بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
شرکت سرمایه گذاری ایرانیان بیش از یک میلیون سهم شرکت کارت اعتباری کیش را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری بهمن یک میلیون سهم "خبهمن" را تحصیل کرد. همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی حدود دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی شازند را خرید.
کد خبر : ۱۷۳۶۷۲
نویسنده :
جمشیدی

در این گزارش رفت و آمد سهامداران و شرکت های حقوقی طی چهار روز معاملاتی گذشته مورد بررسی قرار گرفته تا حقوقی های خریدار و فروشنده طی این دوره معرفی شوند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری ایرانیان بیش از یک میلیون سهم شرکت کارت اعتباری کیش را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری بهمن یک میلیون سهم "خبهمن" را تحصیل کرد. همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی حدود دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی شازند را خرید.

علاوه بر این، یک میلیون سهم شرکت تراکتورسازی ایران به پرتفوی سرمایه گذاری توسعه نور دنا رفت و گروه مالی ملت خریدار بیش از دو میلیون سهم بانک ملت بود.

بر اساس این گزارش، در این مدت صندوق سرمایه گذاری کارگزاری بانک کشاروزی بیش از 40 میلیون سهم "فاذر" را به تملک خود درآورد و در نماد "خاهن"، شرکت توسعه و تأمین شریف خریدار حدود دو میلیون سهم آن بود. همچنین گروه توسعه مالی مهر آیندگان دو میلیون سهم "پترول" را خریداری کرد.

بر اساس این گزارش، صندوق بازارگردانی بانک سینا خریدار 20 میلیون سهم "وسینا" بود و گروه توسعه اقتصادی تدبیر 9 میلیون سهم "برکت" را به تملک خود در آورد. همچنین شرکت سرمایه گذاری بازرگانی ماهان ساینار چهار میلیون سهم بیمه دانا را خرید و در نهایت 10 میلیون سهم "وساپا" به پرتفوی سرمایه گذاری شرکت سایان توسعه سرمایه گذار رفت.

این در حالی است که برخی از سهامداران حقوقی اقدام به فروش سهام موجود در پرتفوی سرمایه گذاری خود کردند که می توان به فروش یک میلیون و پانصد هزار سهم "غدیس" توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و واگذاری پنج میلیون سهم "وغدیر" از سوی سرمایه گذاری خوارزمی اشاره کرد. همچنین در نماد "فملی"، شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان فروشنده شش میلیون سهم آن بود.

بر اساس این گزارش، گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا 10 میلیون سهم "ولساپا" را به فروش رساند و شرکت بالمین کامرز عرضه کننده بیش از دو میلیون سهم "فنوال" بود. شرکت گروه گسترش نفت وگاز پارسیان حدود هشت میلیون سهم شرکت پتروشیمی زاگرس را فروخت و گروه ارزش آفرینان پاسارگاد 24 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان را واگذار کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر