بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر : ۱۷۳۵۸

 
خبرگزاري فارس: دلايل افزايش تعداد نمادهاي معاملاتي متوقف در بورس توسط رييس اداره نظارت برناشران سازمان بورس اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سنا، امير حمزه مالمير اظهار داشت: سال مالي حدود 12 درصد از شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان شهريور ماه است كه عمده اين شركت‌ها مجامع خود را در ماه‌هاي آذر و دي برگزار مي‌كنند.
وي ادامه داد: به همين علت نماد معاملاتي حدود20 شركت‌ (توقف نماد معاملاتي آنها حدود10 روز است ) به منظور برگزاري مجمع طي روزهاي اخير متوقف شده‌اند.
مالمير افزود: نماد معاملاتي برخي از شركت‌ها نيز به منظور برگزاري مجمع جهت اصلاح اساسنامه، تصويب افزايش سرمايه و يا انتخاب اعضاي هيات‌مديره متوقف شده است.
وي خاطر نشان كرد: سال مالي بيش از 75 درصد از شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان اسفند ماه است كه مجامع آنها عمدتا در خرداد و تيرماه برگزار مي‌شود.
مالمير ادامه داد: نماد تعدادي از شركت‌ها نيز به علت تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم متوقف شده كه اميد است با پيگيري‌هاي انجام‌شده و دريافت اطلاعات مناسب از شركت‌ها و انعكاس به بازار، نماد معاملاتي آن‌ها از حالت توقف خارج شود.
وي در مورد شركت‌هايي كه نمادشان بيش از يك ماه متوقف است، گفت: عمده اين شركت‌ها از بازار غيررسمي به بازار دوم منتقل شده‌اند. برخي از اين شركت‌ها به دليل اظهارنظر مردود و يا عدم اظهارنظر حسابرس متوقف شده‌اند و مادامي‌كه اظهارنظر حسابرس مقبول و يا حداقل مشروط نباشد، امكان بازگشايي نماد معاملاتي آنها وجود ندارد.
رييس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخي ديگر از شركت‌ها داراي اطلاعات شفاف نيستند كه تعدادي از آن‌ها با توجه به تعاملات انجام‌شده به زودي اطلاعاتشان دريافت و به بازار منعكس خواهد شد تا نماد آن‌ها از حالت توقف خارج شود.
وي خاطرنشان كرد: پيگيري‌هاي لازم براي دريافت اطلاعات از ساير شركت‌ها و رفع توقف نماد معاملاتي آنها در دستور كار اين اداره است كه اميدواريم در آينده نزديك شاهد بازگشايي تعداد بيشتري از اين نمادها باشيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر