بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
از سوی نظارت بر کارگزاران:

سقف اعتبارات کارگزاری ها اعلام شد

مجموع خالص بدهی هر یک از شرکت های کارگزاری بابت معاملات اوراق بهادار که تسویه آنها با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام نشده است، نباید از مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت های کارگزاری به علاوه ضمانت نامه بانکی این شرکت ها نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و همچنین میزان سهم مشارکت آنها نزد صندوق تضمین بیشتر باشد.
کد خبر : ۱۷۳۵۵۶
نویسنده :
کیوان فر

مدیر نظارت بر کارگزاران طی ابلاغیه ای "سقف مجموع خالص بدهی شرکت های کارگزاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بابت معاملات اوراق بهادار" را اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز، محمد عطایی طی ابلاغیه مورخ 10 اسفند ماه 95 هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: " مجموع خالص بدهی هر یک از شرکت های کارگزاری بابت معاملات اوراق بهادار که تسویه آنها با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام نشده است، نباید از مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت های کارگزاری به علاوه ضمانت نامه بانکی این شرکت ها نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و همچنین میزان سهم مشارکت آنها نزد صندوق تضمین بیشتر باشد. در صورت نقض این سقف تعهدات از سوی شرکت های کارگزاری معاملات خرید بالاتر از این سقف تا رسیدن به حد مجاز فوق ابطال و کلیه مسئولیت های ناشی از ابطال این معاملات صرفاً با شرکت های کارگزاری می باشد.

البته محمد عطایی مدیر نظارت بر کارگزاران در تبصره 1 این ابلاغیه اعلام کرده که معاملات عمده شرایطی از این مصوبه مستثنی می باشد.

همچنین در تبصره 2 آن آمده ملاک عمل در خصوص حقوق صاحبان سهام شرکت های کارگزاری آخرین صورت های مالی حسابرسی شده می باشد.

بدین ترتیب، در صورتی که شرکت های کارگزاری پس از پایان سال مالی نسبت به افزایش سرمایه اقدام و این افزایش سرمایه نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد تا ارایه صورت های مالی حسابرسی شده جدید، افزایش سرمایه مذبور، به مجموع حقوق صاحبان سهام این شرکت ها اضافه می گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر