بهینه سازی و بازسازی ماشین آلات با بررسی و مطالعه پارامتر ها و شاخص های بهره برداری، شناخت گلوگاه ها و تعریف و اجرای پروژه های مرتبط در راستای افزایش راندمان و بهره برداری از سیستم، در دسترس بودن تجهیزات و ماشین آلات و کاهش مصرف انرژی به طوری که برای سال 1396 تعداد 19 پروژه، برای سال 1397 تعداد 6 پروژه و برای سال 1398 تعداد 2 پروژه تعریف شده است تا نسبت به افزایش اثربخشی تجهیزات و برنامه ریزی جهت تداوم و اجرای آن اقدام شود.

5. کاهش کامپوننت ها از 7 به 3 در آماده سازی مواد با مصرف آهن سیلیس دار و افزایش کیفیت بهره براری و همچنین کاهش قیمت تمام شده.

6. برنامه ریزی جهت حفظ، نگهداشت و ارتقاء استاندارهای مرتبط با صنعت

7. بهینه سازی زنجیره تامین کالا از مرحله نیاز سنجی تا خرید کالا جهت کنترل هزینه ها و افزایش بهره وری به منظور حفظ و افزایش سود.

8. اصلاح قراردادهاي پيمانكاران تامين مواد اوليه در راستاي كاهش قيمت تمام شده آن .

9. یکپارچه و همگرا نمودن اطلاعات، دانش، تکنولوژی، فرآیندها و استراتژیها‌ در راستای انجام کار گروهی با اجرای فاز دوم و سوم سیستم دریافت و تجزیه تحلیل اطلاعات و داده ها بصورت On line

مجمع ساربیل 2

ترازنامه:

مجمع ساربیل 2

صورت سود و زیان:

مجمع ساربیل 2

صورت جریان وجوه نقد:

مجمع ساربیل 2


آدرس وبسایت شرکت:

http://aacc.espandar.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر