بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر : ۱۷۳۵۹۷

سرویس صحن

رئیس مجلس با بیان اینکه قوه مقننه در سال جاری به تصویب قوانین مهمی درخصوص برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پرداخته است، گفت: جوسازی های صورت گرفته درخصوص مصوبه تعیین سقف حقوق مدیران کشور علیه مجلس نامردی بود.
مجلس اولین اقدام را درمقابله با حقوق‌های نجومی انجام داد/ جوسازی ها علیه مجلس نامردی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به ماده 18 و بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: از مواضع رئیس مجلس در دفاع از جایگاه مجلس درخصوص تصویب موضوع مربوط به حقوق‌های نجومی تشکر می‌کنم، اما برخی از هزینه ها توسط خود افراد ایجاد می شود، بنابراین نباید دیگران را در این رابطه مزمت کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مقطعی که بند مربوط به حقوق ها تصویب می شد، بارها نمایندگان خواستار طرح تذکراتی بودند که به این تذکرات توجهی نشد، بنابراین علی رغم اینکه مقام معظم رهبری در روز عید فطر فرمودند این حقوق های نجومی عادلانه نیست، باید بررسی دقیق تری روی این موضوع انجام می شد، از این رو چرا اقدام مجلس روز گذشته مبنی بر اصرار درخصوص مصوبه خود را در همان زمان که این موضوع در لایحه بودجه بررسی می شد، انجام ندادید؟

وی تاکید کرد: بارها مقام معظم رهبری درخصوص حقوق های نجومی تذکر دادند، بیش از 8 مرتبه فرمودند هنوز هیچ گزارشی به مردم در این خصوص داده نشده است، اما مجلس به این موضوع ورود کرد، اما چرا همان مقطع از حق مجلس دفاع نکردیم که از ایجاد هزینه ها برای مجلس جلوگیری شود؟ بنابراین نباید اجازه می دادیم این هزینه ها ایجاد شود.

در ادامه دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما به کمیسیون برنامه و بودجه است و می توانستند بر اظهارات خود اصرار کنند، اما وقتی با نمایندگان در این کمیسیون صحبت می کنیم مطرح می کنند برای تامین نظر شورای نگهبان این تغییرات ایجاد شده است، بنابراین اصل بر این است که مجلس نظرات شورای نگهبان را اجرا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن هیاهو علیه مجلس خلاف واقع بود، متنی که توسط مجلس تصویب شد، چیزی نبود که برخی افراد مطرح کردند، حتی اگر مجلس بر پیشنهاد قبلی تمرکز نمی کرد، شاید مشکلاتی پیش نمی آید، بنابراین اینکه گفتند مقامات و مدیران 24 میلیون دریافت کنند، دروغ است و ما در صدر این موضوع برای مقامات و مدیران گفتیم دو برابر اخذ شود، بنابراین برای حل مسائل مربوط به شورای نگهبان در ذیل این ماده تاکید شده این موضوع برای موارد استثنا بوده است.

وی افزود: این جوسازی ها عادلانه نبود، بنابراین اینکه برخی گفتند مجلس اسم خود را باید تغییر دهد، آیا این ادبیات درست است؟ اگر مجلس حتی اشتباه نیز کرده باشد، این ادبیات پذیرفتنی نیست، یا اینکه برخی گفتند مجلس ذبح عدالت کرده و پا روی عدالت گذاشته است، نیز قابل پذیرش نیست. آیا این مجلس اقدام خوب انجام نداده است؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلسی که آبرو خریده و کشور را از بی برنامگی نجات داده است، اقدام قابل قبول نبوده است؟ حدود 5-4 ماه مجلس گرفتار تدوین برنامه بود، ضمن اینکه 6 هفته نیز در صحن مجلس این موضوع بررسی شد، آیا این کار مهمی از سوی مجلس نبود؟ همچنین مواد دائمی برنامه، وقت زیادی از مجلس را به خود اختصاص داد. در حال حاضر نیز از صبح تا شب موارد مربوط به لایحه بودجه بررسی می شود، آیا مجلس نقطه سیاه است و هیچ کار مهمی انجام نمی دهد؟ از این رو این طرح این ادبیات که به قوه مهم که مردم سالاری در آن تبلور دارد، آیا درست است؟ ما باید جلوی این حرف ها را بگیریم.

وی افزود: در متن گفته شده مسئولان و مقامات بیش از 2 برابر نمی توانند دریافت کنند، چرا برخی به دنبال دروغ و تخریب افکار عمومی هستند؟ اشکال اینجاست، وگرنه اگر کمیسیون بر مصوبه خود اصرار می کرد، راه حلی جداگانه ایجاد می شد، از این رو این جوسازی ها حق مجلس نبود و نامردی بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر